Na úvod niekoľko postrehov z posledného prieskumu TNS Slovakia Lifestyle, z ktorého sme vyselektovali generáciu Husákových detí (narodení v rokoch 1974 – 1979). Vzorku tvorilo 51 % mužov a 49 % žien. Až 62 % z nich je ženatých resp. vydatých, 7 % uvidelo svoj stav ako rozvedený, resp. žijúci v oddelených domácnostiach. 17 % Husákových detí z prieskumu Lifestyle je slobodných.
Z pohľadu vývoja finančnej situácie v rodine si najviac, teda 39 % Husákových detí myslí, že situácia je medziročne rovnaká, 20 % uviedlo že je trochu lepšia a 26 % hovorí o trochu horšej situácii. Do ďalšieho obdobia žiadnu zmenu neočakáva 44 % ľudí tejto generácie, 19 % ľudí očakáva mierne zlepšenie a 18 % mierne zhoršenie finančnej situácie.
Varenie a recepty sú témy, ktoré pri listovaní novín alebo časopisov nevynechá až tretina (32 %) Husákových detí. Z ďalších tém ich zaujíma bývanie (26 %) a zdravie/medicína (25 %). O domáce spravodajstvo sa v tlači zaujíma 23 % a o zahraničné spravodajstvo len 15% opýtaných.
Na prezeranie internetu najviac využívajú bežný počítač alebo notebook (93 %), mobilný telefón a smartfón v rovnakom pomere 23 %. 9 % využíva na surfovanie tablet. Cez smartfón sa na internet najviac Husákových detí pripája denne (58 %). Minimálne raz za týždeň je to štvrtina (24%) vlastníkov smartfónov.
Viac charakteristík tejto cieľovej skupiny ako aj anketu medzi Husákovými deťmi z brandže nájdete v marcových Stratégiách.
Aký je váš love brand z obdobia socializmu? Taký ktorý kupujete a používate dodnes, alebo taký, na ktorý spomínate?
Ivan Vanák, creative director dotcom.sk
Pre mňa je srdcovkou značka Lee Cooper. Keď som bol puberťák, našetril som si peniažky a za bony v Tuzexe som si kúpil svoju prvú „svetovú” riflovú bundu Lee Cooper. Nosil som ju, až kým sa úplne nerozpadla, a tým sa možno medzi nami vytvorilo nejaké puto :o) Oblečenie tejto značky je mojím obľúbeným až dodnes.
Husákove deti v číslach
76 % tvrdí, že v práci je pre nich najdôležitejšie zarobiť čo najviac peňazí
52 % nemá problém aj viackrát za život zmeniť odbor, v ktorom pracuje
70 % si myslí, že za svoj výkon v práci nie sú dostatočne ohodnotení
84 % považuje osobný život za dôležitejší ako prácu
82 % považuje dobré vzťahy s kolegami za dôležitejšie ako úspech v práci
63% si myslí, že je výhodnejšie pracovať v zahraničnej spoločnosti
Pre 34 % je dôležité mať vysokú riadiacu pozíciu
71 % považuje za dôležité mať zamestnanie, ktoré poskytuje dostatok voľného času
47 % Husákových detí bolo v minulosti nezamestnaných dlhšie ako 6 mesiacov
41 % má vlastný byt
33 % vlastní dom
25 % žije s rodičmi
Zdroj: TNS Slovakia – Lifestyle, N = 831 (ročník 1974 – 1979)
Zdroj: rm