StoryEditor

McDonald´s, KFC a spol.: Čo o nich odhalil prieskum spokojnosti

30.09.2015, 12:00
McDonald’s sa v USA umiestnil na poslednom mieste spotrebiteľskej spokojnosti. Trendom sú reštaurácie fast casual typu. Pozrite si kompletné výsledky.

Americkí spotrebitelia vo fullservisových reštauráciách uprednostňujú kvalitu pred cenou a klasické fastfoody strácajú svoju pozíciu. Aj to vyplýva z prieskumu spotrebiteľskej spokojnosti za prvý kvartál 2015. Všimli si ju Reťazce.sk.

Čo sa týka najväčších hráčov trhu známych aj v našom regióne, McDonald’s sa v USA umiestnil na poslednom mieste, jeho skóre spotrebiteľskej spokojnosti kleslo o 6 % na 67 bodov. Burger King klesol o 5 % na 72), KFC zaznamenalo jednopercentnú stratu a dosiahlo skóre 73.

Zmenami spotrebiteľského správania trpia aj pizzové reťazce, všetky štyri hlavné siete (Papa John’s, Yum! Brands’, Pizza Hut, Little Caesar) v Amerike klesli.

Jednotkou spotrebiteľskej spokojnosti je Chick-fil-A, druhý skončil Chipotle. Jediným rastúcim reťazcom v tomto roku je podľa prieskumu Dunkin’ Donuts. Rebríček nájdete na fusion.net.

Trendom sú takzvané fast casual restaurants. "Fast casual segment je pekne umiestnený na priesečnici meniacich sa spotrebiteľských potrieb a ekonomiky. Spotrebitelia majú o trochu viac peňazí vo vreckách, no stále ich tlačí čas. Fast casual prevádzky ponúkajú kvalitnejšie, čerstvé suroviny a rýchlu obsluhu - za rozumnú cenu," uvádza šéf ACSI David VanAmburg. Na Slovensku a v Česku sa do tohto segmentu snaží dostať Kofola s reštauračným konceptom Nagrilu. Prečítajte si rozhovor: S Kofolou máme unikátny koncept, žiadne jedlo z mikrovlnky za 45 sekúnd.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 16:03