StoryEditor

„Pilsner už nemusí pchať produkt do každého záberu.“ Hovorí tvorca najkrajšej vianočnej reklamy

03.01.2017, 10:33
Autor:
ebeb
Adam Marčan z agentúry MUW Saatchi&Saatchi o tom, prečo obľúbená reklama Pilsner Urquell nemôže byť pre každú značku.

Adam Marčan je kreatívny riaditeľ v agentúre MUW Saatchi&Saatchi a po odchode Rasťa Michalíka aj jeden z team leadrov. Najnovšie bol súčasťou tímu, ktorý pripravil vianočný spot pre Pilsner Urquell. Ten si získal priazeň širokej verejnosti, akú sme pri vianočnom spote už dlho nevideli. Naposledy ju známy Ads of the World zaradil medzi najkrajšie svetové reklamy. My sme Adama Marčana vyspovedali aj o zákulisí reklamy. 

Už je to viac ako dva roky, čo pracujete pre Pilsner Urquell. Ako Česi vnímajú, že reklamy pre ich typickú pivnú značku robia Slováci?

Keď sme vyhrali tender, tak sa o tom hovorilo dosť, najmä v českej brandži. Pamätám si, ako mi Rasťo Michalík ukazoval uštipačno-gratulačné smsky od českých kreatívcov. Pospolitý ľud podľa mňa nič netuší.

Váš vianočný spot Pilsneru režíroval Juraj Janiš, pred ním sa tam pohyboval Roman Valent. Aj režisérov si vyberáte výhradne zo slovenských vôd?

Výber režisérov nám poskytujú produkcie, ktoré sú vždy české. Juraj napísal naozaj najlepší treatment a nebol dôvod nevybrať ho. Každopádne natáčania pre Pilsner bývajú viacmenej na medzinárodnej úrovni. Bol tu už nemecký kameraman, brazilský grading a pri tomto vianočnom spote sme mali aj nemecký casting.

Čiže deduško je Nemec?

Deduška sme hľadali dlho, nazreli sme aj do Anglicka. Nakoniec sa však objavil pán Červienka z Českých Budejovíc. Bol presne taký, akého som si od začiatku predstavoval. Druhá hlavná postava je nemecký divadelný herec Frederik Funke. Vyzeral uveriteľne, česky a hlavne neotrepane. Aj napriek jazykovej bariére si s naším deduškom výborne sadli.

Ako ste vyberali hudbu?

V tomto prípade sme ju hľadali veľmi precízne, keďže naším cieľom bolo chytiť ľudí za srdce. Dbali sme na to, aby bola hlavne česká, keďže sa bavíme o československých tradíciách. Vo výbere sme mali bomby ako Lucie, Karel Gott, Hana Hegerová alebo Chinaski. Jednohlasne sme sa s klientom zhodli, že skladba Dívam se dívam od nebohého Hapku je to pravé orechové, umelecky hodnotné a melodicky krásne. Táto pieseň však nebola najlacnejšia, no nám stačili len noty a zlaté ruky Viktora Hazarda. Myslím, že to dopadlo fajn.

Niektorí si myslia, že to môže byť reklama pre akúkoľvek inú značku. Stačí len vymeniť logo...

Niektorí ľudia si myslia, že reklama na pivo musí byť o 30 sekundovej vtipnej story založenej na veselej partičke. My však vieme, že Pilsner Urquell so svojou 100% znalosťou môže spraviť reklamu, v ktorej oslavuje hodnoty a zdieľa ich spolu s Vianocami. My už naozaj nemusíme pchať produkt do každého druhého záberu. Vianoce, rovnako ako Pilsner Urquell, sa odovzdávajú z generácie na generáciu - na tom je postavená celá kreatívna platforma značky a ten spot ju dokonale reflektuje. Takže, ktoré iné logo by sa tam ešte hodilo?

Povráva sa, že padol rekord v najskoršom zadaní na vianočnú kampaň.

Veru áno. Oficiálne zadanie prebehlo v júni. Je to najmä kvôli pretestovaniu, čo je celkom zdĺhavý proces. Veď len mesiac sa u nás pripravuje animatik, ktorý musí byť eňoňuňo. Link testy vedia byť veľmi prísne, čiže nič nenechávame na náhodu.

Ktoré reklamy sa vám páčia najviac?

Zo slovenského dvorčeka sa mi naposledy páčili Šatky od Vajca.

a 17.november pre O2 od Triadu. Je to najmä prekvapivou a neošúchanou ideou.

O2

​Zo zahraničia ma strašne hnevá táto reklama. Lebo som ju nevymyslel ja.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 02:12