StoryEditor

Aké sú trendy vo webdizajne na rok 2015

28.01.2015, 09:40
Veľké obrázky, videá či kartový dizajn. Tak by mal vyzerať váš web v roku 2015.

1. Kartový dizajn

Spolu s príchodom responzívneho dizajnu a mobilných aplikácií sa začal čoraz viac objavovať aj tzv. „kartový dizajn“. Predstavte si napríklad kartičky hokejových hráčov a preneste si tento princíp do online sveta. Weby budú po novom podávať ucelené informácie v jednoduchej forme na jednotlivých kartách.

 

2. Materiálový dizajn alebo flat dizajn?

Minulý rok Google predstavil tzv. materiálový dizajn, ktorý pripúšťa jemné farebné prechody, tiene a už nie je taký „plochý“ a jednoduchý ako flat dizajn. Ten stavia na jednoduchosti, čistote a farebnosti. Veľkou výhodou materiálového dizajnu je hlavne lepšia použiteľnosť oproti flat dizajnu, navyše používatelia s ním môžu intuitívnejšie pracovať.

 

3. UI Animácie

S narastajúcou popularitou flat dizajnu bolo potrebné nejakým spôsobom kompenzovať istú stratu na použiteľnosti webových stránok. Prostredníctvom jednoduchej animácie môžete aj z veľmi jednoduchého tlačidla na webovej stránke „vyčarovať“ po prechode myšou veľmi efektnú interakciu, ktorá ihneď pripúta pohľad návštevníka webovej stránky. Iným prípadom je napríklad animované presunutie produktu v internetovom obchode priamo do vášho nákupného košíka.

 

4. Video a veľké fotografie

Všeobecné zrýchlenie internetu a príchod nových technológií prináša v oblasti webového dizajnu aj ďalšiu dôležitú zmenu. Už sa nemusíte obmedzovať len na malé obrázky s veľkou optimalizáciou či na klasický obrázkový „slider“. Či už z praktických, alebo estetických dôvodov možnosť mať na webovej stránke video, bude v budúcnosti využívať veľa ich majiteľov. To isté platí aj o veľkých, kvalitných fotografiách. Na dotvorenie celkového kontextu obsahu sú veľké fotografie takmer nevyhnutnosťou.

 

5. Mikrointerakcie a definitívny zánik flashu

To, že technológia flash už pomaly zaniká každým rokom, zrejme si všimol každý. S príchodom technológie HTML5, CSS3 a s rozšírením Java- scriptových knižníc sa ani niet čomu čudovať. Všetky takéto mikrointerakcie majú za úlohu uľahčiť návštevníkovi pobyt na webovej stránke.

 

6. Scrollovanie namiesto klikania

Používanie scrollovania namiesto klikania na samotné sekcie webovej stránky môže byť dobrý spôsob, ako návštevníkovi predostrieť obsah, ktorý chcete, aby videl. Scrollovanie môže byť doplnené aj o tzv. parallax efekt, ktorý sa síce už niekoľko rokov používa, no stále je v trende. Váš obsah môže byť doplnený o rôzne udalosti, ktoré sa počas scrollovania naprieč webovou stránkou odohrajú, resp. odkryjú.

 

7. Animované infografiky

Dni statických infografík sú už zrátané. V roku 2015 sa infografiky začnú nahrádzať vizuálne efektnejšou a zaujímavejšou formou, ktorá dovolí používateľom interagovať s obsahom infografiky a zvýši ich záujem o prezentovaný obsah. Vysvetlenie zložitých analýz alebo technických postupov už vďaka animovaným infografikám nebude žiaden problém.

 

8. SVG obrázky

Technológia SVG obrázkov už existuje niekoľko rokov. SVG obrázky sú obrázky vo vektorovom formáte, teda ich možno ľubovoľne zväčšovať a zmenšovať bez straty ich kvality. Ich veľkosť je pritom nemenná a oveľa menšia ako pri klasických formátoch. Dajú sa animovať a transformovať. Majú tak obrovské využitie hlavne pri webových stránkach, ktoré majú byť optimalizované aj na nové typy HDPI displejov.

 

Aj tento článok vyšiel v magazíne Stratégie, ktoré sú práve v predaji.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Lukáš Majzlan, Art4web

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 02:54