31.01.2016, 21:11

Tieto firmy majú na slovenskom internete najlepšiu povesť

Pozrite si rebríček, ktoré firmy majú u nás najlepšiu reputáciu a ktoré pohoreli.

Tieto firmy majú na slovenskom internete najlepšiu povesť

Agentúra VISIBILITY pravideľne pripravuje rebríček firiem, ktoré majú na slovenskom internete najlepšiu reputáciu. V týchto dňoch publikovala, ako sú na tom firmy na slovenskom internete za druhý pol rok 2015

Agentúra tak hodnotila dobré meno a povedomie 114 firiem na internete u nás a to v deviatich segmentoch (poisťovne, komerčné banky, telekomunikačné služby, zdravotné poisťovne, leasingové spoločnosti, online obchody, cestovné kancelárie, politické strany a súkromné vysoké školy). 

Celkovo najlepšiu reputáciu na slovenskom internete spomedzi všetkých segmentov má Orange Slovensko, nasleduje SMER SD a v poradí tretiu najlepšiu reputáciu má Martinus.sk. 

Po segmentoch sa jednotlivým firmám darí nasledovne:

 

POISŤOVNE (analyzovaných 23 poisťovní)

Najlepšiu reputáciu na slovenskom internete má NN Životná poisťovňa, kotrá nasleduje Kooperativa poisťovňa a Allianz - slovenská poisťovňa, ktorá skončila na treťom mieste s miernym prepadom.  

 

 

V časti povedomia (počet fanúšikov, indexovaných stránok na slovenskom Googli a počet zmienok o firmy na spravodajských portáloch) je na tom najlepšie NN Životná poisťovňa, ktorá si toto prvenstvo vyslúžila veľkým počtom fanúšikov na Facebooku. Najlepšiu povesť (sentiment, aký sa viaže so spoločnosťou) má AEGON Životná poisťovňa, celkovo s povesťou pohorela Rapid life životná poisťovňa. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

NN Životná poisťovňa, a.s. (418780)

AEGON Životná poisťovňa, a.s. (153)

NN Životná poisťovňa, a.s. (418686)

najhoršie

Rapid life životná poisťovňa, a.s. (3960)

Rapid life životná poisťovňa, a.s. (-88)

Rapid life životná poisťovňa, a.s. (4048)

pozn:

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

KOMERČNÉ BANKY (analyzovaných 17 bánk)

Z komerčných bánk sa najviac darilo Tatra banke, nasleduje SLSP a na treťom mieste s miernym prepadom je Poštová banka. Na konci rebríčka skončila Wüstenrot stavebná sporiteľňa

 

 

K celkovému najlepšiemu umiestneniu pomohlo Tatra banke počet zmienok na slovenských portáloch, počet fanúšikov a indexovaných stránok. Svedčí o tom nasledujúca tabuľka, podľa ktorej vidieť, že v reputačnej časti (sentiment) vyhráva Raiffeisen Bank, nie teda Tatra banka. Najviac v obidvoch oblasiach (reputačná časť + časť povedomia) pohorela Wüstenrot stavebná sporiteľňa. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Tatrabanka, a.s. (599631)

Raiffeisen Bank (165)

Tatrabanka, a.s. (599477)

najhoršie

Wüstenrot stavebná sporiteľňa, a. s. (34010)

Wüstenrot stavebná sporiteľňa, a. s. (66)

Wüstenrot stavebná sporiteľňa, a. s. (33944)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY (analyzovaných 3 mobilní operátori)

Boj o celkovú reputáciu firiem na slovenskom internete je vyrovnaný medzi mobilnými operátormi. 

 

 

 

Celkovo sa najlepšie umiestnil Orange. Ak by sme však zobrali do úvahy iba reputačnú časť (sentiment, aký sa viaže so spoločnosťou), paradoxne Orange vyšiel najhoršie, najlepšie Slovak telekom. Najmenej zmienok na spravodajských portáloch alebo najmenej fanúšikov či indexovaných stránok na slovenskom Googli má O2.   

