StoryEditor

Lidl sa vrátil do socializmu. Retro týždeň môže byť aj na Slovensku

17.06.2015, 11:19
Pitralon, Odol, retro Májka. Reťazec Lidl si nechal vyrobiť státisíce kusov špeciálnych výrobkov - rovnakých ako z čias socializmu.

Mlieko plnené do vrecúšok, "mydlo Jeleň, na špinu ako remeň" a desiatky ďalších výrobkov s prostým obalom. Reťazec Lidl stavil na retro a vrátil na týždeň zákazníkom do košíkov výrobky v socialistickom štýle. Výrobcovia prerobili svoje obaly a niektorí siahli po pôvodných receptúrach. Informuje iDnes.cz.

Retro akcia prebieha tento týždeň v Česku. U nás by mohol byť tiež, ale podľa hovorcu to nie je záležitosť najbližších mesiacov, takže nemôže dať slovenským zákazníkom konkréte prísľuby. Lidl na Facebooku avizoval, že retro týždeň bude aj na Slovensku, zatiaľ ešte nevie povedať bližší termín. Hovorca spoločnosti pre HNonline.sk upresnil, že ho neplánujú "v horizonte najbližších mesiacov".

Do retro obalov sa v Česku prezlieklo takmer päťdesiat výrobkov potravín, nápojov a drogistického tovaru. Vykresať v hlavách zákazníkov spomienky na šedivé doby socializmu môže napríklad toaletné mydlo Šeřík, Metro dezert, zubný gél Odol, voda po holení Pitralon, mlieko vo vrecku, Ledňáček a mnoho ďalších produktov.

"Všetky obaly nie sú autentické retro. Pokiaľ to však bolo technologicky možné, vyrobilo sa retro zloženie výrobku aj s obalom. Snažili sme sa priblížiť minulosti," opísala hovorkyňa českého Lidlu. Autentickú chuť podľa nej majú mať napríklad niektoré salámy. "Nebolo jednoduché všetko dohovoriť a vyrobiť na mieru," dodala s tým, že celá akcia zabrala niekoľko mesiacov. Kampaň potrvá len do konca týždňa ako ostatné tematické kampane, ktoré reťazec usporadúva. Napriek tomu si reťazec objednal u výrobcov státisíce kusov potravín a drogérie v retro obaloch.

Akcia prebieha len tretí deň, niektoré retro produkty sa však už teraz ťažko zháňajú. Vypredaný je v niektorých predajniach podľa zistení iDnes.cz napríklad jelení loj a mydlo s jeleňom. Tiež mlieko vo vrecku vzbudzuje u zákazníkov záujem. "Mlieko vo vrecúšku bolo hrozné, hneď sa pichlo," spomína pamätníčka.

Lidl si špeciálnu výrobu mlieka musel objednať až na Slovensku v mliekarni Milsy, ​​ktorá stále technológiu plnenie do vreciek využíva. "Z našej strany nebola výroba ničím výnimočná, pretože vreckové balenie čerstvého mlieka máme ako jedna z posledných mliekarní," oznámil iDnes.cz predseda predstavenstva Stanislav Voskár.

Napríklad spoločnosť Hamé predstavila retro Znojemské uhorky, paštétu Májka a Luncheon Meat. "Upravili sme len etikety, receptúry niektorých našich výrobkov sú po desaťročia rovnaké," opísal hovorca. "Je vidieť, že retro funguje," dodal s tým, že čísla o predajoch ešte nie sú k dispozícii.

Zdroj: iDnes.cz

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: iDnes.cz, red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. máj 2024 20:00