Denisa Vološčuková, Paul Holmes, Barbara Heribanová
StoryEditor

PR agentúra Dynamic Relations bodovala na EMEA Sabre Awards 2016

26.05.2016, 09:13
Autor:
rmrm
Z celkovo piatich shortlistov premenilo Slovensko na Gold Sabre len jednu nomináciu.

V kategórii Central and Eastern Europe získala po shortliste aj zlato agentúra Dynamic Relations 2000 za projekt Sanácie environmentálnej záťaže z Devínskej Novej Vsi / Odstraňovanie gudrónov pre konzorcium Kamenné srdce A.S.A. Enviro (viac o projekte si prečítajte na konci správy - pozn. red.)

„V súťaži Sabre Awards bodujeme pravidelne už od roku 2011 a Kamenné srdce nám prinieslo už siedme ocenenie. Tento projekt  bol veľmi náročný, ale najmä vyžadoval naozaj veľmi osobný a empatický prístup. Obrovskú prácu na ňom odviedla najmä Denisa Vološčuková, pre ktorú sa stal na istý čas súčasťou jej života. Denisa je špecialista na takéto „osobné“ projekty – momentálne pracuje na dvoch podobných -  a ja som hrozne rád, že sa jej to podarilo“, povedal Managing Director Dynamic Relations 2000 Karol Wolf a dodal, že ďalšie štyri shortlisty s ktorými bojovali agentúry Seeseme a SKPR Strategies len dokazujú, že na Slovensku sa každý rok zrealizuje veľa dobrých PR projektov.

„Keď som prvýkrát v gumákoch chodila po kameňolome Kamenné srdce, bola to mŕtva zóna, kde smrdeli gudróny. Dnes tam rastie tráva a čerstvo nasadené stromy a to je vynikajúci pocit. Ocenenie si zaslúži aj klient, ktorý nás naozaj počúval a naozaj nám umožnil komplexne riadiť komunikačné procesy“, povedala vedúca tímu Kamenné srdce Denisa Vološčuková a dodala, že práve toto rozhodlo o úspechu projektu: „Mali sme jednoducho priestor získať si dôveru a trpezlivosť ľudí v okolí a túto šancu sme nezahodili“.

V súťaži, ktorá oceňuje najlepšie PR projekty z regiónu Európy, Afriky a Blízkeho východu, získali slovenské PR agentúry spolu päť shortlistov. Agentúra Seeame bojovala, rovnako ako Dynamic, s jedným shortlistom, SKPR Strategies dokonca s troma. Soňa Lexnamová, Client Service Director SKPR Strategies to komentuje slovami: „Gratulujeme všetkým oceneným kolegom. I keď cenu si neodnášame, všetky takéto momenty sú pre nás obrovskou hnacou silou do ďalšej práce. Ukazujú, že na Slovensku vieme robiť skvelé PR. A hoci sme často hlavou v oblakoch nohami zostávame na zemi. Máme chuť tvoriť, radi sa učíme nové veci, nechýba nám tímovosť, profesionálny prístup a pokora. Sme vďační našim klientom za možnosť sa realizovať. To všetko nás posúva vpred.“

Agentúrou roka sa v rámci EMEA Sabre Awards 2016 stala agentúra Grayling. Viac sa dočítate v tlačovej správe.

Prečítajte si tiež: Tri slovenské PR agentúry získali shortlisty na EMEA Sabre Awards

Sanácia environmentálnej záťaže z Devínskej Novej Vsi / Odstraňovanie gudrónov

Klient: Konzorcium Kamenné srdce A.S.A. Enviro
Obdobie realizácie: 24. november 2014 – 16. december 2015
Cieľová skupina: obyvatelia Devínskej Novej Vsi, miestna samospráva, Ministerstvo ŽP SR, enviro neziskový segment, regulačné úrady
Biznis problém/Východisková situácia klienta: V rokoch 2014 – 2015 začalo MŽP SR prvýkrát s pomocou štrukturálnych fondov EÚ systematický proces odstraňovania nebezpečných environmentálnych záťaží. Jednou z nich bol aj kontaminovaný kameňolom v Devínskej novej Vsi (toxické gudróny). Tender na odstránenie tejto záťaže vyhralo konzorcium, ktorého lídrom je klient agentúry – nadnárodná spoločnosť A.S.A. Projekt bol nazvaný Kamenné srdce. Bol to prvý z plánovaných 9 podobných projektov a MŽP SR aj A.S.A. si uvedomovali, že jeho zvládnutie bude benchmarkom pre zvyšných 8. Veľkým hendikepom bol fakt, že gudróny ležali v blízkosti obytnej zóny a jediná trasa na ich odvezenie vedie cez vilovú štvrť a husto obývané sídlisko. Úlohou agentúry bolo nedopustiť mýty a paniku, poskytnúť dôležité informácie a zabezpečiť pokoj na technologicky náročnú prácu. Musela získať: trpezlivosť a dôveru.
Riešenie: Agentúra sa oprela o tri kľúčové piliere: špičkové referencie a renomé klienta, ktorý je medzinárodným expertom pre odpadové hospodárstvo; Správna a dlho očakávaná vec pre miestnu komunitu; Prvenstvo na Slovensku. Pracovalo sa v ideálnom nastavení. Klient sa zameral na samotnú prácu, komunikácia bola plne v rukách agentúry, ktorá presadila koncept otvorenej komunikácie pred aj počas projektu. Zvládla aj obmedzenie, keď nebolo možné komunikovať unikátne know-how, ktorým klient pre tieto typy prác disponuje. Firewall, ktorý agentúra vystavala medzi verejnosť a odborníkov, bol nepriestrelný. Klient neprišiel do neriadeného styku s externým prostredím. Nastavili sa také interné pravidlá, že nedošlo k jedinej komunikačnej chybe zamestnancov. Ľudia z agentúry spoznali množstvo obyvateľov z okolia aj osobne, trávili v tej lokalite veľmi veľa pracovného času. Takto vybudovaná dôvera mala veľkú hodnotu pri krízových situáciách. Agentúra získala dôveru všetkých médií, pretože nikdy nemeškala s odpoveďami, doručovala ich v zrozumiteľnej forme a vždy doložené relevantnými a jednoducho podanými faktami.
Výsledky PR kampane/V čom je projekt top: Konzorcium Kamenné srdce potrebovalo 7 mesiacov na to, aby z kameňolomu odviezlo 50-tisíc ton nebezpečného odpadu, pričom trasa viedla priamo cez sídlisko. Kameňolom bol dôkladne vyčistený a dnes tam po 50 rokoch rastie prvá tráva a nasadené stromy. Nebol zaznamenaný žiadny komunikačný problém. Projekt Kamenné srdce sa uvádza ako príklad úspešne zvládnutého komunikačného projektu aj pri podobných projektoch odstraňovania ekologickej záťaže. Po skončení projektu MŽP SR predstavilo plán pre ďalších 297 miest na Slovensku. Absolútna väčšina mediálnych výstupov o projekte bola pozitívna, po jeho skončení a ukončení boli záverečné výstupy pozitívne všetky. Množstvo informácií z microsite projektu prebrali do svojho wordingu médiá v celku a bez zmien. Občianska FB platforma obyvateľov Devínskej novej Vsi, ktorá je nemilosrdným kritikom každého nedostatku, nepriniesla žiadnu kritiku projektu, ktorý bol najväčším zásahom do občianskeho komfortu mestskej časti za posledné desiatky rokov.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 19:23