YouTube používa miliarda ľudí mesačne, stále však nie je ziskový. Informuje The Wall Street Journal.
Za rok 2014 mal YouTube tržby približne 4 miliardy dolárov, kým v roku 2013 to boli tri miliardy, ako informujú zdroje The Wall Street Journal. Na dosiahnutie zisku to však nestačilo.
YouTube má podľa WSJ problémy rozšíriť ťažisko svojich používateľov mimo tínedžerov a skupinu 10-12. Ľudia sa k nemu zväčša dostávajú z iných webov alebo prehrávajú embedované videá, nechodia denne na jeho web YouTube.com.
“Na YouTube je veľa odpadu. Ak chcú zmysluplné TV budgety, musia investovať do TV obsahu,” cituje analytika Briana Weisera z Pivotal Research. Zlyhal však pokus z roku 2012, kedy YouTube podľa WSJ investoval niekoľko stoviek miliónov dolárov do tvorcov obsahu a vzniklo viacero kanálov podobných televíznym. Mnohé však neuspeli. Najúspešnejším produktom tak ostávajú hudobné videá a niektoré silné mená ako PewDiePie, o ktorom sme informovali tu.
Podľa Weisera úzke publikum znamená, že inzerenti zasiahnu menej ľudí ako prostredníctvom televízie. Odhaduje, že 9 % z celkového počtu používateľov urobí sa podieľa až na 85 % všetkých prehratí videí.
Konkurenciou je napríklad aj Facebook, ktorý sa snaží získať hviezdy YouTubu. Navyše jeho ekonomický model funguje lepšie: mal tržby vyše 12 miliárd dolárov a zisk 3 miliardy, uvádza WSJ.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: red