Ako úspešne skĺbiť aplikáciu a vašu značku? Príkladom z Česka je aplikácia Horská služba.
Aplikáciu Horská služba vytvorila Česká pojišťovna. Na rozdiel od iných firemných aplikácií má však aj inú pridanú hodnotu než len počet stiahnutí. Pozitívne PR v televízii, na veľkých serveroch, propaguje ju samotná horská služba... vymenúval manažér Jiří Randák na konferencii Mobile Internet Forum 2014.
Pritom ide o in-house projekt. Úspech vyhodnocujú nielen cez počet stiahnutí, ale tiež v spolupráci s českou horskou službou. Výsledkom je päť zachránených ľudských životov. Jedným z nich bol nemecký turista v Krkonošiach, ktorého našiel Čech s aplikáciou.
Aplikácia funguje tak, že nie je závislá od dátového signálu - ak je človek v núdzi, vie odoslať záchranárom svoju polohu s GPS súradnicami. "Hlavný cieľ je, aby zachraňovala životy," hovorí Randák. Okrem tejto "životne dôležitej" funkcie má aj ďalšie pre každodenné informavanie horských turistov - vyhľadáva lyžiarske strediská či horské služby a ukazuje ich na mape, informuje o snehových podmienkach, lavínach, počasí. V pláne je informovanie o počasí ešte vylepšiť, aby mali používatelia aktuálne dáta, nie iba napríklad z rána.
Česká pojišťovna upozorňuje na svoje partnerstvo s touto aplikáciou iba pasívne - cez logo a link. "Začali sme ju využívať aj pri regionálnych akciách. V marketingu využívame to, že aplikácií máme viac a prepojujeme to."
Aplikáciu si už na všetkých platformách v Česku stiahlo vyše 80 tisíc používateľov.
Zdroj: Ivan Krasko