StoryEditor

Nové nápady: Od ľudí získali milióny, Kickstarter ich ale zamietol. Pozrite sa prečo

24.11.2015, 07:30
Tieto produkty získali podporu státisíc ľudí a vyzbierali milióny dolárov. Kickstarter im však povedal rázne Nie. Dôvod - nezdal sa mu ich marketing či fyzické parametre.

Dobrý nápad nestačí. Dokonca ani Kickstarteru nie. Ak chcete využívať túto platformu, musíte počítať s prísnymi pravidlami. Kickstarter je neúprosný aj k tomu najlepšiemu nápadu. 

Všetky projekty musia spĺňať určité kritériá a konečné slovo majú práve správcovia tejto crowfundingovej platformy. Ak je projekt z akéhokoľvek dôvodu zrušený, automaticky sa zastaví aj jeho financovanie. Užívateľom, ktorí boli ochotní projekt financovať, nebudú z účtu odpočítané peniaze a ďalší už nedostanú šancu ho podporiť. Prinášame päť prípadov, kedy Kickstarter zastavil financovanie skutočne úspešných projektov. Či boli dôvody ich zamietnutia opodstatnené, posúďte sami.

 

1. Laserová žiletka Skarp

Laserová žiletka Skarp je poháňaná laserom, vďaka čomu nespôsobuje podráždenie pokožky a holenie je možné aj bez použitia vody. Laser využíva vlnové dĺžky, ktoré pôsobia na chĺpky na pokožke. Tie pomocou laserového žiarenia zmiznú bez toho, aby pokožku podráždili, pretože práve to je častý problém pri použití klasickej žiletky. Tento nápad sa u spotrebiteľov tešil veľkému záujmu a projekt Skarp vyzbieral vyše 4 milióny dolárov. Kickstarter ho však zamietol, pretože podľa jeho slov bol projekt v rozpore s podmienkami prevádzky a nespĺňal pracovný prototyp fyzických produktov. Tvorcovia laserovej žiletky sa však svojho cieľa nevzdali a projekt presunuli do crowdfundingovej platformy Indiegogo, v ktorej projekt získal vyše 400 000 dolárov a záujemcovia ho môžu podporovať aj naďalej. Informoval o tom crowdfundinsider.com.

2. Hodinky Luno

Najnovší model hodiniek Luno bol vytvorený na oslavu stého výročia výroby hodiniek. V samotnej podstate sa nejedná o nijako prevratný projekt - hodinky sú vyrobené z dreva, remienok z kože. Čo je však odlišné, je názov produktu -  „73-ročný výrobca hodiniek predstavuje svojho najnovšieho vnuka“. Potom, ako financovanie kampane narastalo každým dňom o 50 000 dolárov, projekt získal za krátky čas vyše 420 000 dolárov, vďaka čomu sa stal najpopulárnejším projektom Kickstarteru. Navyše, Kickstarter projekt dva dni pred zamietnutím sám podporil. Preto bolo veľkým prekvapením, keď ho následne zamietol s odôvodnením, že spoločnosť využíva klamný marketingový prístup a že hodinky sú len rebrandingom už existujúcich hodiniek z Číny. Azda najväčší problém bol v tom, že názov projektu nemal s produktom takmer nič spoločné a spoločnosť LunoWear propagovala viac históriu ich rodiny v hodinárstve, než samotný model hodiniek.com. Tento nešťastný príbeh hodiniek priniesol medium.com.

 

3. Internetový router Anonabox

Anonabox je sieťové zariadenie, ktoré umožňuje anonymný prístup k internetu a pomáha obísť cenzúru na miestach, kde je prístup k internetu obmedzený. Všetky vstupy a výstupy v počítači sú šifrované, čo užívateľovi garantuje anonymitu a bezpečný prístup na internet. Zariadenie skrýva polohu a všetky osobné údaje užívateľov, ktoré ostávajú pri používaní klasického routera nechránené. Projekt získal takmer 600 000 dolárov, no Kickstarter ho aj napriek tomu zastavil, pretože bol vraj v rozpore s jeho pravidlami. Dôvodom bolo klamanie zákazníkov o pôvode Anonaboxu. Spoločnosť tvrdila, že hardvér vyrába sama, no neskôr sa ukázalo, že Anonabox až priveľmi pripomínal už vyrobené čínske zariadenie podobného charakteru. Prípad zaujal i mashable.com.

 

4. Vákuový obal VacuumClicka

Prenosný vákuový obal VacuumClicka je určený na skladovanie potravín tak, aby ostali čerstvé čo najdlhšie. Obal je odolný voči chladu i teplu, takže potraviny je možné uložiť skutočne kdekoľvek. Na jeho použitie stačí pripnúť z oboch strán obalu malé kruhové zariadenie, uzatvoriť ho a pomocou ručného čerpadla odsať vzduch. Projekt zaujal vyše 3 000 užívateľov, vďaka ktorým získal 180 000 dolárov i napriek tomu, že pôvodným cieľom kampane bolo len 15 000 dolárov. Kickstarter však financovanie prerušil. Dôvodov bolo viacero – projekt vraj ponúkal zakúpené položky, prezentoval ich ako vlastné a neuviedol relevantné informácie o produkte a jeho výrobcoch. Upozornil naň digitaltrends.com.

 

5. Inteligentná nabíjačka UsBidi

Nabíjačka UsBidi sa mala stať tou najinteligentnejšou nabíjačkou na svete. Jej výhoda spočíva v tom, že na rozdiel od klasických nabíjačiek obsahuje tlačenú obvodovú dosku. Tá vypne proces nabíjania po tom, ako je batéria plne nabitá. Navyše, UsBidi nabíja telefón dvakrát rýchlejšie. Tvorcovia nezanedbali ani samotný dizajn, ktorý je tvorený z LED osvetlenia, ktoré informuje o aktuálnom stave batérie. Ďalším plusom sú magnetické konce, vďaka ktorým sa kábel pri používaní nezamotá. Projekt získal vyše 500 000 dolárov a podporilo ho viac ako 8 000 ľudí. Tí sa však inteligentnej nabíjačky nedočkali, pretože Kickstarter tento nápad zamietol. Dôvod zamietnutia však stále nie je známy. O prípade sa dočítate na techinsider.

Crowdfundingová platforma Kickstarter pomáha umelcom, hudobníkom, filmárom, dizajnérom a ďalším tvorcom nájsť prostriedky a podporu, ktorú potrebujú, na uskutočnenie svojich nápadov. Bližšie informácie o zamietnutých projektoch, ale i mnoho ďalších, ktoré „prežili“ a ich financovanie je povolené aj naďalej, nájdete na kickstarter.com.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 17:00