Vyplýva to zo štúdie Barometer Cetelem 2015, realizovanej v 12 krajinách Európy na vzorke 8 719 respondentov, ktorá sa pýtala európskych spotrebiteľov, ako prežívali krízu od jej začiatku v roku 2009 a ako zmenili spotrebiteľské správanie. Pozrite si viac z výsledkov:
- Nálada Európanov sa od minulého roka opäť zlepšila a svoju osobnú situáciu tiež vnímajú ako lepšiu.
- 73% Európanov cíti obmedzenie svojej kúpnej sily a 62% vyhlasuje, že ich spôsob nakupovania sa za posledných 5 rokov zmenil.
- 56% európskych spotrebiteľov robí menej impulzívnych nákupov ako pred 5 rokmi a 52% nakupuje menej
- 83% porovnáva ceny častejšie ako v roku 2009, 79% sa snaží nakúpiť čo najrozumnejšie.
- Spotreba sa stále spája aj s potešením, a to pre 84% respondentov.
- Čas súri: 37% Európanov tvrdí, že skrátili čas venovaný nakupovaniu v obchode v prospech času stráveného na internete.
O štúdii:
Medzinárodná štúdia Barometer Cetelem skúma a analyzuje správanie európskych spotrebiteľov. Prieskum sa realizoval v dvanástich štátoch Európy: Nemecko, Belgicko, Španielsko, Francúzsko, Maďarsko, Taliansko, Poľsko, Portugalsko, Česká republika, Rumunsko, Veľká Británia a Slovensko. Prieskum realizovaný prostredníctvom internetu období 4. november -2. december 2014 agentúrou TNS Sofres metódou kvót na vzorke 8 719 Európanov.
Zdroj: rm