Spoločnosť PepsiCo prednedávnom pristúpila k zmene vo výrobe kľúčového nápoja Pepsi. Práve novú chuť nápoja s cukrom predstaví PepsiCo aj v kontaktnej kampani Súboj chuti určenej pre širokú verejnosť. Projekt odštartuje začiatkom júla na Slovensku aj v Česku a trvať bude počas celých letných prázdnin. V tomto období budú prostredníctvom roadshow na vybraných festivaloch, športových podujatiach alebo frekventovaných lokalitách umiestnené stánky s označením Pepsi Súboj chuti, kde bude slepý test nápojov prebiehať. Na Slovensku sa roadshow uskutoční celkovo 30x a to vo všetkých slovenských krajoch.
„Myšlienkou projektu je vyzvať ľudí, aby si vybrali kolový nápoj na základe svojej chuťovej preferencie. Aby rozhodli o tom, ktorý nápoj im chutí viac. Skutočnosť je totiž taká, že kolové nápoje sú súčasťou toho, čo konzumujeme (Nielsen/prieskum). Vo všeobecnosti tak chceme povedomie o kolových nápojoch medzi širokou verejnosťou ešte viac posilniť. A našim strategickým cieľom je do konca roka zvýšiť slovenský podiel na trhu kolových nápojov na 15%, zo súčasných 13 %,“ približuje motivácie PepsiCo uviesť road show aj na Slovensku Michal Šlechta, manažér značky Pepsi v SR.
Na otázku ako budú výsledky testov prezentované a akú stratégiu má PepsiCo v pláne v prípade, že by výsledky nedopadli dobre pre Pepsi reagoval Michal Šlechta takto:
„Predovšetkým budeme veľmi radi, ak sa Slováci do nášho testovania zapoja, a ktorý nápoj označia z hľadiska chuti ako lepši, je už výlučne na ich autentickom rozhodnutí. Výsledok samozrejme zverejníme a budeme ho rešpektovať.“
Testovať chuť bude možné aj doma pomocou špeciálnych balíčkov, ktoré môžu získať na sociálnych sieťach po zaregistrovaní sa do kampane.
História kampane „Pepsi Challenge“ a slepého testovania medzi kolovými nápojmi globálnych značiek siaha až do roku 1975. Vtedy ju PepsiCo vôbec po prvýkrát predstavila v krajine svojho pôvodu, Spojených štátoch amerických. V nasledujúcich rokoch a desaťročiach ju potom niekoľkokrát zopakovala. Ktorý kolový nápoj má lepšiu chuť si otestovala verejnosť už aj v niektorých európskych krajinách. Napríklad v minulom roku prebehla táto kampaň v Poľsku, kde sa do nej zapojilo viac ako140 000 ľudí a chuť Pepsi preferovalo 60 % z nich. Rovnaký výsledok dosiahla Pepsi v Rusku pri účasti 845 000 spotrebiteľov. V Rumunsku pri účasti oklo 104 000 ľudí získala Pepsi 62 %.
Vizitka kampane Súboj chuti:
Timing kampane: 07/2016 – 09/2016
Mediálne nasadenie: TV, online, print, PR, OOH, eventy, instore visibility.
Digitálna agentúra: Triad
Produkčná agentúra: Ritual Communication
Ukážky z atmosféry slepých testov Súboj chuti v Poľsku
Zdroj: rm