StoryEditor

Ohrozená nevinnosť. Lego vedie vojnu v zbrojení, chce prilákať viac mladých

24.05.2016, 09:05
Marketing spoločnosti Lego vraj iba odráža súčasné trendy v detskej zábave.

Na prvý pohľad úsmevný výskum uskutočnili novozélandskí vedci z univerzity v Canterbury. Analyzovali mieru násilia v produktoch spoločnosti Lego. Zistili, že ho v najpopulárnejšej stavebnici na svete pribúda. Zbrane obsahuje takmer tretina výrobkov Lega, s príbehmi plnými násilia bežne pracujú aj katalógy. Vedci v štúdii publikovanej v digitálnom magazíne PLOS ONE uvádzajú, že výrobky Lega sa stávajú výrazne násilnejšími kvôli tomu, aby dokázali súperiť o pozornosť detí v ére digitálnej zábavy. Výskumníci sa neboja niektoré produkty slávnej dánskej stavebnice označiť za brutálne. „Produkty Lega nie sú tak nevinné, ako by mali byť," uvádza jeden z autorov štúdie Christoph Bartneck.

Štúdia podrobne analyzuje produkty Lega už od začiatku výroby legendárnych kociek v roku 1949. Viac zo štúdie si prečítajte na hnonline.

 

Zdroj: hnonline.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 12:37