29.01.2014, 14:40

Najjasnejšie posolstvo a kreativitu robí MBV, Istropolitana Ogilvy a Jandl

Pozrite si prehľad agentúr, ktoré tvoria najlepšiu kreativitu a ich práce majú najodčítateľnejšie posolstvo.

Stratégie pre vás pripravili súhrn prác, ktoré vytvorili za uplynulý rok slovenské agentúry. Pričom sme sa zamerali na dve kritériá - kreativita a posolstvo (resp. odčítateľnosť posolstva) a na tri základné kategórie - TV spot, Radio spot, Print. Vidieť tak môžeme, ktoré agentúry dokážu svojim klientom priniesť najlepšiu kreativitu pri zachovaní posolstva (podľa odbornej poroty súťaže).

Vychádzali sme pritom z prihlásených prác do súťaže Hodnotenie Stratégií a z bodov, ktoré porotcovia udelili jednotlivým prácam za jednotlivé kritériá v jednotlivých (vybraných) kategóriách. S tesným niekoľkobodovým náskokom zobrala celkové prvenstvo agentúra Jandl, s prácou Lego Technic. Práve táto práca mala za uplynulý rok najjasnejšie odčítateľné posolstvo a najlepšiu kreativitu v rámci troch vybraných kategórií a dvoch kritérií.

V TV spotoch za kreativitu najväčší počet bodov získal Wiktor Leo Burnett (Pripravujeme sa na budúce víťazstvá), v Radio spotoch MADE BY VACULIK (Hamlet dnes nebude) a v Printe Jandl (Lego Technic). Poradie prác podľa posolstva zostáva nezmenené ako v prípade kritéria kreativita, s výnimkou Tv spotov, kde najväčší počet bodov získala za posolstvo VCCP (Sme fér ku všetkým).

Podľa pravidiel a štatútu súťaže porota na konci ročníka zasadne znova a spoločnou diskusiou rozhoduje o jednej najlepšej práci v každej kategórii separátne. Pričom vyberá zo selekcie prác, ktoré získali počas ročníka súťaže 5 a viac bodov. Výsledky z takto nastaveného Hodnotenia si môžete pozrieť tu.

 

Prehľad prác v kategóriách TV spoty, Radio spoty, Print, a výsledné poradie podľa udelených bodov za Kreativitu a Posolstvo:

KREATIVITA ZA ROK 2013  
TV SPOTRADIO SPOTPRINT
1. Pripravujeme sa na budúce víťazstvá (Wiktor Leo Burnett)1. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK)1. Lego Technic (Jandl)
2. Pán Telky - mobilná TV (Wiktor Leo Burnett)  2. Bohatšie Slovensko (Mayer/McCann Erickson)2. Gratulujeme víťazom z Tour de France (Istropolitana Ogilvy)
3. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK)3. Nakupovanie podľa hudby (Istropolitana Ogilvy)3. Gáboríkovo klbko štastia (Wiktor Leo Burnett)
3. Zlatý Bažant - Prípitky (Istropolitana Ogilvy)  
   

 

POSOLSTVO ZA ROK 2013  
TV SPOTRADIO SPOTPRINT
1. Sme fér ku všetkým (VCCP)1. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK)1. Lego Technic (Jandl)

2. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK),

2. Navigácia (Istropolitana Ogilvy)

2. Bohatšie Slovensko (Mayer/McCann Erickson),

2. Blahoželanie k narodeninám (MUW Saatchi&Saatchi)

2. Spoznáme Vás po hlase (MADE BY VACULIK)
3. Pripravujeme sa na budúce víťazstvá (Wiktor Leo Burnett)3. Geniálna blondína (MUW Saatchi&Saatchi)3. Gratulujeme víťazom Tour de France (Istropolitana Ogilvy)
  3. Inovácie (MADE BY VACULIK)

 

FINAL CELKOVO - KREATIVITAFINAL CELKOVO - POSOLSTVO
1. Lego Technic (Jandl)1. Lego Technic (Jandl)
2. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK)2. Hamlet dnes nebude (MADE BY VACULIK)
3. Gratulujeme víťazom Tour de France (Istropolitana Ogilvy)3. Spoznáme vás po hlase (MADE BY VACULIK)

 

(V súťaži Hodnotenie Stratégií odborná porota prideľuje prihláseným prácam body, pričom pri každej práci okrem kreativity a posolstva, hodnotí aj prevedenie. Každému kritériu prideľuje každý porotca bodového hodnotenie. Aké priemerné body získali jednotlivé práce v súťaži za rok 2013, sa dozviete na našom webe v sekcii Hodnotenie Stratégií.)

Zdroj: Erika Brindzová, Martina Bucková