StoryEditor

Exkluzívne: Ktoré banky komunikujú najefektívnejšie

06.03.2015, 10:14
Ktoré banky efektívne využili svoj rozpočet na komunikáciu? Prinášame výsledky prieskumu za rok 2014.

Ktoré slovenské banky komunikujú najefektívnejšie? Podľa prieskumu agentúry 2muse to v minulom roku bola VÚB banka. Predbehla Slovenskú sporiteľňu, Poštovú banku aj Prima banku, ktoré mali všetky výrazne vyšší rozpočet.

Slovenskej sporiteľni sa tiež darilo a jej efektivita bola vysoká. Spoločne s najvyšším nasadením jej to prinieslo výrazný náskok pred ostatnou konkurenciou.

Celkovo možno z hľadiska efektivity považovať za dobrý výsledok čísla vyššie než 1. Toto kritérium v prvej päťke spĺňajú tiež Prima banka a Tatra banka. Piata ČSOB je len tesne pod touto hranicou - možno povedať, že efektívne využila svoj rozpočet.

Ako sa zisťovala efektivita bánk

Ak si dáme do pomeru celkovú viditeľnosť a Share of Voice (SOV), zistíme koľko percent spontánneho popisu prinieslo 1 % priestoru vo vysielaní, teda efektivitu komunikácie. Tu potom môžeme hľadať vysvetlenie, prečo VÚB banka predbehla Slovenskú sporiteľňu, Poštovú banku aj Prima banku. VÚB banka mala síce len 11 % SOV, každé jedno percento však dokázalo zaujať takmer 3 % ľudí.

Situácia v roku 2014 celkovo

V roku 2014 bolo na bankovom trhu badať rôzne komunikačné stratégie. Mnoho bánk sa držalo toho, čo sa im osvedčilo už v predošlom roku, objavili sa aj recyklácie starších spotov a niekoľko noviniek. Osvedčené koncepty z roka 2013 uplatnila napríklad VÚB banka, ktorá už štvrtý rok komunikuje cez svojich „lepičov“, rodinný koncept zasa Slovenská sporiteľňa. Táto stratégia platí aj pri Tatra banke a jej stále napredujúcich inováciách, či pri luxusne provokujúcej J&T banke. Okrem využívania dlhodobých reklamných konceptov sa však oveľa častejšie začala vyskytovať aj recyklácia, opätovné nasadenie starších spotov, často len s minimálnymi úpravami. Túto stratégiu využívali Prima banka, VÚB banka, ale aj Tatra banka, Slovenská sporiteľňa, Sberbank či J&T banka. Objavilo sa aj niekoľko noviniek – napríklad Bambuľka od Raiffeisen banky a Fio banka ako nová banka na trhu - pestrá však bola aj široká paleta Zuno reklám.

Februárové Stratégie prinášaju niekoľko vybraných ukazovateľov výkonnosti komunikácie, ktoré môžu napovedať, ktoré banky najviac zabojovali na poli komunikácie a ako boli úspešné. Všetky si môžete prečítať v tlačených Stratégiách.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Veronika Gerbelová/2muse

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 20:18