04.01.2016, 09:00

Testujeme reklamy: Najsilnejšie emócie vyvolala Fofola

Slovenské reklamy sme pustili divákom televízie a sledovali ich emócie. Najemotívnejšou za rok 2015 bola reklama Fofoly.

Testujeme reklamy: Najsilnejšie emócie vyvolala Fofola

Slovenské reklamy sme pustili divákom televízie a sledovali ich emócie. Najemotívnejšou za rok 2015 bola reklama Fofoly.

V Stratégiách reklamy hodnotí každý mesiac odborná porota. Chceli sme však vedieť, čo robia reklamy s ľuďmi, teda s tými, pre koho sú určené.

Stratégie preto mesačné hodnotenia reklám rozšírili o hodnotenie ľudí, konkrétne ich emócií. Tie sme sledovali pomocou softvéru Emotion ID, ktorý zachytáva vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.

Hodnotiacim kritériom bola miera zaujatia, s akou sa respondenti koncentrovali na reklamu a zároveň vykazovali akékoľvek emócie. Pokiaľ sa odvracali od obrazovky, alebo sa hmýrili, zaujatie klesalo pod nulu. Pokiaľ prejavovali emócie, zaujatie rástlo nad nulu. Najzaujímavejšia reklama roku 2015 má 100%. Všetky ostatné sú počítané k pomere k tejto reklame. Pozrite si výsledky, výber reklám je z Hodnotenia Stratégií v roku 2015.

20. Hypotéka so 7-ročnou fixáciou výhodného úroku

  • Miera zaujatia: 83,26 %
  • Klient: Tatra banka
  • Agentúra: MADE BY VACULIK

19. Otvor príbeh

  • Miera zaujatia: 83,60 %
  • Klient: St. Nicolaus - trade
  • Agentúra: SCR interactive

“Nicolauska" v tomto spote ako štartér každej nezabudnuteľnej párty otvára množstvo nečakaných príbehov .

18. Znižovanie

  • Miera zaujatia: 83,92 %
  • Klient: FunFón/Orange Slovensko
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett

Oblina vymenila zásteru za kopce šľahačky a nacvičila narodeninovú zostavu v štýle prepadnutia v Pacifiku.

17. Cesta časom

  • Miera zaujatia: 83,96 %
  • Klient: Billa Slovensko
  • Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS

Spot uvádza novú knihu nálepiek Dobrodružné cestovanie v čase. Hlavného hrdinu kniha doslova vtiahne do deja. Skáče z nálepky do nálepky, z doby do doby a zažíva históriu na vlastnej koži.

16. Vŕtačka

  • Miera zaujatia: 85,06 %
  • Klient: Orange Slovensko
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett

Popletení televízni reportéri tentokrát komunikujú, že v skupine Navzájom zadarmo môžu zákazníci okrem volaní a správ získať zadarmo aj pevný internet.

15. Presto úver s bonusom 110 eur

  • Miera zaujatia: 85,40 %
  • Klient: UniCredit Bank

14. Dvojitá radosť

  • Miera zaujatia: 85,78 %
  • Klient: Slovak Telekom
  • Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi

Ponuku dvoch telefónov za cenu jedného je odkomunikovaná na situácii zo života Petra Sagana a jeho priateľky.

13. Lay's prázdna nádrž

  • Miera zaujatia: 85,78 %

12. Babeta

  • Miera zaujatia: 86,05 %
  • Klient: Poštová banka
  • Agentúra: Mayer/McCann Erickson

Jesenná komunikáciu banky pokračuje vo vtipných konfliktoch hlavných hrdinov.

11. Kolesománia

  • Miera zaujatia: 86,34 %
  • Klient: COOP Jednota Slovensko
  • Agentúra: JANDL marketing a reklama

TV spot s obľúbenou dvojicou Bača a Honelník má skvelý scenár a vynikajúcu realizáciu.

10. Coca Cola kiss

  • Miera zaujatia: 86,48 %

Legendárna Coca-Cola fľaša oslavuje 100 rokov.

9. Vianoce prirýchlo

  • Miera zaujatia: 86,51 %
  • Klient: Slovak Telekom
  • Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi

Vianoce prináša Peter Sagan a tým pádom je jasné, že prišli prirýchlo.

8. Vianoce s Orangeom

  • Miera zaujatia: 86,68 %
  • Klient: Orange Slovensko
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett

7. Vianoce s Orangeom – Dvojité prekvapenie

  • Miera zaujatia: 86,93 %
  • Klient: Orange Slovensko
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett

6. Stánok

  • Miera zaujatia: 90,23 %
  • Klient: Tesco Mobile
  • Agentúra: Istropolitana Ogilvy

5. Mamičkine dobroty

  • Miera zaujatia: 91,40 %
  • Klient: COOP Jednota Slovensko
  • Agentúra: JANDL marketing a reklama

Mamička navarí najlepšie, to je jasné. Ale ako dostať čerstvé, chutné, voňavé a ešte teplé domáce bryndzové halušky za chlapmi na pašu?

4. Chata

  • Miera zaujatia: 94,52 %
  • Klient: Tesco Mobile
  • Agentúra: Istropolitana Ogilvy

3. Svadba

  • Miera zaujatia: 97,11 %
  • Klient: Poštová banka
  • Agentúra: Mayer/McCann Erickson

2. Vírivka

  • Miera zaujatia: 97,21 %
  • Klient: Kofola CS
  • Agentúra: Zaraguza

Druhá vlna kampane sa niesla v letnej téme a do obchodov sa dostala aj skutočná "Fofola" na vyše 6 miliónoch fľašiach.

1. Mucha

  • Miera zaujatia: 100 %
  • Klient: Kofola CS
  • Agentúra: Zaraguza

Nová celebrita online generácie - psík Tuna - zahovára neplechu pozvaním na Fofolu. Vznikol tak slogan, ktorý zľudovel. Čím viac ľudia Fofolu videli, tým ju viac milujú a šušlavý výmyselník dokázal osloviť aj mužské publikum. Podľa reakcií na tvárach divákov sa emočná krivka „radosť“ vyšvihla na superbowlskú úroveň a predbehla všetky doteraz sledované slovenské reklamy.

Viac k emočným metrikám nájdete na www.emotionid.eu.

Zdroj: Katarína Hrnčárová