HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Na Slovensko prichádza program Superbrands

Špeciálna porota ocení najlepšie značky na trhu
A A A

Organizácia Superbrands je vnímaná ako jedna z najvýznamnejších nezávislých autorít a porotcov v oblasti brandingu. Jej cieľom je rozvíjať oblasť brandingu, vyzdvihovať výnimočné značky a ďalej ich zviditeľniť. Program Superbrands vznikol pred 18 rokmi a v súčasnosti je v 89 krajinách sveta. V každej krajine je zostavená dobrovoľná nezávislá porota odborníkov – Rada Superbrands (Brand Council), ktorá hodnotí domáce i nadnárodné značky z hľadiska ich postavenia a významu na domácom trhu.

Titul Superbrand je udeľovaný najlepším značkám na trhu. Tieto sú potom pozvané do programu Superbrands, ktorý pomáha posilniť a upevniť ich popularitu vďaka kolektívnym kampaniam, prieskumom a publikáciám. Srdcom celého programu je tradične ročenka Superbrands. Každý rok poskytuje čitateľom a záujemcom o marketing náhľad do zákulisia úspešných značiek. Predstaví ich históriu i osoby, ktoré za značkou stoja, a čitateľ sa dozvie o ich produktoch či aktivitách v oblasti CSR.

Prvé tituly Superbrands boli u nás udelené v roku 2006 a získalo ich 36 slovenských značiek z 1200 kandidátov. Hodnotenenie tento rok bude prebiehať zo shortlistu približne 800 značiek, ktorý vytvorí agentúra GfK. Pečate Superbrand budú udeľované v 80 kategóriách na základe dosiahnutých bodov udelených členmi národného Brand councilu.

Medzinárodný výbor Superbrands vybral pre slovenské zastúpenie nasledovných členov Brand councilu:

 Alena Seoud, D&B

Daniel Živica, MEC Global

János Gaál, BigBoard

Juraj Vaculík, KRAS

Karol Wolf, Dynamic Relatios

Katarína Stupková, 1st CLASS AGENCY

Lukáš Jesenský, BTL

Martin Mravec, GfK

Martin Polák, Istropolitana Ogilvy

Pavol Magic, ADMA

Peter Fecko, Grayling

Peter Kontra, Wictor Leo Burnett

Štefan Vadocz, Neopublic Porter Novelli

Tomáš Czwitkovics, Mediálne, erend

Zuzana Zelenay, AMA

 

Viac o Superbrands sa dozviete v rozhovore s Lukášom Jesenským a v novembrových Stratégiách.