StoryEditor

Slovensko začalo boj proti digitálnej negramotnosti

21.06.2016, 20:14
Viac než štvrtina mladých Slovákov je nezamestnaných. Pomôcť má nový projekt od Google.

Google Slovensko predstavil vzdelávací program Digitálna garáž. Nová online platforma má študentom a mladým ľuďom pomôcť s uplatnením sa na pracovnom trhu.

 

Tí majú mnohokrát problém nájsť si prácu aj napriek faktu, že pracovné príležitosti pre nich existujú - a stále pribúdajú. Pozície však zostávajú neobsadené. Jedným z problémov je nedostatočná digitálna zručnosť, ktorú zamestnávatelia v pokračujúcej digitalizácii požadujú čoraz viac.

 

Čo platforma ponúka?
Digitálna garáž obsahuje 89 jednoduchých a zrozumiteľných vzdelávacích videí a kvízov usporiadaných do 23 tém, ktoré záujemcom zadarmo pomôžu zorientovať sa v digitálnom svete - od zásad, ktoré má spĺňať dobrá webová stránka, cez tipy ako začať s digitálnym marketingom, až po využívanie pokročilejších analytických nástrojov.
 

Úspešný absolvent kurzu získa od Googlu certifikát uznávaný organizáciou IAB Europe (Interactive Advertising Bureau), ktorý potvrdí dosiahnutie zručností v online marketingu a môže následne pomôcť najmä študentom pri hľadaní zamestnania.

 

Spolupráca s univerzitami
Do nového projektu Googlu sú zapojené aj dve partnerské univerzity - Univerzita Komenského univerzita a Paneurópska vysoká škola. Obe začlenia Digitálnu garáž do osnov marketingu už od zimného semestra tohto roku. Podobne učiní nezisková vzdelávacia organizácia Junior Achievement.

 

Túto možnosť však môžu využiť aj ďalšie vzdelávacie inštitúcie, ktoré chcú vlastnú výučbu obohatiť o praktický kurz digitálnych zručností.

 

Vyhrávajú všetci
Nový projekt do konca roka ponúkne aj desiatky školení formou prednášok, ktoré budú organizované v spolupráci s partnermi. Hoci je program mierený primárne na mladých ľudí, zapojiť sa môže každý – či už zamestnanci, podnikatelia alebo firmy.

 

„Digitálna garáž bude otvorená 7 dní v týždni pre všetkých tých, ktorí majú záujem doplniť si potrebnú kvalifikáciu alebo dokonca zmeniť smer kariéry a rekvalifikovať sa,“ hovorí Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu. Lokálny vzdelávací program je súčasťou celoeurópskeho záväzku Googlu, v rámci ktorého plánuje vyškoliť dohromady 2 milióny Európanov.

 

Internetový gigant pri tom nevyjde naprázdno. Finančný objem, vložený do tvorby vzdelávacieho programu, si totiž postupne vykompenzuje počtom vlastných užívateľov. Budú to práve ľudia a ich rastúce digitálne schopnosti, ktoré Googlu umožnia rozširovať svoje produktové portfólio, nájsť preň zákazníka i vlastnú pracovnú silu.

 

Zdroj: im

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 06:12