04.03.2016, 16:23

Toto sú najlepšie reklamy a dizajnové projekty v Európe

Renomovaný kreatívci z Európy vyberali najkreatívnejšie reklamy. Medzi nimi vybrali aj slovenské. Ak máš svoje portfólio, môžeš si ho nechať ohodnotiť slovenskými kreatívcami.

Toto sú najlepšie reklamy a dizajnové projekty v Európe

Najlepšie európske práce dizajnu a reklamnej tvorby prišli po prvýkrát na Slovensko. Vidieť ich môžete na ADCE Exhibition / Bratislava od 2. marca do 13. marca, denne od 13.00 do 19.00 hod., v Open Gallery na Baštovej. 

Ide o projekty, ktorý vyhrali v súťaži ADC*E Awards 2015. V utorok 1. marca vernisáž slávnostne otvorili členovia slovenského ADC. 

Martin Woska, ktorý je prezidentom slovenského ADC, hovorí: „Výstava nastavuje benchmark toho najlepšieho, čo sa v Európe vytvorilo a zároveň ukazuje slovenské práce ocenené na ADCE Awards. Deje sa postupne vo viacerých krajinách, avšak jedine na Slovensku sme ju sprístupnili aj verejnosti a hlavne študentom, ktorí si tu nájdu aj výživný program. Z toho sa teším osobne asi najviac.“

Art Directors Club of Europe vznikol ako organizácia, ktorá chce podporovať a odmeňovať výnimočné diela. Každoročne sa zíde viac než 50 členná porota, ktorá rozhodne o víťazoch. Medzi ne sa tento rok dostala i slovenská agentúra Wiktor Leo Burnett. 

Pozrite si výber najlepších dizajnérskych a reklamných prác v Európe.

 

Názov: #likeagirl

Dobre známa reklamná kampaň pre Always, ktorá sa snaží posilniť dievčatá a ich sebadôveru – aby už „robiť niečo ako dievča“ nebola urážka.

 

Názov: Goth Girl

Berlínska agentúra Heimat zaujala porotcov videom Goth Girl pre Hornbach. Vo videu pekne využili slogan „Povedz to svojim projektom.“ V klipe sledujeme gotické dievča a jej normálny deň v škole, jej odlišnosť, pochmúrnu náladu a vystrašené reakcie okoloidúcich pri pohľade na ňu. Po príchode domov ju čaká prekvapenie. Jej otec vymaľoval celý dom na čierno.

 

Názov: 37 Days

V tomto videu tvorcovia demonštrovali, aké dôležité je teplo pri vzniku nového života. Aby to ukázali čo najpôsobivejšie, všetko sa odohrávalo v sklenenej kocke umiestnenej na vrchu hory v Britskej Kolumbii, pri vonkajšej teplote -20°C. Kocka bola vyhrievaná len dvoma elektrickými radiátormi a tie za 37 dní dokázali prebudiť k životu rastliny, ktoré v nej boli predtým umiestnené.

 

Názov: Instaposters

Nike hľadali na Instagrame fotky športujúcich žien, ktoré boli hrdé na svoje výsledky. Tieto fotky potom zväčšene vytlačili a nalepili ich ako plagáty po celom meste. To inšpirovalo ďalšie ženy, ďalšie fotky, až nakoniec vzniklo 25 000 Instaplagátov. Kampaň prebiehala v lete 2015 v Moskve.

 

Názov: Suffocation

Cieľom kampane bolo poukázať na problém „vrážd zo cti“, ktorý pretrváva aj v 21. storočí. Ide o situáciu, kedy príbuzní zabijú mladé dievčatá, pretože zneuctili ich rodinu. Sú známe prípady zadusenia plastovým vreckom kvôli odmietnutiu dohodnutého sobášu a podobne. Cosmopolitan na tento problém upozornil kontroverznou titulnou stranou, na ktorej modelku akoby dusí igelitový obal, ktorý je častou súčasťou ženských časopisov. 

