Stratégie pre vás pripravili súhrn prác, ktoré vytvorili za uplynulý rok slovenské agentúry. Pričom sme sa zamerali na dve kritériá - kreativita a posolstvo (resp. odčítateľnosť posolstva) a na tri základné kategórie - TV spot, Radio spot, Print. Vidieť tak môžeme, ktoré agentúry dokážu svojim klientom priniesť najlepšiu kreativitu pri zachovaní posolstva (podľa odbornej poroty súťaže).
Vychádzali sme pritom z prihlásených prác do súťaže Hodnotenie Stratégií a z bodov, ktoré porotcovia udelili jednotlivým prácam za jednotlivé kritériá v jednotlivých (vybraných) kategóriách. S tesným niekoľkobodovým náskokom zobrala celkové prvenstvo agentúra Jandl, s prácou Lego Technic. Práve táto práca mala za uplynulý rok najjasnejšie odčítateľné posolstvo a najlepšiu kreativitu v rámci troch vybraných kategórií a dvoch kritérií.
V TV spotoch za kreativitu najväčší počet bodov získal Wiktor Leo Burnett (Pripravujeme sa na budúce víťazstvá), v Radio spotoch MADE BY VACULIK (Hamlet dnes nebude) a v Printe Jandl (Lego Technic). Poradie prác podľa posolstva zostáva nezmenené ako v prípade kritéria kreativita, s výnimkou Tv spotov, kde najväčší počet bodov získala za posolstvo VCCP (Sme fér ku všetkým).
Podľa pravidiel a štatútu súťaže porota na konci ročníka zasadne znova a spoločnou diskusiou rozhoduje o jednej najlepšej práci v každej kategórii separátne. Pričom vyberá zo selekcie prác, ktoré získali počas ročníka súťaže 5 a viac bodov. Výsledky z takto nastaveného Hodnotenia si môžete pozrieť tu.
Prehľad prác v kategóriách TV spoty, Radio spoty, Print, a výsledné poradie podľa udelených bodov za Kreativitu a Posolstvo:
KREATIVITA ZA ROK 2013 | ||
TV SPOT | RADIO SPOT | |
1. Pripravujeme sa na budúce víťazstvá (Wiktor Leo Burnett) | 1. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK) | 1. Lego Technic (Jandl) |
2. Pán Telky - mobilná TV (Wiktor Leo Burnett) | 2. Bohatšie Slovensko (Mayer/McCann Erickson) | 2. Gratulujeme víťazom z Tour de France (Istropolitana Ogilvy) |
3. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK) | 3. Nakupovanie podľa hudby (Istropolitana Ogilvy) | 3. Gáboríkovo klbko štastia (Wiktor Leo Burnett) |
3. Zlatý Bažant - Prípitky (Istropolitana Ogilvy) | ||
POSOLSTVO ZA ROK 2013 | ||
TV SPOT | RADIO SPOT | |
1. Sme fér ku všetkým (VCCP) | 1. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK) | 1. Lego Technic (Jandl) |
2. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK), 2. Navigácia (Istropolitana Ogilvy) | 2. Bohatšie Slovensko (Mayer/McCann Erickson), 2. Blahoželanie k narodeninám (MUW Saatchi&Saatchi) | 2. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK) |
3. Pripravujeme sa na budúce víťazstvá (Wiktor Leo Burnett) | 3. Geniálna blondína (MUW Saatchi&Saatchi) | 3. Gratulujeme víťazom Tour de France (Istropolitana Ogilvy) |
3. Inovácie (MADE BY VACULIK) |
FINAL CELKOVO - KREATIVITA | FINAL CELKOVO - POSOLSTVO |
1. Lego Technic (Jandl) | 1. Lego Technic (Jandl) |
2. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK) | 2. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK) |
3. Gratulujeme víťazom Tour de France (Istropolitana Ogilvy) | 3. Spoznáme vás po hlase (MADE BY VACULIK) |
(V súťaži Hodnotenie Stratégií odborná porota prideľuje prihláseným prácam body, pričom pri každej práci okrem kreativity a posolstva, hodnotí aj prevedenie. Každému kritériu prideľuje každý porotca bodového hodnotenie. Aké priemerné body získali jednotlivé práce v súťaži za rok 2013, sa dozviete na našom webe v sekcii Hodnotenie Stratégií.)
Zdroj: Erika Brindzová, Martina Bucková