StoryEditor

Čo hovoria na nové reklamy J&T Banky odborníci

23.03.2016, 15:25
Pozrite si, ako vidia nový komunikačný koncept banky odborníci.

 J&T Banka zmenila po siedmich rokoch svoje reklamy. Doteraz sme ju poznali z "nafúkaných" reklám, kde bez ostychu ukazovala, aké príjemné je byť bohatým a užívať si blahobyt, ktorý si môže dovoliť len málokto. Za kampaňami vtedy stála agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá aj prišla s vtedajším konceptom. Ten fungoval sedem rokov, dnes nastal čas na zmenu a koncept zmenili. 

Ukážka pôvodného konceptu:

 

Banka po novom vsadila na jemnejšiu - umeleckejšiu formu, akou bude komunikovať. V nových spotoch svoje odkazy komunikuje cez tanečné umenie. V spote, ktorým novým koncept odštartovala, vidieť tanečníka, ktorý splýva s technológiou. Pýtali sme sa odborníkov z reklamných agentúr, čo si o posune v komunikácii myslia:

 

Michal Mazáň

art director

Istropolitana Ogilvy

 

"Je to zaujímavý odklon od ašpiratívnej ale egoistickej JA komunikácie k prívetivejšej a "dospelejšej". Vizuálne zobrazenie rozpätia investičného rizika sa mi veľmi páči, má to štýl a výrazný rukopis. Značke by to mohlo pomôcť osloviť publikum ľudí, ktorých predchádzajúci "show-off" koncept neoslovil. Na druhú stranu, starý koncept dával značke silnú identitu a keď niekto povedal: "Toto mi pripomína J&T banku", tak všetci presne vedeli, čo tým myslí. Škoda, že je vonku iba jeden nový spot, ťažko sa tak dá určiť, čo všetko z neho bude novú komunikáciu tvoriť."
 

 

Peter Rajčák

creative director

Effectivity POWERED BY PUBLICIS

"Myslím, že kým science je v bankovom segmente viac než dosť, o umení sa to povedať nedá. A práve to chcem na kampani J&T banky vyzdvihnúť najviac – jej umeleckú stránku. Scénický tanec, hudba, hra s projekciou, to všetko vytvára nový svet J&T banky, ktorý potvrdzuje jej prémiovosť a oblúkom obchádza zaužívané vzorce."

 

 

Igor Majkút

creative director

Zaraguza

"Mne osobne sa predošlý koncept J&T Banky páčil viac. Bol viac uchopiteľnejší. Neviem, či takáto forma abstraknosti dokáže osloviť cieľovku. Dokonca aj wording používa príliš abstraktnú metaforu, keby nebola dovysvetlená, ťažko ju chytím. Jediné, čo sa dá na tomto koncepte pozitívne hodnotiť, je vizualita a umelecký dojem. Ale celkovo je to až príliš ťažké." 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 12:43