Americkí spotrebitelia vo fullservisových reštauráciách uprednostňujú kvalitu pred cenou a klasické fastfoody strácajú svoju pozíciu. Aj to vyplýva z prieskumu spotrebiteľskej spokojnosti za prvý kvartál 2015. Všimli si ju Reťazce.sk.
Čo sa týka najväčších hráčov trhu známych aj v našom regióne, McDonald’s sa v USA umiestnil na poslednom mieste, jeho skóre spotrebiteľskej spokojnosti kleslo o 6 % na 67 bodov. Burger King klesol o 5 % na 72), KFC zaznamenalo jednopercentnú stratu a dosiahlo skóre 73.
Zmenami spotrebiteľského správania trpia aj pizzové reťazce, všetky štyri hlavné siete (Papa John’s, Yum! Brands’, Pizza Hut, Little Caesar) v Amerike klesli.
Jednotkou spotrebiteľskej spokojnosti je Chick-fil-A, druhý skončil Chipotle. Jediným rastúcim reťazcom v tomto roku je podľa prieskumu Dunkin’ Donuts. Rebríček nájdete na fusion.net.
Trendom sú takzvané fast casual restaurants. "Fast casual segment je pekne umiestnený na priesečnici meniacich sa spotrebiteľských potrieb a ekonomiky. Spotrebitelia majú o trochu viac peňazí vo vreckách, no stále ich tlačí čas. Fast casual prevádzky ponúkajú kvalitnejšie, čerstvé suroviny a rýchlu obsluhu - za rozumnú cenu," uvádza šéf ACSI David VanAmburg. Na Slovensku a v Česku sa do tohto segmentu snaží dostať Kofola s reštauračným konceptom Nagrilu. Prečítajte si rozhovor: S Kofolou máme unikátny koncept, žiadne jedlo z mikrovlnky za 45 sekúnd.