Pred piatimi rokmi nakupovalo aspoň raz za štvrť rok online 45 % ľudí, dnes je to už 62 % internetových užívateľov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. „Medziročne zaznamenávame plynulý nárast vo frekvencii internetových nákupov a takýto trend očakávame aj v budúcnosti. Prispieva k tomu jednak zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež aj dostupnosť internetu u väčšej časti slovenských obyvateľov. Výraznejší nárast v počte internetových nákupov a ich zvýšenej frekvencii môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu narastajúcemu využitiu mobilných zariadení,“ komentuje Marek Zámečník, zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia
Skúsenosti s online nákupmi sú dlhodobo kladné: index spokojnosti sa drží od minulého roku na 95 %. Len tie najlepšie skúsenosti aktuálne deklaruje necelá tretina tých, ktorí v poslednom roku aspoň raz nakúpili online a viac-menej dobré skúsenosti uvádza 64 % nakupujúcich. Všeobecne platí, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku 15-24 rokov. Záporne hodnotia nákupy online len 2 % zákazníkov.
Prieskum sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.
Zdroj: red