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Orange Slovensko (707024)

Slovak Telekom, a.s. (142)

Orange Slovensko, a.s. (706 934)

najhoršie

O2 Slovakia, s.r.o (564370)

Orange Slovensko, a.s. (90)

O2 Slovakia, s.r.o (564240)

pozn.

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

ZDRAVOTNÉ POISŤOVNE (analyzované 3 poisťovne)

Veľké rozdiely vo výsledkoch vidieť pri zdravotných poisťovniach. Všeobecná zdravotná poisťovňa má najlepšiu celkovú reputáciu.

 

 

Celkovým víťazom je Všeobecná zdravotná poisťovňa. Ak však rozdelíme výsledky na to, kto mal najlepší sentiment a kto má najvyšší počet fanúšikov, zmienok na spravodajských portáloch a indexovaných stránok, poradie sa mení. Najlepší sentiment a teda povesť má UNION zdravotná poisťovňa, najhoršiu Dôvera. Rozdiel medzi Všeobecnou zdravotnou poisťovňou a ostatnými je spôsobený počtom indexovaných stránok na www.google.sk Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Vďaka tomu získala poisťovňa celkové prvenstvo. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. (305938)

UNION zdravotná poisťovňa, a.s. (150)

Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. (305814)

najhoršie

UNION zdravotná poisťovňa, a.s. (134607)

DÔVERA zdravotná poisťovňa, a.s. (96)

UNION zdravotná poisťovňa, a.s.  (134457)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

 

LEASINGOVÉ SPOLOČNOSTI (analyzovaných 19 spoločností)

Medzi leasingovými spoločnosťami reputácia plynulo klesá. Najlepšiu celkovú reputáciu má však Mercedes Benz Financial Services. 

 

 

Situácia v prípade leasingových spoločností je podobná ako situácia so zdravotnými poisťovňami - celkové prvenstvo Mercedes Benz Financial Services si získalo vďaka množstvu indexovaných stránok na slovenskom Googli. Najlepšiu povesť (sentiment) má VOLKSWAGEN Finančné služby Slovensko. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Mercedes-Benz Financial Services Slovakia (373209)

VOLKSWAGEN Finančné služby Slovensko (151)

Mercedes-Benz Financial Services Slovakia (373088)

najhoršie

IKB Leasing SR (3609)

S Slovensko (73)

IKB Leasing SR (3515)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

ONLINE OBCHODY (analyzovaných 14 obchodov)

Podobne s plynulým poklesom kvality reputácie sú na tom online obchody. 

 

 

Celkové výsledky sú v prípade eshopov najvyrovnanejšie zo všetkých segmentov, no pre nás priniesli najprekvapujúce výsledky. Hoci celkovým víťazom je Martinus.sk, toto víťazstvo získal počtom indexovaných stránok na www.google.sk. V reputačnej časti (sentiment, ktorý sa viaže s eshopom) získal najväčší počet bodov nákupný dom TPD. Najhoršiu povesť (sentiment) má Instore.sk. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Martinus (666603)

TPD.sk (171)

Martinus (665861)

najhoršie

Shark (174697)

Interstore.sk (70)

Shark (174554)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

CESTOVNÉ KANCELÁRIE (analyzovaných 12 kancelárií)

Cestovným kanceláriám, čo sa týka reputácie, vedie Firo Tour. 

 

Celkové prvenstvo medzi cestovnými kanceláriami získal Firo tour a to vďaka vysokému počtom indexovaných stránok na www.google.sk a počtom fanúšikov na Facebooku. Najhoršiu povesť (sentiment, ktorý sa viaže so spoločnosťou) má Koala tours. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Firo tour (143012)

Satur Travel (142)

 Firo tour (142875)

najhoršie

Ferrotour (26532)

Koala tours (58)

Firo tour (26415)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

POLITICKÉ STRANY (analyzovaných 10 strán)

Na poli politických strán má celkovo najlepšiu reputácia SMER - SD.

