20.08.2015, 13:47

Vieme prví: Značka Fornetti už na slovenskom trhu nebude, zmení názov

Majitelia Fornetti Slovakia sa rozhodli ukončiť licenciu na používanie brandu Fornetti a vytvárajú vlastnú značku Minit. Kampaň zastrešuje Istropolitana Ogilvy.

Vieme prví: Značka Fornetti už na slovenskom trhu nebude, zmení názov

Franšízový reťazec predajní s pekárenskými výrobkami Fornetti sa na Slovensku i v Česku dočká novej korporátnej identity. Dôvodom je rozhodnutie spoločnosti Fornetti Slovakia ukončiť licenciu na používanie brandu Fornetti od maďarskej spoločnosti. Stratégie o tom informovala samotná spoločnosť a agentúra PR Clinic.

Reťazec dostane v oboch krajinách nový názov Minit.

„Je to naše strategické rozhodnutie, ktoré nám umožňuje rýchlejší rast, napredovanie vo všetkých oblastiach nášho biznisu,“ hovorí konateľ spoločnosti Fornetti Slovakia František Ambrovics. Podľa jeho slov je toto rozhodnutie dôležité k tomu, aby sa spoločnosť mohla viac priblížiť lokálnym chutiam slovenských a českých zákazníkov a tým priniesť na trh nové produkty.

Filozofiou novej značky je spojenie okamihu, minútky a obľúbených mini koláčikov: „Minúta + mini výrobky = MINIT. Chceme, aby si vďaka našim výrobkom zákazníci vyčarovali svoju chvíľku radosti a to aj uprostred uponáhľaného dňa. Nový claim preto bude: Zastavte sa na minútku. Zastavte sa na fornetti,“ objasňuje konateľ spoločnosti. Pri zmene názvu i loga spolupracovala rodinná firma s reklamnou agentúrou Istropolitana Ogilvy.

 

Viac o plánovaných marketingových aktivitách exkluzívne pre Stratégie hovorí Ladislav Ambrovics, franchise manažér Fornetti Slovakia

S: Aké marketingové aktivity máte naplánované v súvislosti s rebrandingom?

Počas rebrandingu bude základom našej marketingovej komunikácie to, že MINIT je slovenskou, rodinnou, úspešnou značkou voňavých predajní, ktoré sú vždy nablízku a kde naši zákazníci vždy nájdu nielen neodolateľné originálne fornettky, ale aj veľa iných voňavých, čerstvých, chrumkavých, chutných koláčikov, pochúťok a nápojov. Marketingové aktivity zahŕňajú intenzívne point on sales aktivity na našich franchise prevádzkach: napr. tréningy pre predavačky, postupnú výmenu reklamných materiálov, ochutnávky a iné akcie najmä so zameraním na spotrebiteľa. Taktiež plánujeme aktívny brand building prostredníctvom PR a ATL kampane.

S: Aké kontkrétne kampane a v akých médiách chystáte?

Kampaň bude klásť dôraz na priblíženie značky MINIT k zákazníkom. MINIT je spojenie okamihu, minútky a našich mini koláčikov, prostredníctvom ktorých si každý z nás vyčaruje svoju chvíľku radosti a to aj uprostred uponáhľaného dňa. Plánujeme aj ATL kampaň (televíziu, printové médiá) avšak našou prioritou je komunikovať so zákazníkmi priamo na mieste predaja a tam im ukázať, že originálne fornettky si naďalej budú môcť kúpiť len u nás, nakoľko ich už 16 rokov vyrábame podľa vlastných špeciálnych receptúr. Čiže určite sa oplatí zastaviť sa v MINIT-e na minútku, a vychutnať si originálne fornettky.

S: Kedy sa definitívne zmení názov vašej spoločnosti?

V priebehu 4. kvartálu 2015.

S: Kto vymyslel nový názov firmy? Z koľkých návrhov ste vyberali?

Názov sme vymysleli my, spolu s našou reklamnou agentúrou Istropolitana Ogilvy počas jedného brainstormingu. Návrhov bolo viac, ale tento bol bezkonkurenčne najlepší, nakoľko vystihuje presne podstatu toho, čo vieme robiť najlepšie: chvíľku radosti s našimi mini koláčikmi, čiže MINI + MINÚTA = MINIT.

S: Čo presne bude zahŕňať redizajn jednotlivých prevádzok? Ako ho budete realizovať?

Na prevádzkach prebehne kompletná výmena POS materiálov na dizajn značky MINIT. Každé predajné miesto  bude analyzované profesionálnym dizajn tímom, následne vypracujeme návrh šitý na mieru konkrétnej prevádzky. Dôležitým bodom redizajnu je zjednotenie vzhľadu prevádzok, úprava vystavenia výrobkov a rozšírenie aj štandardizácia doplnkového tovaru poskytovaného na prevádzkach, ako je napr. káva. Cieľom všetkých opatrení je zvýšiť zákaznícky zážitok pri návšteve predajných miest.

 

Fornetti Slovakia pôsobia na slovenskom trhu od roku 1991. Od roku 2000 si vybudovali zastúpenie aj v ČR, ktorú taktiež zásobujú z produkcie výrobného závodu v Dunajskej Strede. Spoločnosť zamestnáva 300 ľudí a v rámci Slovenska má viac ako 250 franšízových partnerov. Aktuálnou zmenou sa pre samotných zákazníkov, podľa Františka Ambrovicsa, takmer nič nemení. Keďže výrobky pochádzajú z vlastného závodu a sú vyrábané na základe vlastných receptúr, produkty a chute zostávajú, ale firma zároveň pripravuje aj novinky v tomto sortimente. 

Zdroj: Renata Môciková