StoryEditor

Jakub Olexa: Generácia Y prestáva reagovať na marketing cez sociálne siete

30.03.2016, 13:44
Mladí ľudia sa vracajú k overeným e-mailom. Je preto čas prehodnotiť efektivitu e-mail marketingu pre váš biznis.

Nie je tomu tak dávno, čo mnoho „prorokov“ hovorilo o konci éry e-mailov a každý, kto začal pracovať v marketingu s pojmom sociálnych sietí, mal zaistených investorov a mohol očakávať rast. A potom bublina spľasla. Facebook začal masívne obmedzovať dosah príspevkov a za oslovenie užívateľov si začal účtovať. Po vzore Facebooku zaviedli spoplatnený model aj ďalší prevádzkovatelia, ktorí musia naplniť očakávania svojich investorov. To bol začiatok konca sociálnych sietí ako marketingového nástroja zadarmo.

V súčasnej dobe sa spomaľovanie fenoménu sociálnych sietí v marketingu posúva na ďalšiu úroveň. Problémom sa stáva záujem, resp. skôr nezáujem užívateľov - predovšetkým tých, ktorých chcú firmy oslovovať, teda mládež do 25 rokov. Pokiaľ však táto cieľová skupina prestáva reagovať na marketingové aktivity na sociálnych sieťach, kam sa presúva? Nie je až tak prekvapujúce, že sa vracia aj k rokmi overeným e-mailom.

 

Sociálne a zadarmo už nejdú dohromady

Zatiaľ čo marketing na sociálnych sieťach sa stáva čím ďalej tým náročnejším a jeho efektivita záleží výrazne na algoritmoch systémov, nad ktorými nemá marketér žiadnu kontrolu, pri e-mailovom marketingu je kontrola plne v jeho rukách. Za ostatných niekoľko rokov tak možno sledovať zvyšovanie účinnosti e-mailových kampaní, ktoré sú kvalitne pripravené a realizované. Návratnosť investícií do e-mailového marketingu je tak niekoľkokrát vyššia ako pri akomkoľvek inom marketingovom kanále.

Sociálne siete sa efektívne menia v platené využívanie reklamných systémov, kde síce hrá stále zásadnú úlohu dobrý obsah (stojaci nemalé peniaze), ale potrebný dosah a zacielenie sa dá vždy kúpiť. Platí tu však aj rovnica, že kto zaplatí viac, ten uberie tým ostatným. Počet firiem, ktoré budú nakoniec na tomto marketingu stratové, bude neporovnateľne viac než tých s úspechom.

 

E-mail sa stáva ako nástroj marketingu viac lukratívnym

Najnovšie štúdie nákupných zvyklostí americkej spoločnosti Epsilon ukázali, že generácia Y, tzv. „millenials", čiže mládež do 25 rokov, využíva e-mailovú komunikáciu najviac zo všetkých skupín užívateľov. V priebehu posledných šiestich mesiacov až 43% mladých z kategórie „millenials" venovalo pozornosť e-mailom od obchodníkov, u ostatných segmentov nakupujúcich je to 32%. Štúdia tiež ukazuje, že táto skupina má výrazne väčší záujem o marketingové ponuky zasielané e-mailom (47% respondentov z generácie Y, 34% pri ostatných), starostlivo ich vyhľadáva a využíva zvýhodnené ponuky. Nehovoriac o tom, že 56% z nich využíva často online služby na porovnávanie cien a 51% z nich sa venuje priamemu vyhľadávaniu na weboch značiek.

Koniec sociálnych sietí bez platenia je dobrým dôvodom na prehodnotenie efektivity e-mailového  marketingu pre váš biznis. Rokmi osvedčený, vyskúšaný a v posledných rokoch technologicky veľmi dobre realizovateľný marketing ponúka všetko potrebné bez zásadného vplyvu cudzích sociálnych algoritmov.

 

Autor je CEO spoločnosti Mailkit, ktorá sa zaoberá poskytovaním komplexných služieb v oblasti e-mailového marketingu.

Zdroj: Jakub Olexa

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 16:57