StoryEditor

Z ktorých krajín sú najlepšie mobilné nákupné aplikácie

03.03.2015, 10:00
MasterCard skúmal aplikácie v 36 krajinách Európy, pozrite si rebríček najlepších mobilných nákupných aplikácií.

Spoločnosť MasterCard zverejňuje rebríček „Mobile Top App Index“, ktorý hodnotí mobilné nákupné aplikácie v tridsiatich šiestich krajinách Európy. Index zároveň opisuje spôsoby, ako ľudia využívajú mobilné technológie pri nakupovaní na cestách. Prieskum, rozdelený do 19 kategórií naprieč všetkými sektormi, odhaľuje hlavné trendy v jednotlivých odvetviach. Súčasne poukazuje na meniace sa zvyky spotrebiteľov aj vývojárov aplikácií a ich spoluprácu s obchodníkmi. Podľa výsledkov pochádzajú najlepšie nákupné aplikácie z Veľkej Británie a Nemecka.

 

Top aplikácie v roku 2015

 

·         ArgosVeľká Británia (Viacúčelový obchodník)

·         BlaBlaCarFrancúzsko (Osobné služby)

·         BiTaksiTurecko (Taxi)

·         Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel DealsHolandsko (Ubytovanie)

·         ConradNemecko (Elektronika a multimédiá)

·         ChocogreetsŠvajčiarsko (Darčeky a prekvapenia)

·         easyJetVeľká Británia (Letenky)

·         LieferheldNemecko (Rozvoz jedál)

·         MothercareVeľká Británia (Rôzne)

·         oBiletTurecko (Doprava)

·         pamediakopes.grGrécko (Dovolenka)

·         ParkoIzrael (Parkovanie)

·         Nexto ReaderPoľsko (Vydavateľstvo)

·         ShpockNemecko (Online aukcie a inzeráty)

·         SpotlimeTaliansko (Vstupenky na zábavu)

·         Sixt Rent a CarNemecko (Automobily a motocykle)

·         The Body ShopVeľká Británia (Kozmetika)

·         Tesco Veľká Británia (Potraviny) 

·         ZalandoNemecko (Oblečenie a móda)

 

Javier Perez, prezident spoločnosti MasterCard Europe, hovorí: „Vidíme, že tradiční aj noví obchodníci sa učia využívať moderné technológie, aby svojim zákazníkom zjednodušili život. MasterCard Mobile Top App Index ukazuje, ktoré európske krajiny vedú pri vytváraní bezpečných a jednoduchých platobných skúseností, ktoré si človek môže užiť, nech sa nachádza kdekoľvek.“

Index spoločnosti MasterCard zistil, že v súčasnej dobe je pre európskych obchodníkov i vývojárov aplikácií najzaujímavejších 7 maloobchodných kategórií, ktoré pokrývajú približne 65 % všetkých aplikácií. Sú to: Rozvoz jedál, Taxi, Cestovné lístky (železničné, verejná doprava, autobusové atď.), Vydavateľstvo (knihy, časopisy atď.), Ubytovanie, Parkovanie a Zábava (kino, divadlo, festivaly, šport a pod.).

 

Proces hodnotenia aplikácií

1.      Prieskum: skupina odborníkov vybraných spoločnosťou MasterCard zhromaždila všetky dostupné mobilné aplikácie týkajúce sa nakupovania v 36 krajinách Európy (Albánsko, Belgicko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Čierna Hora, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Chorvátsko, Írsko, Taliansko, Izrael, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Macedónsko, Nemecko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko , Rakúsko, Grécko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Turecko, Ukrajina, Veľká Británia). Tím stiahol a testoval zhromaždené aplikácie pomocou vopred pripraveného dotazníka. Do užšieho kola bolo vybraných 57 aplikácií (tri v každej kategórii).

2.      Hodnotenie: Porota vybrala 19 najlepších aplikácií na základe troch kategórií:

·        Technické aspekty - kvalita inteligentného riešenia (varianty platformy, akosť programovania, použitie API, výkon, stabilita atď.) 

·        Použiteľnosť/výtvarný aspekt – zákaznícke digitálne pohodlie (jednoduchosť použitia, vzory, tok, rozhranie, grafické detaily, umelecká úroveň atď.)

·        Obchodný/funkčný aspekt - vplyv platobnej inovácie (platobné metódy, relevantnosti, trhová priebojnosť, lokalizácia atď.)

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 11:42