StoryEditor

Konferencia F8: Deväť vecí, ktoré zmenia váš pohľad na Facebook

14.04.2016, 15:05
Pozrite si najnovšie trendy, ktoré udal Facebook na tento rok.

Najväčšia facebooková konferencia roka F8 je za nami. Počas dvoch dní predstavil velikán v San Francisca zmeny, ktoré sa dotknú marketérov, podnikateľov a tiež bežných ľudí. Spravidla od zmien značky očakávajú prínos a to v podobe bližšieho vzťahu so spotrebiteľom a ľudia lepší zážitok z konzumovania informácií. Líder sociálnych sietí riešil globálne problémy, technologické pokroky a budúcnosť zábavného priemyslu. Či sa Facebook podarí zjednodušiť a pomôcť svetu, ako má údajne v pláne, uvidíme v blízkej budúcnosti. 

Nateraz pre Stratégie členovia reklamnej agentúry Triad Alan Holub a Boris Múdry, ktorí sú strategy and social media leaderi a ktorí sa konferencie zúčastnili, spísali deväť najväčších trendov, ktoré na tento rok Facebook udal. Tu sú:

 

1. Messenger Bot

Po odhalení 10 ročnej mapy priorít Mark ukázal prvú dychberúcu novinku – Botov v Messengeri, v chat aplikácii Facebooku. Messenger ako platforma vyrástla v rekordnom čase. Mesačne ju využíva až 900 miliónov ľudí a je to historicky najrýchlejšie rastúca aplikácia v Spojených štátoch. Čo nás ešte viac prekvapilo bol fakt, že cez Messenger sa mesačne odošle viac ako 60 miliárd správ, zatiaľ čo SMSiek iba 20 miliárd.

Tu ale Messenger nekončí a jasne naznačil, že chce aby ho ľudia používali na úplne všetko vo svojich životoch. Preto predstavil Bots for Messenger. Zjednodušene ide o automatizované komunikovanie firiem aktívnych na Facebooku so zákazníkmi. Chcete si objednať kvety, ale nechce sa vám volať do kvetinárstva? Žiadny problém. Objednávka cez automatizovaného bota by vyzerala takto:

Aké chcete kvety? – Biele – Ruže môžu byť? – Nie – Tak potom karafiáty! – Môže byť – Koľko by vám vyhovovalo? – 21 stačí – Super! A kam to bude? – Brigádnicka 27 na meno Martin Woska – Vybavené! Zajtra to tam máte. Krásny deň.

Hotovo, nikdy už nikam nebudete musieť volať. To je nový Messenger.

 

2. Virtuálna Realita - VR

Virtuálna realita bola jednou z nosných tém a väčšina prednášok bola práve o nej. Podľa Facebooku má VR potenciál stať sa tou najspoločenskejšou platformou, ktorá kedy existovala. Ukázala nám aj, ako bude fungovať. Fotopríbeh nájdete tu.

 

3. 360 Stupňová kamera

Téma je úzko spojená s virtuálnou realitou. Pokiaľ chcete, aby ľudia mali kvalitné VR prostredie, potrebujete kvalitný materiál. A ten môžete vyprodukovať so špeciálnou 360 stupňovou kamerou, ktorú Facebook vytvoril. Volá sa Surround 360 a celá konštrukcia je opensourcová, aby si ju každý mohol vyrobiť doma a nemusel kupovať od Facebooku. To tak, či tak znamená, že bude stáť ako auto strednej triedy, lebo materiál potrebný na jej konštrukciu vás vyjde na 30 000 amerických dolárov.

 

4. Zvyšovanie konektivity

Facebook sa veľmi jasne vyjadril k tomu, že chce pripojiť celý svet k internetu. Stále je na svete viac ako 4 miliardy ľudí bez pripojenia a Mark si myslí, že pokiaľ chceme vyriešiť najväčšie generačné problémy, musíme ľudí spájať. Viac o tom všetkom v skratke nájdete tu.

