18.12.2015, 12:00

Branislav Cvik: Na Pohode chceme ponúknuť aj pivá konkurenčných malých pivovarov

Predseda predstavenstva Banskobystrický pivovar Urpiner hovorí o spojení s festivalom Pohoda 2016.

Branislav Cvik: Na Pohode chceme ponúknuť aj pivá konkurenčných malých pivovarov

S: Banskobystrický pivovar Urpiner je nový hlavný partner festivalu Pohoda 2016. Ako došlo k tomuto spojeniu? Oslovil vás Michal Kaščák?

Tým, že sa s Michalom poznáme dlhé roky, tak neformálne diskutujeme na rôzne témy. Jedného dňa sme sa nezáväzne bavili aj o možnej spolupráci v rámci festivalu Pohoda. Slovo dalo slovo, porozumeli sme si a začali spoluprácu. Ja osobne považujem toto spojenie za výnimočné – výnimočný festival a výnimočné slovenské pivo, pri ktorého výrobe pracujeme s prírodnými surovinami, žiadna chémia, žiadne stabilizátory, žiadna úpravy receptúr či skracovanie výrobných procesov. Skrátka naše pivo je poctivé. Toto zároveň považujem za konkurenčnú výhodu nášho pivovaru a teda značky Urpiner.

 

S: Akú má značka Urpiner pozíciu z hľadiska znalosti značky na pivom trhu? Je tu veľa značiek, ktoré intenzívnejšie a viditeľnejšie komunikujú....

Znalosťou sme úmerne pozícii na trhu a úmerne tomu, koľko značku Urpiner budujeme. V princípe je to len osem rokov, čo sa venujeme PR. Ostatné značky tu komunikačne fungujú desiatky rokov. Takže sme známi v pivných kruhoch úmerne tejto situácii.

 

S: Práve festival Pohoda 2016 je pre vás príležitosťou, ako dostať značku viac do povedomia. A možno aj jej ocenenia, keď, ako ste sám spomenuli na tlačovej konferencii, je práve Urpiner najviac oceňovaním pivom v tomto roku...

Určite áno, to je aj cieľom našej spolupráce. My už máme skúsenosti s organizáciou podobných podujatí. Doteraz sme sa spájali s Detvianskymi folklórnymi slávnosťami, ktoré sú návštevnosťou niekoľko desiatok tisíc ľudí porovnateľné s pohodou. Festival Pohoda je však významovo, organizáciou, logistikou, prítomnosťou značiek a rôznorodosťou ľudí – spotrebiteľov, na Slovensku fenomén.

 

S: O akom objeme piva, ktorý musíte na Pohode 2016 kapacitne zvládnuť hovoríme?

Bude tam cez 120-140 výčapných miest a hovoríme o niekoľkých tisícoch sudov.

 

S: Na festivale ponúknete všetky produkty značky Urpiner?

Áno prakticky všetky. Zvažujeme aj niektoré špeciality pre pivných fajnšmekrov, ako napríklad ponúknuť aj niektoré produkty z portfólia malých pivovarov  z Asociácie malých nezávislých pivovarov, ktorej sme aj my členom. Pre spotrebiteľov sa otvára tak možnosť ochutnať doteraz možno nepoznané ale kvalitné slovenské značky. Zatiaľ to vyzerá ako logisticky veľmi náročná myšlienka, ale budeme pracovať na tom, aby sme to zvládli.

 

S: Aké komunikačné aktivity plánujete na Pohode 2016? Máte už predstavu?

Je ešte predčasné o tom hovoriť. Zatiaľ len plánujeme, pretože naša spolupráca sa „upiekla“ za posledných pár týždňov. Ale v talóne máme okrem klasického mobilného výčapu či množstva súťaží aj niekoľko prekvapení.

Zdroj: rm