StoryEditor

Toto sú najlepšie svetové agentúry. Pozrite si, aké robia kampane

24.02.2016, 12:19
Prestížny Gun Report zostavil najnovší rebríček najlepších agentúr sveta. Ich kampane sme porovnali s tými najlepšími na Slovensku.

Gun Report každoročne zostavuje rebríček najoceňovanejších agentúr. Prinášame prvú desiatku najlepších agentúr a ich práce. Gun Report sleduje svetové festivaly a súťaže a priraďuje jednotlivým víťazným agentúram proporčné body. Takto vo finále zostaví rebríček najlepších agentúr. 

 

BBDO New York  

Kampaň pre telekomunikačnú spoločnosť AT&T upozorňuje na to, čo sa môže stať, ak počas šoférovania venujete pozornosť emailom, sociálnym sieťam, smskám. Do poslednej chvíle netušíte, čo sa vlastne stane. Video sa zameriava na detaily životov ľudí, ktorí sa stanú obeťami nehody, ale sleduje aj okoloidúcich a ich reakciu a to robí túto scénu ešte skutočnejšou. Spomalený záber potom vracia moment nehody.

 

Video pre organizáciu Autism Speaks má za cieľ upozorniť rodičov, aby si všímali skoré príznaky autizmu u svojich detí. Video sa odohráva v čarovnej animovanej krajine a príbeh je rozprávaný z perspektívy dieťaťa s autizmom. Včasná diagnóza môže výrazne ovplyvniť komunikáciu a kvalitu života rodiny v nasledujúcich rokoch.

 

adam&eveDDB (London)

Kampaň pre H&M, ktorej hlavnou hviezdou je David Backham. Moderné oblečenie pre každého vybraté osobne Backhamom. V tomto videu sú jeho výberom a štýlom ovplyvnení všetci – muži, ženy, deti a dokonca domáci miláčikovia.

 

Reklama na Xperiu Z5 sa odohráva v Londýne. Dostať sa k tomuto telefónu a doručiť ho Bondovi je celkom náročná úloha. Slečna Moneypenny ľahko strasie útočníkov a využije pri tom aj výnimočné funkcie telefónu.

 

AlmapBBDO (São Paulo) 

Volskwagen v Brazílii využil na propagáciu senzoru únavy najobľúbenejší šport Brazílčanov. Pri sledovaní futbalového zápasu v televízii si diváci mohli všimnúť zvláštnu ikonku nad hlavami niektorých hráčov. Bol to senzor únavy, ktorý sledoval vyčerpaného hráča a sprevádzal ho až na striedačku.

 

Vo videu sledujeme vojenskú bitku v stredoveku. Všetci vojaci sa nadšene vrhnú vpred až na jedného. Ten ustupuje, lebo si nechce zničiť svoj nový štít, ktorý si nedávno kúpil. Pristúpi k nemu iný vojak, ktorý sa nebojí svoj nový štít použiť. Kúpil ho totiž s Visa Platinum, ktorá mu garantuje náhradu veci, ak sa poškodí.

 

Wieden+Kennedy (Portland & New York)  

V kampani na Delta Airlines sa pozeráme na runway pri štarte lietadla. Voiceover hovorí o 291 ľuďoch na palube, 300 050 tonách konštrukcie, a rýchlosti, ktorá nás tlačí dopredu. Delta Airlines spája zákazníkov s dobrodružstvom a umožňuje im objavovať nepoznané.

 

Legendárna ochrana pre legendárnych mužov. V reklame na Old Spice sledujeme muža, ako sa zbavuje limitov a pripravuje sa na závod púšťou vo vozidle vlastnej výroby. Naberá stále väčšiu rýchlosť, súčiastky postupne odpadávajú, až nakoniec to celé vybuchne. Pretekár prekvapivo prežil – vďaka Old Spice.

 

Leo Burnett (Toronto)  

#OWNIT kampaň od Kellogg‘s má pomôcť ženám na celom svete, aby sa cítili lepšie vo svojej koži. Je veľa vecí, ktoré ženy nenávidia na svojom tele každý deň. Kellogg‘s sa snaží o zmenu perspektívy. Aby sa ženy sústredili na to, čo zmeniť môžu a naopak čo nie. Aby  boli lepšie samé k sebe a zásobovali svoje telo dobrými vecami.  

 

Nič sa nedeje náhodne. Ani ten najlepší sendvič na svete nevznikne náhodným prihadzovaním hocijakých surovín. Kľúčom k skvelej chuti nie je ani šťavnatý steak, ani čerstvá zelenina. Najdôležitejšie je vybrať správny syr. A ak začnete s plátkami syra Cracker Barell, výsledok bude vždy úžasný.

 

Leo Burnett (Sydney & Melbourne)  

Táto reklama vznikla pri príležitosti uvedenia Hondy CR-V na austrálsky trh. Tvorcom sa podarilo zachytiť ten moment, keď sa zvoniaci budík zakomponuje do vašich snov. Policajná naháňačka, hovoriaci pes a auto, ktoré číta vaše myšlienky.

 

Na Zemi žije vyše sedem miliárd ľudí. Každý je jedinečný, každý má iný pohľad na svet. Aj keď sa ľudia dívajú na tú istú vec, nikto to nevidí tak ako vy – vaším fotoaparátom Canon.

