26.02.2016, 12:28

Vznikol nový slovenský obchod s potravinami Yeme. Chlieb upečie priamo pred zákazníkom

Obchod založili bývalí zamestnanci reťazcov. Otvárajú budúci týždeň, pozrite si už dnes, ako bude vyzerať predajňa.

Vznikol nový slovenský obchod s potravinami Yeme. Chlieb upečie priamo pred zákazníkom

V Bratislave pribudne ďalší koncept predajní, ktoré sľubujú poctivé potraviny. Ide o koncept s názvom Yeme – plnochutné potraviny a stojí za ním štvorica slovenských obchodníkov, ktorí majú viacročné skúsenosti s prácou a fungovaním obchodných reťazcov. Ich cieľom je v čase, keď sa z našich životov pomaly vytrácajú kvalitné potraviny, priniesť nový pohľad na zážitok z nakupovania, možnosť zvýšenia výberu, a tým aj možnosť lepšie jesť a vyhnúť sa prefabrikátom či napodobeninám jedla.

Sme ľudia, ktorí po rokoch práce v obchode s potravinami, ale aj hľadania a skúšania, narazili na recept, ktorý v sebe spája jednoduchú a prirodzenú ľudskosť, rafinovaný výber chutí a vôní a kvalitné ingrediencie. Na nič sa nehrá, no aj tak je to recept, ktorý dobre poslúži počas bežného dňa, ale aj pri výnimočnej príležitosti. A môžeme potvrdiť, že je to navýsosť lokálna slovenská receptúra,“ približuje pre Stratégie myšlienku vytvoriť nový koncept predaja potravín Peter Varmuža, generálny riaditeľ Yeme, ktorého mnohí registrujú ako bývalého šéfa slovenského Tesca a ako dodáva. k Yeme v sebe spája nostalgické spomienky na tradičné, chutné, nie priemyselne vyrobené potraviny s potrebami moderného mestského človeka a jeho dynamickým životným štýlom. „Yeme sa orientuje na náročného zákazníka, ktorý určuje, čo bude na našich pultoch. Zákazníka, ktorý ešte nerezignoval na pojem „dobrý slovenský obchod” a stále dúfa, že v ňom nájde konanie s dobrým úmyslom. Sofistikovaný mestský gurmán má právo zažiť slušnosť a záujem obsluhy nielen v obchodoch v zahraničí, ale aj u nás na Slovensku.”

A v čom spočíva koncept predaja Yeme? Napríklad v tom, že zákazníci môžu vidieť pekárov a mäsiarov priamo pri výrobe s cieľom, aby chlieb, pečivo, šunky, párky či klobásy vznikali pod kontrolou a dohľadom spotrebiteľa priamo v predajni. Od zamiesenia cesta, kysnutia, tvarovania až po upečenie finálneho výrobku v šamotovej peci na drevo. „Počas príprav konceptu v snahe o zodpovednú, rozumnú a udržateľnú rovnováhu od farmára až k zákaznikovi precestovali ľudia z Yeme stovky kilometrov, aby našli také farmy, ktoré by spĺňali ich predstavy o čerstvosti mäsa, mlieka a mliečných výrobkov. Odbúrali sme napríklad spracovateľský medzičlánok a skrátili tak kilometre a hodiny cestovania mäsa k zákazníkovi na minimum. Zároveň sme prichystali čo najviac informácií o pôvode potravín a ich kvalite,“ dodáva Peter Varmuža.

Značka Yeme – plnochutné potraviny, ktorú prevádzkuje akciová spoločnosť Slovenský potravinársky priemysel, otvára 3. marca 2016 svoj prvý obchod s potravinami v Bratislave v bývalých priestoroch Fresh market. Na ploche cca 1 000 m2 ponúkne viac ako 7 000 produktov,: zeleninu, ovocie, mäso, mäsové výrobky, cestoviny, chlieb, pečivo, oleje, čaje, kávu, čokolády, minerálku, pivo, víno, ale aj kozmetiku a drogériu.

Informácie o novom koncepte Yeme – plnochutné potraviny Stratégiám poskytol Martin Knut z agentúry Knut & Knut, ktorá obchodný koncept Yeme zastupuje mediálne.

Značku, dizajn a komunikačný koncept Yeme vytvoril Martin Bajaník, pôsobiaci pod hlavičkou Pekne a Dobre (autor značiek Shtoor alebo Foxford). Architektonocký koncept obchodu Yeme pripravil ateliér winwin

Prvý pohľad do novej predajne Yeme:

 

Mohlo by vás zaujímať aj: Takto vyzerá nový koncept potravín Yeme. Má nádych Francúzska

 

 

Zdroj: Renata Môciková