Stratégie položili odborníkom na sociálne siete jednoduchú otázku: Ktoré značky to v roku 2016 robili na sociálnych sieťach najlepšie? Pozrite si odpovede.
Katarína Beličková
social media manager
Core4/tell it online
Ak mám hovoriť čisto len o sociálnych sieťach, bez toho aby som mala k dispozícii reálne čísla alebo iné relevantné ukazovatele, je pre mňa jednou z najlepších kampaní Fofola Fnapchat – prvý Snapchat z pohľadu psa. Idea využitia sociálnej siete je maximálne jednoduchá a maximálne efektívna zároveň. Oceňujem hlavne plynulé a nenásilné pokračovanie kampane na Kofolu, na dosť špecifickej sieti, ako je Snapchat, kde sa nedajú využívať predpripravené videá či fotky, na ktorých bola postavená veľká časť komunikácie na iných kanáloch (ATL, OOH, Facebook a pod.)
Barbora Jurovcová
social media manager
Elite Solutions
Mne sa páčila Facebook komunikácia banky Raiffeisen. Jedinečný a okamžite zadefinovateľný vizuál postov, vlastné gifká, “bankársky” nenásilný tone of voice, aj svetové dni sa im podarilo svojsky zakomponovať do komunikácie - také milé gifká. Ďalej pekné carousels, dokonca interaktívny – klikateľný post s rozsvietením vianočného stromčeka, ďalej súťaž s prepojením na využitie pôžičkovej kalkulačky, či hľadanie debetných kariet v 360 stupňovej fotografii. Takže oceňujem pekný kontent, využitie rôznych formátov a svojské uchopenie komunikácie banky.
Z Instagram komunikácie poviem @zoot_sk a zabúdam pri tom na to, ako ma každé ráno spamujú mailami skôr, ako mi to začne robiť môj budík. Páči sa mi, že striedajú fotky s videami, v ktorých sa napríklad odhrýza polovica z medovníka, lebo dávajú 50 % decembrovú zľavu, zabalí sa darček, lebo keď nakúpite nad 30 eur, tak máte baliaci papier zadarmo. V decembri sa mi páčila adventná hra so slovami (hojnosť, zdravie, slovo…), ktorým prispôsobili konkrétnu foto dňa. Ale nie klišoidne - fotka bola buď produktová, alebo prinášala nejaké to “backstage” info z firemnej kultúry ZOOT-u. Ďalšie plus za používanie vlastných trendy hashtagov, napríklad #niecozozootu a za prispievanie do Instagram stories.
Roman Majerský
digital copywriter
HYPE
Hľadáme raj – Margot
Letnú kampaň tyčiniek Margot som vnímal najmä kvôli využitiu 360° formátov. Niektoré lokácie by boli ako obyčajné fotografie alebo videá nezaujímavé, vďaka 360° videám však získali interaktívny „rozmer“. Celá kampaň navyše nadviazala na posolstvo, ktoré Margot tyčinky komunikujú dlhodobo (tvoj kúsok raja), preto je to podľa mňa ideálne skĺbenie dlhodobej komunikácie s aktuálnym trendom.
Live Streaming – O2
Live Video súťaž nie je nový koncept, v zahraničí sa využíva už dlhšie. O2 sa podarilo úspešne na tento koncept nadviazať. Ich live streaming s holubmi alebo so sviečkami mal vtip, gamifikáciu a za tým všetkým aj motiváciu v podobe nadštandardnej výhry. Vďaka tomu dosiahli tieto príspevky obrovský organický reach aj engagement a ukazujú aj ostatným značkám, že live formáty sa nestratia ani na Slovensku.
Katarína Kollárociová,
Social Media Lead
TRIAD Advertising
Social media manager Martinusu môže byť na svoju prácu hrdý. Majú výborne zvládnutú komunikáciu s fanúšikmi. Ich content je pestrý. Využívajú rôzne formy - od obrázkových postov, zaujímavých videí až po vytvorený produktový katalóg, ktorého časti vkladajú do dynamic ads. Stavili na kvalitnú produkciu, za čo majú u mňa nejeden páčik.
Koun je príkladom toho, že aj taká zmrzlináreň môže predstavovať úplne iné rozmery a nedivila by som sa, keby bola trendsetterom. Copytexty sú úplne podľa môjho gusta a aj celý vizuálny content je mňam - málo textu a brutál fotky. Rovnako využívajú rôzne blogy, vtipné bumerangy, dotazníky ako formu súťaže a pod. Len by som preriedila posty a energiu by som venovala promovaniu postov, zaslúžia si väčšiu sledovanosť. Kvalita nad kvantitu.
Samsung Česko a Slovensko je typickým príkladom stránky, ktorá nepostuje halabala. Aj keď to možno nie je trend, ale skôr posun v nastavení stratégie. V skratke, myslia kampaňovo, teda nie iba na to, že majú za mesiac splniť istý počet postov. Komunikácia nie je mesačná ale kampaňová - čoho sa máloktorá značka u nás drží. Social media komunikácia by už mala byť súčasťou kampane a nie jej doplnkom, kde sa postuje 100 postov týždenne.
Barbora Baránková
Account Manager
dotcom
Samsung Česko a Slovensko - dominujú 360° videá a zaujímavý kontent.
Tatratea – komunikuje veľmi pekný koncept, rozšírený nielen o videá (miešané drinky), ale aj o rôzne iné formáty. Drží krok s trendami, má personalizovaný obsah, fľaša je súčasťou výletov a je doslova všade na Slovensku aj vo svete. Pri pohľade na videá z Tatier asi žiadny Slovák nezostane ľahostajný a zahreje ho pri srdci.
Lidl Slovensko - pekne sa hrá s gif formátmi a nebojí sa byť zábavný a autentický. Lidl sa tiež dobre vysporiadava s pestrosťou obsahu a reflektuje trendy - napríklad používanie reactions.
Jaro Horváth
strategy planner a social media team leader
Creo Young Rubicam
Tatratea – skutočne kvalitná produkcia kontentu, držiaca sa zásady menej je viac. Vidieť, že nad samotnou kreatívou sa rozmýšľa, špekuluje, nápady sa vyšperkujú, alebo letia do koša.
Lunter – sociálne siete hrali zásadnú úlohu pri očisťovaní povesti v známej kauze Cícerka. Rovnako ale aj po kauze sú ich sociálne siete vždy kreatívne zaujímavé, svieže a dotiahnuté do detailu, plus Seesame zapájajú do komunikácie nové trendy tak, aby to malo hlavu aj pätu. Mne osobne imponuje, keď tí, ktorí majú na starosti (nielen) social media komunikáciu, vyhľadávajú príležitosti, ako urobiť kanály zaujímavé nad rámec klasického postovania. A to sa pri značke Lunter dlhodobo darí.
Zlatý Bažant – veľmi zaujímavé rozšírenie retro kampane aj na sociálne siete, má to vtip, je to bystré a po vizuálnej stránke aj kvalitne spracované. Sociálne siete Bažantu dokázali sekundovať hlavnému prúdu komunikácie ako ideovo, tak v podstate aj produkčne, a to je pri slovenských social media kanáloch ešte stále skôr výnimka než pravidlo.