03.02.2016, 17:45

Zo Slovenska sa stane značka. Vytvorí ju Creative Department

Agentúra dá Slovensku novú vizuálnu identitu.

Zo Slovenska sa stane značka. Vytvorí ju Creative Department

Slovensko dostane novú tvár. Za ideovým konceptom, ako sa bude naša krajina prezentovať, stojí agentúra Creative Department. O víťaznom koncepte rozhodlo Ministerstvo zahraničných vecí a 12 členná komisia v anonymnej súťaži. 

Nová značka “Slovensko” by mala vystihovať rôznorodosť, vitalitu, vynachádzavosť a autentickosť, byť pravdivá a dôveryhodná pre zahraničnú aj domácu verejnosť – tak znelo zadanie ministerstva, ktoré vznik nového ideového konceptu krajiny iniciovalo. Celkovo by Slovensko malo byť prezentované ako krajina s potenciálom. 

Creative Department okrem ideového príbehu značky našej krajiny a sloganu navrhla aj jednotlivé sub-slogany pre špecifické segmenty, v ktorých Slovensko pôsobí (turizmus, kultúra, export a pod.). Súčasťou výberového konania bolo aj zjednotenie logotypov štátnej správy. Ministerstvá a štátne organizácie by teda mali dostať jednotnú vizuálnu kultúru.  

Tendra sa celkovo zúčastnilo 6 agentúr. Prvé kolo sa uskutočnilo ešte v júni 2015. V tom čase však ani jeden z predložených návrhov neprešiel cez porotu. Opakované výberové konanie prebehlo v októbri minulého roka. Porota sa v anonymnej súťaži na víťazovi zhodla takmer jednomyselne.  Z 12 porotcov až 11 udelilo najvyšší počet bodov návrhu od Creative Department. Porotu tvorili zvučné mená z marketingu, dizajnu, biznisu, či kancelárie prezidenta. 

Ako bude po novom Slovensko vyzerať, zatiaľ nie je známe. Nový koncept uvidíme však už túto jar.

Nová pozícia Slovenska je výsledkom iniciatívy MZVaEZ a pracovnej skupiny, ktorá sa do rebrandingu Slovenska pustila v roku 2014. Tvorili ju známe mená ako napríklad marketingový experti Marian Timoracký, Peter Littmann či sociologička Oľga Gyarfásová.

Zdroj obrázka: Flickr

Zdroj: Erika Brindzová