 

Názov: #Project 360

Mammut predstavuje kameru, vďaka ktorej môžete sledovať horolezcov, ako zdolávajú najvyššie hory sveta. Kamera sníma obraz v 360° uhle a spúšťa sa automaticky každých 30 sekúnd, takže nie je potrebné ju špeciálne ovládať. Na webovej stránke k tomuto projektu si tak hocikto môže pozrieť, ako to počas podobných výstupov vyzerá. Zobrazí sa vám tiež celá Mammut výbava, ktorú mali horolezci so sebou. 

 

Názov: #happytohelp

Kampaň Holandských kráľovských aerolínií KLM  chcela, aby aj zákazníci iných leteckých spoločností spoznali výhody toho najlepšieho zákazníckeho servisu. Nejaký čas monitorovali a analyzovali sťažnosti cestujúcich na sociálnych sieťach. Podarilo sa im identifikovať najčastejšie problémy. Takto potom boli schopní počas jedného týždňa pomáhať cestujúcim na celom svete.

 

Názov: Adventres of Poco Eco

Táto kampaň bola vytvorená s cieľom spropagovať maďarského umelca, ktorý si hovorí iamyank, a vyhnúť sa pritom mainstreamovým médiám. Tvorcovia vymysleli hru pre mobilné telefóny, ktorá bola založená na hudbe z jeho nového albumu.

 

Názov: Strange Plants

Strange Plants je kniha, v ktorej nájdete maľby a fotografie rastlín od 25 umelcov. Tí hovoria o tom, akú úlohu hrajú rastliny v ich osobnom živote.

 

 

Názov: Magic Tape

Video nám predstavuje kvality lepiacej pásky Magic Tape. Najlepšie na nej je, že ak touto páskou zalepíte trhliny na papieri, je neviditeľná. Takto ju chceli odlíšiť aj v obchodoch. Preto prišli s inovatívnym balením, v ktorom vytvorili optickú ilúziu. Vďaka tenučkému a strategicky umiestnenému zrkadlu to vyzerá, že si kupujete prázdny obal.

 

Názov: X-Road Explainer

Systém, ktorý uľahčuje prácu štátu a úradom, zároveň šetrí váš čas. X-Road je projekt, ktorý vám umožňuje bezpečné používanie verejných databáz a zbavuje vás zbytočnej byrokracie. 

 

Názov: The Lampedusa Door Stopper
Na talianskom ostrove Lampedusa pozbierali drevo, ktoré zostalo z potopených lodí imigrantov a rozhodli sa použiť ho zaujímavým spôsobom. Nechali imigrantov, aby z tohto dreva vyrobili dverné zarážky. 80 zarážok poslali politikom a zamestnávateľom, aby na imigrantov nezabúdali a nezatvárali pred nimi dvere.

 

Názov: Grafting Architecture

Tento projekt bol súčasťou 14. Medzinárodného bienále architektúry v Benátkach v roku 2014. Cieľom bolo vytvoriť pre Benátky vizuálny jazyk. Tvorcovia zakomponovali grafiku do architektúry. Využili staré aj nové materiály, čím vytvorili dialóg minulosti s prítomnosťou.

 

Názov: Rechts gegn Rechts – Der unfreiwilligste Spendenlauf Deutschlands

Nazis against Nazis môžeme považovať za prvý nedobrovoľný charitatívny pochod. Neonacizmus je v Nemecku stále rastúce hnutie, ktorého členovia sa stretávajú na pochodoch v menších mestách. Organizácia Exit Deutschland sa rozhodla využiť ich pochod na dobrú vec. S každým pribúdajúcim krokom nacisti prispievali peňažnou čiastkou na podporu tým, ktorí chcú vystúpiť z ich radov. Projekt bol ocenený aj v Cannes. 

 

Názov: Departure Board

Amnesty International chcela poukázať na fakt, že v niektorých krajinách sú ľudia väznení za svoje názory. Aby upútali pozornosť ľudí, využili na túto kampaň najväčšiu tabuľu odchodov a príchodov vlakov na stanici Waterloo. Na tabuľu premietali osudy uväznených ľudí, a ich cestu od zatknutia cez väzenské cely a nespravodlivé súdne procesy. Vyše 40 000 ľudí podpísalo petíciu a vyjadrilo svoju podporu. Aj vďaka nim sa niektorí z uväznených ľudí dostali domov.

