Youtube oznámil, že začiatkom roka 2018 zruší 30 sekundové reklamy, ktoré, ak ste si chceli pozrieť video, nemali ste inú šancu, ako ich dopozerať do konca. O kroku informovali viaceré zahraničné médiá s odkazom na Campaign, pre ktorý sa zástupcovia Google oficiálne vyjadrili, že takto chcú video platformu urobiť pohodlnejšiu pre užívateľov.
Logické je, že Youtube sa takto orientuje na kratšie formáty reklám. V apríli uviedol bumper ads, čo sú 6 sekundové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť. Tu vychádzali z návyku ľudí pozerať stále viac videí na mobiloch. Tých zjavne 30 sekundový formát reklamy netešil.
Viacerí hovoria o tom, že zrušenie 30 sekundových videí, ktoré rovnako nešli preskočiť, je reakciou Youtube na svojho nového (teda iba približne dvojročného) rivala Facebook, ktorý to s videami myslí natoľko vážne, že momentálne zamýšľa spustenie mid-roll reklamy, ktorá sa má objaviť po 20 sekundách videa.