Sieť, s ktorou sa strana najmä v predvolebných prieskumoch porovnáva, skončila na predposlednom mieste, ďaleko za SMER - SD.  

 

 

Najvyšší celkový počet bodov dosiahla strana SMER-SD. V reputačnej časti (sentiment, ktorý sa viaže s politickou stranou) má najviac bodov MOST-HÍD a v časti povedomia SMER-SD. Vedenie Smeru priniesol vysoký počet indexovaných stránok na google.sk a počet fanúšikov na facebooku. Najhorší sentiment má KDH.

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

SMER - SD (695690)

MOST - HÍD (123)

SMER - SD (695602)

najhoršie

SMK - MKP (25283)

KDH (38)

SMK - MKP (25204)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

SÚKROMNÉ VYSOKÉ ŠKOLY (analyzovaných 13 škôl)

V rebríčku vysokých súkromných škôl sa celkovej najlepšej povesti môže tešiť Vysoká škola manažmentu. 

 

 

Najviac bodov dosiahla Vysoká škola manažmentu. V reputačnej časti (sentiment, ktorý sa viaže so školou) získala najvyšší počet bodov Stredoeurópska vysoká škola a v časti povedomia opäť Vysoká škola manažmentu. Vysoká škola manažmentu získala prvenstvo vďaka počtu indexovaných stránok na www.google.sk. Najhoršiu povesť má Dubnický technologický inštitút. 

 

Index reputácie celkom

Reputačná časť

Časť povedomia

najlepšie

Vysoká škola manažmentu (56574)

Stredoeurópska vysoká škola (143)

Vysoká škola manažmentu (56455)

najhoršie

Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM Slovakia (8917)

Dubnický technologický inštitút (84)

Vysoká škola medzinárodného podnikania ISM Slovakia (8783)

pozn: 

Reputačná časť znamená sentiment (teda pocitovosť), ktorý sa viaže s firmou (viac v dolnej časti článku)

Časť povedomia zmanená počet fanúšikov na sociálnych sieťach, počet zmienok na slovenských portáloch a počet indexovaných stránok na slovenskom Googli (viac v dolnej časti článku)

 

 

Index online reputácie (číslo, ktoré sa nachádza pri každej zmienenej firme a teda celková reputácia firiem na internete) sa skladá zo štyroch faktorov.

Prvý faktor je sentiment (teda pocitovosť). Agentúra pri analýze zadala do vyhľadávača na Google.sk najprv iba názov firmy, potom názov firmy + prvé kľúčové slovo z oblasti, kde firma pôsobí, potom názov firmy + druhé kľúčové slovo z oblasti, kde firma pôsobí. Sledovala pritom iba prvých 10 výsledkov vyhľadávania a jednotlivým výsledkom vyhľadávania (teda linkom) priraďovala mieru sentimentu. Ten mohol byť buď pozitívny (keď sa o firme zmieňovalo na linku pozitívne) alebo negatívny (keď sa o firme na linku zmieňovalo negatívne) alebo neutrálny (keď link bol webovou stránkou firmy).

Druhý faktor bol veľkosť publika, ktoré mala daná firma na internete, to znamená počet fanúšikov na sociálnych sieťach.

Tretí faktor boli zmienky na relevantných slovenských portáloch, to znamená, v akom množstve sa portály zmieňovali o danej firme. Sledované portály boli napríklad sme.sk, pravda.sk, aktuality.sk. Zmienky mohli byť tak ako pozitívneho tak aj negatívneho charakteru. 

Štvrtý faktor bol počet indexovaných stránok na Google.sk, to znamená počet stránok, ktoré sa o firme nejakým spôsobom zmieňujú. Agentúra zadala názov firmy do vyhľadávania a zvolila lokalitu Slovensko. Ide o celkový počet zmienok o firme vo vyhľadávači Google na území SR.  

 

Zdroj: Erika Brindzová