Spoločnosť MasterCard zverejňuje rebríček „Mobile Top App Index“, ktorý hodnotí mobilné nákupné aplikácie v tridsiatich šiestich krajinách Európy. Index zároveň opisuje spôsoby, ako ľudia využívajú mobilné technológie pri nakupovaní na cestách. Prieskum, rozdelený do 19 kategórií naprieč všetkými sektormi, odhaľuje hlavné trendy v jednotlivých odvetviach. Súčasne poukazuje na meniace sa zvyky spotrebiteľov aj vývojárov aplikácií a ich spoluprácu s obchodníkmi. Podľa výsledkov pochádzajú najlepšie nákupné aplikácie z Veľkej Británie a Nemecka.
Top aplikácie v roku 2015
· Argos – Veľká Británia (Viacúčelový obchodník)
· BlaBlaCar – Francúzsko (Osobné služby)
· BiTaksi – Turecko (Taxi)
· Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – Holandsko (Ubytovanie)
· Conrad – Nemecko (Elektronika a multimédiá)
· Chocogreets – Švajčiarsko (Darčeky a prekvapenia)
· easyJet – Veľká Británia (Letenky)
· Lieferheld – Nemecko (Rozvoz jedál)
· Mothercare – Veľká Británia (Rôzne)
· oBilet – Turecko (Doprava)
· pamediakopes.gr – Grécko (Dovolenka)
· Parko – Izrael (Parkovanie)
· Nexto Reader – Poľsko (Vydavateľstvo)
· Shpock – Nemecko (Online aukcie a inzeráty)
· Spotlime – Taliansko (Vstupenky na zábavu)
· Sixt Rent a Car – Nemecko (Automobily a motocykle)
· The Body Shop – Veľká Británia (Kozmetika)
· Tesco – Veľká Británia (Potraviny)
· Zalando – Nemecko (Oblečenie a móda)
Javier Perez, prezident spoločnosti MasterCard Europe, hovorí: „Vidíme, že tradiční aj noví obchodníci sa učia využívať moderné technológie, aby svojim zákazníkom zjednodušili život. MasterCard Mobile Top App Index ukazuje, ktoré európske krajiny vedú pri vytváraní bezpečných a jednoduchých platobných skúseností, ktoré si človek môže užiť, nech sa nachádza kdekoľvek.“
Index spoločnosti MasterCard zistil, že v súčasnej dobe je pre európskych obchodníkov i vývojárov aplikácií najzaujímavejších 7 maloobchodných kategórií, ktoré pokrývajú približne 65 % všetkých aplikácií. Sú to: Rozvoz jedál, Taxi, Cestovné lístky (železničné, verejná doprava, autobusové atď.), Vydavateľstvo (knihy, časopisy atď.), Ubytovanie, Parkovanie a Zábava (kino, divadlo, festivaly, šport a pod.).
Proces hodnotenia aplikácií
1. Prieskum: skupina odborníkov vybraných spoločnosťou MasterCard zhromaždila všetky dostupné mobilné aplikácie týkajúce sa nakupovania v 36 krajinách Európy (Albánsko, Belgicko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Čierna Hora, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Chorvátsko, Írsko, Taliansko, Izrael, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Macedónsko, Nemecko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko , Rakúsko, Grécko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Turecko, Ukrajina, Veľká Británia). Tím stiahol a testoval zhromaždené aplikácie pomocou vopred pripraveného dotazníka. Do užšieho kola bolo vybraných 57 aplikácií (tri v každej kategórii).
2. Hodnotenie: Porota vybrala 19 najlepších aplikácií na základe troch kategórií:
· Technické aspekty - kvalita inteligentného riešenia (varianty platformy, akosť programovania, použitie API, výkon, stabilita atď.)
· Použiteľnosť/výtvarný aspekt – zákaznícke digitálne pohodlie (jednoduchosť použitia, vzory, tok, rozhranie, grafické detaily, umelecká úroveň atď.)
· Obchodný/funkčný aspekt - vplyv platobnej inovácie (platobné metódy, relevantnosti, trhová priebojnosť, lokalizácia atď.)
Zdroj: red