StoryEditor

Cícerová nátierka získala silného partnera. "Je v rukách" operátora

22.10.2015, 14:42
Potom, ako bola Cícerová nátierka obvinená, že spôsobila závažnú infekciu u človeka, začala sa mediálne pretriasať. Pozrite si, ako jej O2 a kaviarne Foxford verejne vyjadrujú súcit.

Cícerová nátierka od firmy Alfo Bio musela niekoľko dní čeliť obvineniam, že spôsobila závažnú infekciu človeka. Ukázalo sa však, že obvinenia boli nepravdivé. Dovtedy ale prípad obehol médiá, dokonca nátierka bola stiahnutá z trhu.

Do prípadu sa zapojili i iné značky, ktoré verejne vyjadrili súcit s firmou. Včera operátor O2 na svojej Facebook stránke verejne vyjadril podporu Cícerovej nátierke. Zverejnil status, v ktorom hovorí, že chápe, ako sa môže povesť poctivej firmy ľahko poškodiť.

Pri tejto príležitosť vytvoril vizuál, na ktorom maňuška pevne drží Cícerovú nátierku. Vizuál sprevádza hlavný claim: nikdy neprestaneme byť fér. A na znak súcitu pripravil pre svojich zamestnancov raňajky s Cícerovou nátierkou. Operátor tak pekne prepojil svoj dlhodobý koncept „byť fér“ s kauzou inej značky. Nová kampaň obhajujúca nátierku sa dnes objavila aj v tlačených celoštátnych denníkoch.

 

Zdroj: FB stránka O2
 
Takto O2 zdokumentoval raňajky s Cícerovou nátierkou. 
 

A O2 nie je jediný, ktorý vyjadril pochopenie pre krízu, akou prešla firma Alfa Bio. Minulý týždeň na svojej Facebook stránke podporil Cícerovú nátierku i Foxford. Sieť kaviarní podobne ako O2 zachovala svoj koncept komunikácie a Cícerovú nátierku zobrazili vo svojom typickom izometrickom prevedení, ktoré na prvý pohľad pripomína skôr nejakú konštrukciu budovy, než nátierku.

V podobnej grafike je vyhotovený i jedálny lístok kaviarne. Foxford vo svojom statuse na Facebooku hovoril o tom, že rozumie tomu, keď sa firma neprávom dostane do podobnej situácie a aké následky to môže mať. V ten deň ponúkla kaviareň Cícerovú nátierku spolu s chlebom za sumu 2 eurá. 

Zdroj: FB stránka Foxford

Ponuka Cícerovej nátierky v hodnote 2 eurá nenechala však v pokoji niekoľkých ľudí, ktorí verejne v komentároch cenu kritizovali. Foxford je však povestný spôsobom, akým na sociálnych sieťach komunikuje – nepoužíva generické odpovede, do diskusie sa zapája priamo v komentároch, na prvý pohľad vidieť, že odpovede sú šité na mieru a vhodne premyslené.

Čo sa sietí kaviarní osvedčilo aj tentokrát a Foxfordu sa podarilo to, čo sa na sociálnych sieťach vidí len málokedy – verejne zmeniť názor kritizujúceho človeka. Na reakciu človeka, ktorý kritizoval podľa neho vysokú cenu nátierky, reagoval Foxford pokojným tónom a logickými argumentami. Sťažujúci verejne napísal, že svoj názor mení a rád do kaviarne príde. 

Takto sa podarilo Foxfordu zmeniť názor sťažujúceho človeka:

 

Ešte predtým, ako sa značky rozhodli podporiť nátierku, urobili tak tisícky ľudí na Facebooku. Tu vznikol event, ktorým organizátor vyzýval ľudí, aby si išli kúpiť Cícerovú nátierku. 

Napriek tomu, že kauza trvala "iba" niekoľko dní, Alfa Bio zobrala situáciu vážne. Na krízovú komunikáciu si najala odborníka, konkrétne Michaelu Benedigovú. Podľa jej slov krízová komunikácia nekončí potom, ako sa ukáže, že firma za vzniknutú situáciu nemôže.

"Prísť musí k takzvanému recovery plánu. Cieľom je posilniť reputačné atribúty, ktoré boli kompromitované. Napríklad v prípade Alfa Bio je to kvalita a bezpečnosť potravín. Dajú sa na to využiť sociálne médiá a ukázať proces výroby danej potraviny," odporúča. 

Viac o kauze Cícerovej nátierky sa dočítate tu.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 12:21