Ľudí bude Mark pripojovať troma spôsobmi – satelitom, dronmi a zázračnými krabičkami. Základná myšlienka pripojenia je 10X a teda musí to byť buď 10X lacnejšie alebo 10X rýchlejšie ako aktuálny stav. Nebudem zaťažovať ďalšími detailami, no napríklad samolietajúci dron, ktorý beamuje wifi signál nad územím, vie vydržať vo vzduchu viac ako mesiac, má rozpätie krídel rovnaké ako Boeing 747 a váži niečo okolo 450 kilogramov. Na tieto drony by potom naviazali pozemné vysielače v podobe malých krabičiek, ktoré by boli rozmiestnené po meste – na pouličných lampách, na stenách atď, ktoré vytvoria jednu súvislú sieť. Toto celé budú skúšať už tento rok v americkom San Jose. Úprimne, držíme všetky palce.

 

5. Budúcnosť videa

K budúcnosti videa sa Facebook vyjadril veľmi jasne. Je to v live prenosoch. Podľa Facebooku má rádovo 10x viac komentárov, drží ľudí v napätí, pretože sa nedá pretočiť a je absolútne autentické. Samozrejme, že boli spomenuté srdcervúce momenty ako svadby a narodeniny, kde vďaka Live prenosu môžete byť so svojimi najbližsími. Sami sme si Live prenos cez Facebook na konferencii vyskúšali a mali sme z toho oveľa lepší pocit ako z dopredu pripraveného videa. Okrem Live prenosov ukázal Facebook aj Live API, ktoré je tiež opensource a dá sa s ním voľne pracovať.

 

6. Zmeny na profile

Profil, druhý najviac sledovaný prvok na Facebooku hneď po News Feede. Aj on dostáva zaslúženú odmenu. Dôraz pri profiloch mal samozrejme mobil a vo Facebooku urobili malé technické zmeny, aby osobný profil vyzeral čo najlepšie v mobilnom prostredí. Okrem toho Facebook predstavil aj Expression Kit, ktorý okrem framov (Francúzska vlajka po útokoch v paríži, alebo svetelný meč pri premiére Star Wars) prinesie aj video profilovky. Video má väčšiu emočnú hodnotu a teda by malo figurovať na profile človeka. Tieto video profilovky môžete nahrávať z niektorých spriatelených video produkčných aplikácií ako je MSQRD alebo Vine. Priamo v appke budete mať možnosť video uploadnúť ako profilové video a tak z nej nemusíte odchádzať. Zoznam aplikácií, ktoré budú túto funkciu podporovať, bude stále rásť.

 

7. AI – umelá inteligencia

Umelá inteligencia je pre Facebook kľúč k technologickému pokroku. Automatizácia niektorých procesov odbremení ľudí od úloh, ktoré nie sú podstatné. Ako príklad uviedli systém, ktorý vedel s úžasnou presnosťou diagnozovať rakovinu kože len na základe obyčajnej fotografie. Preto aj celý svoj vývojový koncept umelej inteligencie TORCH sprístupnil úplne každému. Pretože rýchlejší progres v umelej inteligencii znamená rýchlejší progres ľudstva.

 

8. FB prihlásenie aj bez FB účtu

Áno aj o tomto sa rozprávalo. Registrácie do služieb a aplikácií nikoho nebavia. Preto je Facebook prihlásenie najpoužívanješí signup na svete. Stačí jeden klik a registruje vás to na základe informácií na vašom profile. Ale čo s ľuďmi, ktorí Facebook účet nemajú? Nevadí! Facebook prišiel s Account Kitom – prihlasovacím systémom na základe emailu alebo telefónneho čísla. V testovacích krajinách zaznamenávajú dychberúce výsledky, niekde až 33% nárast registrácií.

 

9. Instant articles

Facebook naozaj naozaj nechce, aby niekto z neho odchádzal. Preto predstavil Instant Articles. Názov je celkom samovysvetľujúci, je to forma publikovania článkov. Pridaná hodnota má byť v rýchlosti načítania, interaktivite a zvýšení engagementu s článkom. A teda načítajú sa 10x rýchlejšie, prečítaných ich je o 20% viac a šanca, že si článok človek nedočíta, je o 70% menšia. To sú veľmi silné slová a ja byť zamestnanec spravodajstva, bojím sa o prácu. Ak chcete vedieť, aké (ne)výhody prináša novinka pre vydavateľov a čo prekážalo najviac tým, ktorí ju vyskúšali ako prví, sa dočítate v najbližších Stratégiách. 

Pokiaľ Facebook pôjde dopredu takým tempom akým ide doteraz, tak sa môžeme tešiť na zmeny, ktoré výrazne zasiahnu celý svet. A to nemôže povedať hocikto.

 

Zdroj: red.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 16:59