Verejnosť aj odborná porota hodnotili najlepšie komunikujúce inštitúcie so zákazníkom v Slovenskej republike. Ocenenia Hermes komunikátor roka 2014 si dnes prevzali víťazi v piatich kategóriách: Bankovníctvo, Poisťovníctvo, Telekomunikácie, Obchodné reťazce a Privátne bankovníctvo.
LIDL obhájil vlaňajšie prvenstvo. Stal sa víťazom hlasovania verejnosti v kategórii Obchodné reťazce, ako aj absolútnym víťazom hlasovania verejnosti za všetky hodnotené kategórie spolu. V tomto ročníku LIDL zároveň vo svojej kategórii posunula na prvé miesto aj odborná porota.
Verejnosť hlasovala počas augusta cez internet na www.cenyhermes.sk. Vyberala podľa vlastných skúseností s jednotlivými inštitúciami: „Každý z nás je v kontakte s bankou, telekomunikačným operátorom, chodí nakupovať do obchodných reťazcov a preto vieme z vlastných skúseností posúdiť úroveň komunikácie so zákazníkom. Táto anketa je z tohto pohľadu mimoriadne zaujímavá,“ uviedla Zuzana Tichá z agentúry Made in Media, ktorá organizuje tento projekt.
Výsledky rozhodovania verejnosti:
ABSOLÚTNA CENA VEREJNOSTI:
Lidl Slovenská republika, v.o.s.
CENA VEREJNOSTI:
Kategória BANKOVNÍCTVO:
ČSOB, a.s.
Kategória POISŤOVNÍCTVO:
Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.
Kategória TELEKOMUNIKÁCIE:
O2 Slovakia, s.r.o.
Kategória OBCHODNÉ REŤAZCE:
Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Kategória PRIVÁTNE BANKOVNÍCTVO:
J&T BANKA, a.s., pobočka zahraničnej banky
Nezávisle od hlasovania bežných ľudí, rozhodovala aj odborná porota. Desať členov poroty z oblasti: reklamy, media buyingu, PR, digitálneho marketingu, výskumu, ale aj marketingovej žurnalistiky a z akademickej pôdy, hodnotilo nominované inštitúcie v piatich kategóriách. V každej z nich udelili 1., 2. a 3. miesto.
Výsledky rozhodovania odbornej poroty:
Kategória BANKOVNÍCTVO:
1. VUB banka, a.s.
2. Slovenská sporiteľňa, a.s.
3. Tatra banka, a.s.
Kategória POISŤOVNÍCTVO:
1. Allianz-Slovenská poisťovňa, a.s.
2. Axa pojišťovna a.s., pobočka poisťovne z iného členského štátu
3. Generali Poisťovňa, a.s.
Kategória TELEKOMUNIKÁCIE:
1. O2 Slovakia, s.r.o.
2. Orange, a.s.
3. Slovak Telekom, a.s.
Kategória OBCHODNÉ REŤAZCE:
1. Lidl Slovenská republika, v.o.s.
2. Billa s.r.o.
3. Coop Jednota Slovensko, spotrebné družstvo
Kategória PRIVÁTNE BANKOVNÍCTVO:
1. J&T BANKA, a.s., pobočka zahraničnej banky
2. Slovenská sporiteľňa, a.s.
3. ČSOB, a.s.
Organizátor má právo, (a nemusí) vybrať a oceniť jednu spomedzi všetkých inštitúcií uverejnených na web stránke www.cenyhermes.sk, a to v každej kategórii za inovatívny prístup v oblasti komunikácie.
CENA ZA INOVATÍVNU KOMUNIKÁCIU
Kategória BANKOVNÍCTVO:
Tatra banka, a.s.
Kategória POISŤOVNÍCTVO:
Metlife Amslico poisťovňa, a.s.
Súčasťou slávnostného odovzdávania cien, bol aj krst knihy s názvom „Kreativita v reklamě“, profesora Pavla Horňáka, vedúceho Katedry marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave, ktorý patrí k odborným garantom projektu. Krstnými rodičmi boli herečka Zuzana Krónerová a jej manžel šéfredaktor časopisu Marketing & Media Milan Hladký.
O PROJEKTE:
HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA 2014 je jediné ocenenie pre najlepšie komunikujúcu inštitúciu v Slovenskej republike so zákazníkom. Odborným garantom projektu je Katedra marketingovej komunikácie, Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, predseda SAVA (Slovenskej asociácie výskumných agentúr SR), agentúra AKO, s.r.o. a spoločnosť MEDIAN SK, s.r.o. Projekt organizuje agentúra Made in Media, s.r.o. v spolupráci s prieskumnými agentúrami MEDIAN SK, s.r.o. a AKO, s.r.o.
Zdroj: rm