 

Názov: IKEA PS 2014

IKEA predstavila v roku 2014 svoju dizajnérsku kolekciu nábytku na webovej stránke. Vytvorili ju zadarmo na Instagrame. Kolekcia ako aj každý z 34 produktov mal svoj vlastný instagramový účet. Ľudia si ich takýmto spôsobom mohli prezerať, inšpirovať sa a označiť na vlastných fotkách, ak si nábytok z tejto kolekcie sami kúpili.

 

Názov: There is no bigger prize than sharing

Táto reklama sprevádzala vianočnú lotériu v Španielsku. Každý lístok je rozdelený na desať častí, takže môžete vyhrať spolu s vašimi priateľmi alebo kolegami. Video sprevádza ľudí, ako sa tešia a oslavujú svoje víťazstvo v miestnom bare. Vyberie sa tam aj jeden muž, ktorý si tento rok tiket nekúpil a jeho priatelia vyhrali. Chce im zagratulovať, no ako tak sedí smutný pri bare, nakloní sa k nemu čašník a s úsmevom mu podáva obálku. V nej je výherný tiket. Video končí s myšlienkou, že najväčšiu cenu má podeliť sa s priateľmi.

 

Názov: The Banner That Makes You Like Banners

V tejto kampani tvorcovia využili rovnakú technológiu, ktorú používajú firmy na to, aby nás ich bannery prenasledovali všade, kam sa na internete pohneme. Ako by to ale vyzeralo, keby sme sa namiesto bannerov pozerali na niečo, čím sa aj tak stále obklopujeme? To sa dalo počas tejto kampane, v ktorej sa dali otravné bannery vymeniť za Post It lepiace papieriky s našimi vlastnými textami a úlohami. 

 

Tieto práce pochádzajú od študentov:

Názov: When I’m a Dad

Vo videu si študent, ktorý ho vytvoril, odpovedá na otázku, kde by chcel byť o 10 rokov. Uvažuje nad kariérnymi možnosťami, až kým zistí, že by chcel robiť niečo, čo by ľudí inšpirovalo. Chce byť otcom. Vytvoril aj ilustrovanú knihu pre deti o všetkých skvelých veciach, ktoré ako otec urobí. 

 

Názov: Sunday Grannies – Vodafone

V Rumunsku žije 40 percent starých ľudí osamote. Vodafone si myslí, že to by sa mohlo zmeniť používaním mobilného internetu a nových technológií. Staré mamy, aj keď žijú samy, varia jedlá v množstvách pre celú rodinu. Preto vytvorili Facebookovú stránku Sunday Grannies, kde môžu staré mamy posielať fotky jedál, ktoré práve navarili a mladí ľudia  v okolí sa k nim môžu prísť najesť.

 

Zo Slovenska získala striebro kampaň od Wiktor Leo Burnett, v ktorej indexovú linku naprogramovali tak, aby výkyv na finančnej burze prehral melódiu. 

 

Nominácie si odniesla agentúra MADE BY VACULIK s vizuálom pre Tesco.

A tiež pre Tesco za kampaň Najčerstvejšie Tesco.


 

 

Pre študentov stredných a vysokých škôl sú pripravené akcie ako Portfolio Day, Portfolio Night či prednášky na rôzne témy s členmi ADC Slovakia. Prihlásiť sa môžu prostredníctvom mailu petra.svorcova@gmail.com. 

Portfolio Day a Portfolio Night sú určené najmä mladým kreatívcom, ktorí by mali záujem venovať sa reklamnej tvorbe profesionálne. V pondelok 7. marca (17.00 hod. – 19.00 hod.) majú príležitosť priniesť svoje portfólio a pozrieť sa naň spolu s najoceňovanejším kreatívcami na Slovensku z ADC Slovakia.

 

Zdroj: Erika Brindzová