 

Dentsu Inc (Tokyo) 

Video odhalí tajomstvá reklamného priemyslu. Ako sa správne starať o hviezdu vašej reklamy, čo všetko dokáže Photoshop, ako docieliť zaujímavé efekty a očariť klientov... Najlepšie však predáva úsmev. A ten najžiarivejší úsmev vyvolá donáška sushi Gin-no-Sara.

 

V tomto videu sledujeme muža, ako sa v rozkvitnutej záhrade pozerá na východ slnka, ktorý odfotí polaroidom. Nad fotkou si potom pripraví volské oko – vďaka tepelnej energii, ktorá sála z fotky. Mitshubishi Chemical Holdings Corporation poskytuje nové riešenia na základe inovatívneho využívania energie.

 

Leo Burnett Argentina (Buenos Aires) 

V Argentíne niekto zomrie na následky dopravnej nehody takmer každú hodinu. Väčšina z nich sa stane pri predchádzaní na dvojprúdových cestách. Samsung prišiel s inovatívnym nápadom „Samsung safety truck“. Na zadnú časť svojich nákladiakov namontovali obrazovku, na ktorej premietali dianie na ceste pred kamiónom. Práve to zachytávala kamera namontovaná pri predných svetlách. Táto technológia umožnila autám bezpečné predchádzanie. Kampaň je veľmi dobre známa z festivalo, pri príležitosti Gun Reportu je však nutné ju spomenúť. 

 

Čo je lepšie, ako sa po ťažkom dni v práci ísť prejsť do prírody? Jeep v tomto videu predstavil GPS s nastavením „get lost“, ktoré vodiča naviguje tak, aby sa doslova stratil v prírode. Aplikácia vám umožňuje zvoliť si terén – hory, piesok, les a podobne. Zavedie vás na jednu z 28 off-road destinácií uprostred ničoho.

 

Droga 5 (New York)

Kampaň pre Clearasil, pleťovú kozmetiku, sa zameriava na tínedžerov a ich každodenné problémy. Aby všetko nebrali tak vážne a uvedomili si, že aj problémy s akné raz pominú, vo videu k nim hovoria učitelia. Príhody z učiteľského života im majú pomôcť prejsť cez kritické obdobie dospievania a pripraviť sa na novú etapu.

 

Amy Poehler, Sienna Miller, Cameron Diaz, Padma Lakshmi a Jenny Slate nám vo videu pre Clinton Foundation predstavia analýzu rodovej rovnosti v súčasnosti. V porovnaní s minulosťou sú výsledky lepšie a pokrok výraznejší. Stále však nie sme tam, kde by sme mohli byť. Myšlienka „Not there yet“ bola vyjadrená tak, že na videu je počuť len hlasy týchto známych žien. Nie je ich zatiaľ vidieť.

 

Wieden+Kennedy (London)

Ako vyzerá svet z perspektívy umývačky riadu? Každý deň sa umyjú milióny špinavých riadov. Uložiť riad do umývačky a zapnúť ju považujeme za samozrejmosť. Umývačka riad vyčistí, ale kto vyčistí umývačku?

 

Ostrov s palmami, krištáľovo čisté more, biely piesok a prasiatka. Užívajú si život plnými dúškami, až kým sa na ne nevyrútia nálety Angry Birds. Upútavka na Angry Birds 2, ktorá pripomína filmový trailer. 

 

Na Slovensku Stratégie v spolupráci s KRASom a ADC vyhlasujú agentúru roka. Metodika je založená na započítavaní bodov z vybraných festivalov a súťaží a tiež rebríčku TAAS. Viac o metodike sa dočítate tu. Pozrite si najnovší rebríček agentúr roka 2015, vyberáme prvé tri agentúry a ich práce, ktoré najvýraznejšie prispeli k umiestneniu v rebríčku.

Prvé miesto zabezpečila agentúre MADE BY VACULIK online kampaň Najčerstvejšie Tesco a outdoorová práca Najčerstvejší citylight, obe pre klienta Tesco. Práce pozbierali ocenenia na domácich i zahraničných reklamných súťažiach a festivaloch. Na slovenskej súťaži kreativity v reklame za svoju čerstvú ideu získala tri Zlaté klince, zo zahraničia si priniesla zlato z Golden Drum, zlato z Epica Awards a shortlist z ADC* Europe.

 

Agentúre JANDL, marketing a reklama, zabezpečila druhé miesto v rebríčku najkreatívnejších agentúr kampaň pre klienta Samdex. Za spoty Melvin, Pierre a Steve získala agentúra na najprestížnejšej svetovej súťaže reklamnej kreativity Cannes Lions historicky prvé ocenenie pre Slovensko - bronzového leva. Okrem bronzu si agentúra odniesla z Cannes aj shortlist za printové práce z tejto kampane. Na súťaži Golden Drum v Portoroži ocenili porotcovia spoty jedným zlatom a dvoma shortlistami.

 

Najkreatívnejšej "trojke" - agentúre Wiktor Leo Burnett - najviac prispela k bronzovému umiestneniu práca pre klienta J&T banka. Za ňu totiž získala agentúra najviac ocenení. Za kampaň Hudba vs. Burza (PlayDowJones) si zo súťaže Zlatý klinec odniesla tri striebra z kategórií Interactive&Online, Media a Event. Zo zahraničnej súťaže Golden Drum si odniesla shortlisty z dvoch kategórií.

 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 10:39