Keď sa minulý piatok v Amerike rozhodlo, že jednotlivé štáty USA nemôžu zakázať manželstvá osôb rovnakého pohlavia, zareagoval na to aj Facebook. A zaznamenal veľkú odozvu.
Facebook umožnil svojim používateľom prefarbiť si profilovú fotku do dúhových farieb na facebook.com/celebratepride. Len za prvé tri dni to využilo 26 miliónov používateľov a prinieslo to 500 miliónov like-ov a komentárov, uvádza The Hollywood Reporter.
Svoje fotky vyfarbili aj prominenti. "Dúhovú" novinku použil aj zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg a nasledovali ho celebrity ako Leonardo DiCaprio, Elizabeth Banks, Anne Hathaway či Arnold Schwarzenegger. Medzi slovenskými umelcami až takú odozvu nenašiel.
"Dúhový" nápad pôvodne vznikol len interne v tíme facebookových stážistov, bez úmyslu vypustiť ho von. Vo firme sa však stal obľúbeným a tak ho Facebook v piatok spustil globálne, uvádza THR.
Prinieslo to však aj niekoľko kontroverzií:
Akčný herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger čelil nespokojnému fanúšikovi, ktorý hrozil, že si ho "odlajkne". Schwarzenegger zareagoval svojim povestným "hasta la vista":
Arnold @Schwarzenegger had the perfect response to a man who criticised his photo #LoveWins http://t.co/HQ3d2xxvv3 pic.twitter.com/xU7juOIyRF
— Independent US (@IndyUSA) June 28, 2015
Nie každému sa dúhová iniciatíva páčila. V Rusku vznikla ako protireakcia niekoľko webov a aplikácií, ktoré umožňujú zafarbiť fotku do farieb ruskej trikolóry. O #Proudtoberussian informovalo BBC.
A objavili sa aj špekulácie, že to celé slúži ako experiment Facebooku, ktorý poskytne sociálnej sieti ďalšie dáta o používateľoch a poslúži na reklamu. Facebook však pre Mashable poprel, že išlo o experiment. Hovorí o podpore LGBTQ komunity a sľubuje, že to nepoužije na cielenie reklamy.
Zdroj: ik, hn