StoryEditor

Slováci stále viac nakupujú online

30.06.2015, 09:00

Pred piatimi rokmi nakupovalo aspoň raz za štvrť rok online 45 % ľudí, dnes je to už 62 % internetových užívateľov.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. „Medziročne zaznamenávame plynulý nárast vo frekvencii internetových nákupov a takýto trend očakávame aj v budúcnosti. Prispieva k tomu jednak zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež aj dostupnosť internetu u väčšej časti slovenských obyvateľov. Výraznejší nárast v počte internetových nákupov a ich zvýšenej frekvencii môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu narastajúcemu využitiu mobilných zariadení,“ komentuje Marek Zámečník, zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia

 

 

 

Skúsenosti s online nákupmi sú dlhodobo kladné: index spokojnosti sa drží od minulého roku na 95 %. Len tie najlepšie skúsenosti aktuálne deklaruje necelá tretina tých, ktorí v poslednom roku aspoň raz nakúpili online a viac-menej dobré skúsenosti uvádza 64 % nakupujúcich. Všeobecne platí, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku 15-24 rokov. Záporne hodnotia nákupy online len 2 % zákazníkov.

Prieskum sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 06:52