StoryEditor

Prehľad platov: Ako sa zarába v marketingu

19.08.2014, 13:09
Spoločnosť Grafton Recruitment pripravila Prehľad platov 2014 na Slovensku. Vybrail sme pozície v segmente obchod a marketing.

Obchodný a marketingový riaditeľ v bratislavskom regióne s platom od 3 500 do 4 500 eur, marketingový manažér od 2 500 do 3 200 eur. V takýchto hladinách sa pohybujú platy v obchode a marketingu.

Prehľad platov 2014 realizovala personálna agentúra Grafton Recruitment v druhom kvartáli 2014. 

Údaje v Prehľade platov 2014 sa spracovávali s ohľadom na regionálne pokrytie v kombinácii so špecifikami jednotlivých pozícií. Pri spracovaní prieskumu spoločnosť vychádzala z viacerých zdrojov dát, a to: z reálnych platových ohodnotení uchádzačov, ktorí prešli v agentúre Grafton osobným pohovorom od začiatku roka 2013 (viac ako 12 000 uchádzačov); z výšky nástupných platov nimi umiestnených uchádzačov za dané obdobie, a v neposlednom rade z platových očakávaní záujemcov o prácu. „Prehľad platov slúži pre proces nastavenia rozumného a zároveň konkurencieschopného odmeňovacieho systému každej spoločnosti. Tiež je užitočnou pomôckou pre uchádzačov o pracovnú pozíciu, pre rýchle zorientovanie sa na pracovnom trhu,“ uviedla Katarína Bobotová, Country manažérka personálnej agentúry Grafton Recruitment.

Explikácia Grafton Recruitment:

Aj napriek veľkému zastúpeniu obchodných spoločností z rôznych oblastí (strojárstvo, automotive, FMCG, technológie a i.) nezaznamenal Grafton Recruitment zásadné zmeny dopytu na pozície v obchode a marketingu. Avšak vplyvom nových projektov eviduje v Bratislave či hlavných regionálnych mestách ako Žilina, Trenčín, Považská Bystrica a Martin oživenie maloobchodu. Medzi najžiadanejšie pozície v rámci obchodu a marketingu patria obchodný manažér na rôznych úrovniach, ale aj nadregionálny obchodný manažér pre Slovensko s dosahom na okolité krajiny, vedúci pobočky / predajne a KAM manažér. Záujem po obchodníkoch vo výrobe a stavebníctve je veľmi vysoký. Zamestnávatelia požadujú vo väčšine prípadov aktívnu znalosť anglického jazyka. Na nižších obchodných pozíciách majú možnosť uplatniť sa aj čerství absolventi z akéhokoľvek odboru. Najčastejšou podmienkou sú jazykové znalosti a osobnostné predpoklady, vďaka ktorým majú možnosť profesijne rásť.

Mzdové podmienky sa výrazne nemenia, avšak stále viac prevláda systém znižovania fixného platu s dôrazom na vyššiu variabilnú zložku, ktorá závisí od konkrétneho výkonu zamestnanca. Najnižšie platové očakávania majú ľudia v Košickom regióne vo veku do 23 rokov. Ide prevažne o absolventov stredných škôl, ktorí nemajú za sebou vysokoškolské vzdelanie ani dlhoročnú prax. Najčastejšie si hľadajú prácu na pozíciách v administratíve alebo na pozíciách v obchode.

Fluktuácia v tomto sektore zaznamenáva vysoké hodnoty. Priemerná doba zamestnania u jedného zamestnávateľa je 1 – 2 roky, v regió noch Žilina a Trenčín sú to 2 – 3 roky. Na vyšších pozíciách fluktuácia vykazuje nižšie hodnoty, platí to aj pre maloobchod.

V rámci prognóz sa predpokladá, že najdynamickejším segmentom bude maloobchod, nakoľko sa očakáva realizácia mnohých retailových projektov v Bratislave. Zo strany technologických a výrobných spoločností sa očakáva zvýšený dopyt, nakoľko sa v rámci konkurenčného prostredia nezaobídu bez kvalitných zamestnancov obchodného zamerania. 

Zdroj: rm, red, ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 22:17