StoryEditor

Prieskum: Kto sa najviac stravuje v reštauráciách?

29.10.2015, 09:30
Spotrebitelia z Bratislavského kraja to prekvapivo nie sú. Prečítajte si závery prieskumu na tému gastronómia.

Slováci sa v reštauráciách stravujú v priemere raz za týždeň, pričom za jednu návštevu minú 6,30 eur na osobu. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosri Creative web, ktorá prevádzkuje portály ZlavaDna.sk a Bookio.sk v spolupráci s prieskumnou spoločnosťou MNForce, na vzorke vzorke 3 000 respondentov.

Z prieskumu:

·         až 21% Slovákov sa v reštauráciách stravuje aj niekoľko krát do týždňa

·         stravovanie v reštauráciách je populárne najmä medzi mladšími ročníkmi. Viac než 40% ľudí vo veku od 18 – 39 rokov chodí do reštaurácií raz alebo viackrát do týždňa

·         stravovaniu v reštauráciách stále dominuje denné obedové menu, ktoré využíva až 73% respondentov

·         viackrát do týždňa sa v reštauráciách stravujú spotrebitelia z Košického kraja, nasleduje Banskobystrický, Trnavský a Bratislavský

 

„Prekvapujúce bolo zistenie, že rozdiely medzi krajmi sa znižujú. Prieskum ukázal, že sa Slováci v rôznych krajoch stravujú v podstate rovnako často. Myslíme si, že za to môžu najmä denné obedové menu a gastro lístky, ktoré motivujú ľudí stravovať sa v reštauráciách. Ceny sa však samozrejme v jednotlivých krajoch líšia. Najmenej za obedové menu zaplatia obyvatelia Žilinského kraja,“ približuje Zdenko Hoschek, konateľ spoločnosti Creative Web.

Prieskum tiež ukázal, že Slováci stále počúvajú na rôzne akcie a zľavy. Kým percento ľudí, ktorí navštívia reštauráciu viackrát do týždňa predstavuje 21 %, pri zákazníkoch ZlavaDna.sk je pravidelných zákazníkov až 33 %. „Naši zákazníci si vďaka zľave môžu dovoliť častejšie návštevy reštaurácií a zároveň majú možnosť objavovať nové podniky a chute. Na druhej strane, reštauráciám prinesieme nových zákazníkov, ktorých si môžu získať na pravidelné stravovanie,“ hodnotí výsledky Zdenko Hoschek. Podľa jeho slov sa však dá ísť ešte ďalej, pretože kultúra stravovania stále nedosiahla úroveň západných krajín. Cieľom trhu by podľa Hoscheka mala byť snaha prilákať zákazníkov do reštaurácií častejšie, naučiť ich rezervovať sa vopred a vychutnávať jedlá nie len z dennej obedovej ponuky. Koncom minulého roka preto spoločnosť spustila nový online rezervačný portál do reštaurácii, ktorý kombinuje 30% zľavu s rezerváciou cez internet. Viac o projekte sa dočítate v tlačovej správe. K týmto krokom viedli aj ďalšie dáta z prieskumu, ktorý napríklad zistil, že až 80% ľudí si plánuje návštevu reštaurácie vopred (1-3 dni), 30% ľudí preferuje rezerváciu cez internet.

O prieskume

Prieskum spoločnosti Creative Web bol realizovaný prostredníctvom online dotazníka na stránkach ZlavaDna.sk a Bookio.sk. Celoslovenské dáta boli doplnené o online dotazník realizovaný prieskumnou agentúrou MNFORCE na reprezentatívnej štatistickej vzorke. Celkovo sa do prieskumu zapojilo viac než 3000 ľudí z celého Slovenska.

 

Zaujímavosti za Bookio.sk:

až 30% ľudí využíva bookio.sk na pracovne stretnutia

60% ľudí navštívilo podnik opakovane aj bez bookio.sk

70% návštevníkov odporúča podniky, ktoré navštívi cez bookio.sk svojim známym

53% ľudí využíva bookio.sk na vyskúšanie nových reštaurácii

 

Zaujímavosti za ZlavaDna.sk:

až 63% návštevníkov ZD navštevujú reštauračné zariadenia 1 a viackrát za týždeň

57,3% ľudí, ktorí využili zľavový kupón si našlo nejaký obľúbený podnik, do ktorého chodí pravidelne za plné ceny

71,6% ľudí odporúča alebo neodporúča podnik, ktorý využil ďalej, pričom nízke hodnotenie reštaurácie odradí až 1/3 zákazníkov od nákupu.

64% ľudí preferuje rezerváciu s kupónom

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 16:14