StoryEditor

Slovenskí užívatelia najviac klikajú na TELCO reklamy

13.05.2014, 14:33
Telekomunikácie majú tiež najväčší podiel meraných impresií a tretí najvyšší podiel online kampaní.

Viac ako tretina všetkých kliknutí na displejové reklamy merané spoločnosťou Gemius na slovenskom trhu patrí do oblasti telekomunikácií. Je to najviac zo všetkých desiatich štátov, v ktorých bola štúdia gemiusAdMonitor vykonaná. Telekomunikácie majú tiež najväčší podiel meraných impresií (viac ako 23 %) a tretí najvyšší podiel kampaní (takmer 11 %).

Medzi tri odvetvia s najvyšším počtom online reklamných kampaní, podielom impresií a počtom kliknutí patria na Slovensku telekomunikácie, financie a obchod. Slovensko je jediným trhom medzi analyzovanými štátmi strednej a východnej Európy, kde sú tieto odvetvia vo všetkých skúmaných kategóriách rovnaké, pričom sa mení len ich poradie. Oblasť telekomunikácií, ktorá na Slovensku dosiahla 23,5 % podielu impresií, vykazuje vysoký podiel taktiež v Maďarsku či Poľsku (26,6 resp. 19,8 %). V Českej republike avšak túto kategóriu medzi tromi odvetviami s najvyšším počtom zobrazení v kampaniach nenájdeme. Druhý najvyšší podiel impresií má na Slovensku kategória financií (18,8 %), ktorá dosahuje vysoký počet zobrazení vo všetkých štátoch V4 a najvyšší počet zobrazení v Českej republike (27 %). Na tretej priečke sa podľa počtu impresií umiestnil na Slovensku obchod (14,1 %).

V prípade rozdelenia celkového podielu reklamných kampaní podľa jednotlivých odvetví sa na prvom mieste na Slovensku aj v Maďarsku drží kategória financií (15,6 resp. 12,6 %); v Českej republike sa táto kategória umiestnila na druhej priečke s podielom 14,4 %. Druhé miesto v rebríčku obsadil na Slovensku obchod a tretie telekomunikácie.

 

Podiel displejových online reklamných kampaní podľa odvetví trhu v jednotlivých štátoch regiónu CEE:

Zdroj: gemiusAdMonitor, 08.2013 – 01. 2014. Dáta zahŕňajú kampane merané nástrojom gemiusDirectEffect a AdOcean.

 

Slovenskí internetoví užívatelia klikajú najčastejšie na reklamy v oblasti telekomunikácií (34,5 %), ktorá zaberá prvenstvo tiež v Maďarsku a Poľsku, kde však nedosahuje tak vysoký podiel (jedná sa iba zhruba o pätinu všetkých kliknutí ). Užívatelia zo Slovenska klikajú pomerne často tiež na bannery z kategórie financie (18 %), ktorá obsadila prvé miesto v Českej republike (18,6 %) a druhé v Maďarsku (14,5 %). Tretiu oblasť podľa počtu kliknutí, teda obchod (14,1 %), nájdeme medzi tromi najobľúbenejšími kategóriami vo všetkých štátoch V4 okrem Poľska, kde sa nachádza s iba 8percentným podielom až na šiestom mieste .

 

Štúdia gemiusAdMonitor analyzuje 10 trhov strednej a východnej Európy: Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Poľsko, Bulharsko, Chorvátsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zameriava sa hlavne na rebríčky najpoužívanejších online reklamných formátov v jednotlivých štátoch, ich CTR či zoznam odvetví, ktoré zadávajú najviac reklamných kampaní a mnoho ďalších.

Dáta pochádzajú z nástrojov pre správu a monitorovanie reklamných kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean .

Zdroj: Gemius Slovakia, Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 19:09