HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Coca-Cola mení hlavný slogan. Spojiť chce všetky značky pod jeden spoločný

Slogan "Open Happiness" sa mení na "Taste the feeling" a bude rovnaký pre všetky značky. Ide o prvú veľkú zmenu v histórii. U nás kampaň štartuje zajtra.
Zdroj: 
red.
A A A

Slogan, ktorý Coca-Cola celosvetovo používala sedem rokov, sa mení. Známe "Open Happiness" sa mení na "Taste the feeling." Informoval o tom chief marketing officer Marcos de Quinto. Informáciu priniesol adweek.com

Pri tejto príležitosti Coca-Cola uviedla 25 nových reklám, ktoré sú orientované na produkt samotný. Ide tak o prvý prípad v histórii spoločnosti, kedy používa na všetky značky rovnakú marketingovú stretégiu. "Chceme ľuďom pripomenúť, prečo milujú náš produkt tak, ako milujú našu značku samotnú,“ povedal de Quinto v oficiálnom vyjadrení. 

Coca-Cola sa tak v globálnej kampani presúva z emotívnych reklám do produktových. Po novom je viac zameraná na produkt a na to, ako si ho ľudia vychutnávajú v rôznych situáciách. Napriek tomu ešte vždy však v reklamách nevynecháva bozky a objatia. 

 

Pozrite si nové spoty:

Dôvodom pre nový slogan môže byť aj to, že Coca-Cola chce takto cieliť na mladšiu cieľovú skupinu. A teda dohnať to, za čo bola už nejaký čas kritizovaná. 

Viaceré nadnárodné značky začali svoju marketingovú stratégiu deliť na dva smery. Na mladšiu cieľovú skupinu komunikovali výrazne inak ako na staršiu. Explemplárnym príkladom u nás je Fofola. Tá si pre mladšiu cieľovú skupinu vybrala sociálne siete a online videá a známu postavičku - šušľajúceho psa. Kompletne zmenila tvár Kofoly. Pre staršiu cieľovú skupinu si ponechala charakter pôvodnej "dobrej, láskyplnej" Kofoly, ktorú sme zvyknutí piť dlhé roky v lete na kúpalisku. Túto komunikáciu cielila zase cez televíziu a tradičné médiá.

Podobným scenárom prešla na Slovensku i Tatra banka, ktorá rozdelila komunikáciu tiež na dva smery. Jeden s Rytmusom a neskôr s Menedžérisom v Tatra Academy pre mladých. Pre staršiu vyspelejšiu cieľovku si zachovala svoje typické vážne televízne spoty s nádychom luxusu.

Práve od Coca-Coly sa už dlhšie očakávalo, že príde s rozdelením komunikácie. Odborníkom chýbalo na značke, že necielia na mladých. Nová globálna kampaň by to však mohla zmeniť. V nových spotoch nejde len o získanie mladšej cieľovky, ale kampaň má byť viac zameraná na produkty ako také aj vo vizuáloch.

Pozrite si vizuály: