StoryEditor

Google prišiel o post najhodnotnejšej značky sveta

27.05.2015, 11:59
Opäť ho vyradila značka Apple. Vyplýva to z rebríčka BrandZ top 100 spoločností Millward Brown a WPP.

Svetová vyhľadávacia jednotka Google si roky držala titul najdrahšia značka sveta. Až prišiel rok 2011 a investori jemne naznačili, že je čas dať sa na ovocie. Presnejšie, investovať do jablka. Toho na päť písmen. A situácia sa opakuje: Apple opäť vyradil z pozície najcennejšej značky sveta Google. Tvorca iKultu totiž zvýšil svoju hodnotu na 247 miliárd amerických dolárov, čo je o 67 percent viac oproti minulému roku. Faktom je, že Google rástol tiež, avšak v porovnaní s minulým rokom iba o devať perecnt. Hodnota jeho značky je 174 miliárd dolárov. Nielen toto priniesol nový rebríček najhodnotnejších značiek sveta BrandZ Top 100, ktorý dnes zverejnila spoločnsoť WPP a Millward Brown.

Pozrite si rebríček najhodnotnejších značiek v galérii hnonline.

Hodnota značiek z roka na rok stúpa. Konkrétne v tomto roku vzrástla o 14 percent, čo predstavuje 3,3 miliardy amerických dolárov.

Kontinentálna Európa tvorí v top 100 asi jednu pätinu počtu značiek v rebríčku s hodnotou okolo 11 percent celkovej hodnoty všetkých značiek. Medzi najsilnejšie európske značky patria nemecké, francúzske a talianske značky, ale všeobecne sa európskym značkám oproti minulým rokom nedaril rast ani v tradične silných európskych kategóriách – luxusnom tovare, oblečení a automobilovom priemysle. 

Zdroj: hnonline

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 02:18