pixabay.com
StoryEditor

Youtube zrušil 30 sekundové reklamy

20.02.2017, 15:19
Autor:
ebeb
Chce ponúkať kratšie formáty.

Youtube oznámil, že začiatkom roka 2018 zruší 30 sekundové reklamy, ktoré, ak ste si chceli pozrieť video, nemali ste inú šancu, ako ich dopozerať do konca. O kroku informovali viaceré zahraničné médiá s odkazom na Campaign, pre ktorý sa zástupcovia Google oficiálne vyjadrili, že takto chcú video platformu urobiť pohodlnejšiu pre užívateľov.

Logické je, že Youtube sa takto orientuje na kratšie formáty reklám. V apríli uviedol bumper ads, čo sú 6 sekundové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť. Tu vychádzali z návyku ľudí pozerať stále viac videí na mobiloch. Tých zjavne 30 sekundový formát reklamy netešil.

Viacerí hovoria o tom, že zrušenie 30 sekundových videí, ktoré rovnako nešli preskočiť, je reakciou Youtube na svojho nového (teda iba približne dvojročného) rivala Facebook, ktorý to s videami myslí natoľko vážne, že momentálne zamýšľa spustenie mid-roll reklamy, ktorá sa má objaviť po 20 sekundách videa.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 22:47