StoryEditor

Jeden obchod, jedna distribúcia: Kofola a Rauch spoja sily

24.11.2014, 16:14
Kofola bude distribuovať Happy Day a ďalšie výrobky Rauch na Slovensku aj v Česku. Plánujú tiež zlúčiť obchodné oddelenia, spoja sa aj priamo na predajných miestach.

Kofola posilňuje na poli distribúcie nápojov. S rakúskym výrobcom ovocných džúsov a čajov Rauch sa dohodla na distribúciu jeho výrobkov v Česku a na Slovensku. Rauch vyrába okrem iného džúsy Happy Day. Informuje iDnes.cz.

Spolupráca, ktorá začne od januára, navýši ročný obrat Kofoly o 450 miliónov Kč. Kofola tým výrazne rozšíri svoju ponuku nealko nápojov, podľa svojich slov sa stane dokonca najsilnejším distribútorom pre obe krajiny. Nápoje Rauch bude distribuovať do obchodných reťazcov, reštaurácií, ale napríklad aj na benzínové pumpy.

V ponuke tejto skupiny sa tak od januára objavia vedľa nápojov Rajec, Vinea či Kofola po novom značky Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic alebo Yippy.

"Rauch je jedna z najsilnejších značiek na európskom trhu s nápojmi," poznamenal generálny riaditeľ Kofoly Jannis Samaras.

Tuzemská skupina  týmto partnerstvom potvrdzuje svoje kroky z posledných rokov. Nepriaznivým trhovým trendom chce odolávať akvizíciami a zaujímavými obchodnými príležitosťami. Napríklad vlani Kofola začala distribuovať prémiové vody Evian a Badoit a predvlani kúpila sieť barov s čerstvými ovocnými šťavami UGO.

V oboch prípadoch ide o rodinné firmy

Spoluprácu možno pomohol aj fakt, že Rauch je podobne ako Kofola tradičné rodinnou firmou. "Zdieľame rovnaké hodnoty, teda dôraz na značky, zdravšie nápoje, inovácie, lokálnosť a maximálne zameranie na zákazníkov a konečných spotrebiteľov. Preto nám toto spojenie dáva veľký zmysel," uviedol Samaras. Rauch si distribúciu v Česku doteraz obstarával sám, podľa konateľa českého zastúpenia Zbyňka Plašila by vďaka spolupráci s Kofolou mohol narásť počet závozových miest spoločnosti až o 10 tisíc.

Obe firmy tiež plánujú zlúčiť svoje obchodné oddelenie. Výhodou bude aj spoločné využívanie chladničiek na predajných miestach. "Budeme využívať všetky synergie na trhu, určite sa objavia produkty Rauch v chladničkách Kofola a určite sa objaví aj Kofola v chladničkách Rauch," dodal Samaras.

Momentálne rakúsku spoločnosť riadi Jürgen Rauch, potomok piatej generácie rodiny, ktoré firmu zakladala. "Kofola je jeden z najväčších inovátorov a tiež jedna z najúspešnejších značiek na trhu. Sme preto veľmi radi, že s ňou budeme teraz tak úzko spolupracovať," povedal k obchodu Rauch. "Kofola je rovnako ako Rauch rodinný podnik postavený na pevných základoch, čo je pre nás úplne kľúčové," dodal.

Ročný obrat Kofoly touto spoluprácou narastie o 450 miliónov Kč, teda desať percent jej obratu v Česku a na Slovensku. Podľa marketingového riaditeľa Jiřího Vlasáka si týmto krokom firma splnila po štyroch rokoch svoj cieľ, aby mala kompletnú ponuku nealkoholických nápojov pre Česko a Slovensko.

Zdroj: fih/iDnes

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 20:57