Organizácia Superbrands je vnímaná ako jedna z najvýznamnejších nezávislých autorít a porotcov v oblasti brandingu. Jej cieľom je rozvíjať oblasť brandingu, vyzdvihovať výnimočné značky a ďalej ich zviditeľniť. Program Superbrands vznikol pred 18 rokmi a v súčasnosti je v 89 krajinách sveta. V každej krajine je zostavená dobrovoľná nezávislá porota odborníkov – Rada Superbrands (Brand Council), ktorá hodnotí domáce i nadnárodné značky z hľadiska ich postavenia a významu na domácom trhu.
Titul Superbrand je udeľovaný najlepším značkám na trhu. Tieto sú potom pozvané do programu Superbrands, ktorý pomáha posilniť a upevniť ich popularitu vďaka kolektívnym kampaniam, prieskumom a publikáciám. Srdcom celého programu je tradične ročenka Superbrands. Každý rok poskytuje čitateľom a záujemcom o marketing náhľad do zákulisia úspešných značiek. Predstaví ich históriu i osoby, ktoré za značkou stoja, a čitateľ sa dozvie o ich produktoch či aktivitách v oblasti CSR.
Prvé tituly Superbrands boli u nás udelené v roku 2006 a získalo ich 36 slovenských značiek z 1200 kandidátov. Hodnotenenie tento rok bude prebiehať zo shortlistu približne 800 značiek, ktorý vytvorí agentúra GfK. Pečate Superbrand budú udeľované v 80 kategóriách na základe dosiahnutých bodov udelených členmi národného Brand councilu.
Medzinárodný výbor Superbrands vybral pre slovenské zastúpenie nasledovných členov Brand councilu:
Alena Seoud, D&B
Daniel Živica, MEC Global
János Gaál, BigBoard
Juraj Vaculík, KRAS
Karol Wolf, Dynamic Relatios
Katarína Stupková, 1st CLASS AGENCY
Lukáš Jesenský, BTL
Martin Mravec, GfK
Martin Polák, Istropolitana Ogilvy
Pavol Magic, ADMA
Peter Fecko, Grayling
Peter Kontra, Wictor Leo Burnett
Štefan Vadocz, Neopublic Porter Novelli
Tomáš Czwitkovics, Mediálne, erend
Zuzana Zelenay, AMA
Viac o Superbrands sa dozviete v rozhovore s Lukášom Jesenským a v novembrových Stratégiách.