Arnold Schwarzenegger
StoryEditor

Dúhový Facebook je fenomén. Prefarbil 26 miliónov fotiek

30.06.2015, 14:07
Nápad Facebooku nadchol viaceré celebrity. Ale našli sa aj odporcovia, ktorí si prefarbili fotky do farieb ruskej trikolóry.

Keď sa minulý piatok v Amerike rozhodlo, že jednotlivé štáty USA nemôžu zakázať manželstvá osôb rovnakého pohlavia, zareagoval na to aj Facebook. A zaznamenal veľkú odozvu.

Facebook umožnil svojim používateľom prefarbiť si profilovú fotku do dúhových farieb na facebook.com/celebratepride. Len za prvé tri dni to využilo 26 miliónov používateľov a prinieslo to 500 miliónov like-ov a komentárov, uvádza The Hollywood Reporter.

Svoje fotky vyfarbili aj prominenti. "Dúhovú" novinku použil aj zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg a nasledovali ho celebrity ako Leonardo DiCaprio, Elizabeth Banks, Anne Hathaway či Arnold Schwarzenegger. Medzi slovenskými umelcami až takú odozvu nenašiel.

"Dúhový" nápad pôvodne vznikol len interne v tíme facebookových stážistov, bez úmyslu vypustiť ho von. Vo firme sa však stal obľúbeným a tak ho Facebook v piatok spustil globálne, uvádza THR.

Prinieslo to však aj niekoľko kontroverzií:

Akčný herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger čelil nespokojnému fanúšikovi, ktorý hrozil, že si ho "odlajkne". Schwarzenegger zareagoval svojim povestným "hasta la vista":

Nie každému sa dúhová iniciatíva páčila. V Rusku vznikla ako protireakcia niekoľko webov a aplikácií, ktoré umožňujú zafarbiť fotku do farieb ruskej trikolóry. O ‪#‏Proudtoberussian informovalo BBC.

A objavili sa aj špekulácie, že to celé slúži ako experiment Facebooku, ktorý poskytne sociálnej sieti ďalšie dáta o používateľoch a poslúži na reklamu. Facebook však pre Mashable poprel, že išlo o experiment. Hovorí o podpore LGBTQ komunity a sľubuje, že to nepoužije na cielenie reklamy.

Zdroj: ik, hn

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 08:25