StoryEditor

Facebook chystá revolúciu. Naháňa médiá

24.03.2015, 16:11

Najpopulárnejšia sociálna sieť chce zaujať čo najväčšie masy ľudí. Aj pomocou ponúkania mediálnych obsahu.

Facebook momentálne horúčkovito debatuje s viac ako desiatkou mediálnych spoločností. Patrí medzi nich New York Times, BuzzFeed, či National Geographic. Predmetom debát je jediná vec. Aby tieto médiá publikovali svoj mediálny obsah priamo na facebookovskú platformu.
 
Myšlienka je založená na tom, že mediálny obsah priamo na Facebooku bude rýchlejšie dostupnejší. A to najmä pre používateľov Facebooku v mobile. Používatelia tejto novej služby sa tak vyhnú zbytočnému klikaniu a čakaniu na načítanie stránky. To sa totiž nie vždy musí hneď na prvý pokus podariť.
 
Detaily o tom, ako by mal nový systém fungovať ešte zúčastnené strany nezverejnili. Výhodou pre médiá je to, že sociálnu sieť Facebook využíva viac ako 1,4 miliardy aktívnych užívateľov. Médiá tak môžu otvoriť a sprístupniť svoj obsah pre viac ako miliardu nových čitateľov, ktorý Facebook navštevujú na dennej báze aj niekoľko krát. 
 
Systém však má aj svoje nedostatky, na ktoré poukázal hneď aj New York Times. Prvým bude nedostatok kontroly čítanosti a reklamy. Taktiež to znamená problémy so spoplatnením služby. New York Times totiž za čítanie svojich článkov online žiada peniaze. Množia sa názory, že na báze publikovania priamo na Facebook by mohli fungovať menšie médiá, a nie takíto veľkí svetoví mediálni hráči.

Zdroj: HNonline.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 23:15