Banka. Foto: Slovenská sporiteľňaSlovenská sporiteľňa
StoryEditor

Prieskum: Ak chceme informácie o banke, zdrojom číslo 1 sú pobočky

20.08.2014, 09:40
Pre Slovákov sú bankové pobočky dôležité. A to najmä v čase, keď plánujú požiadať banku o úver.

Pre Slovákov sú bankové pobočky dôležité. A to najmä v čase, keď plánujú požiadať banku o úver. Práve vtedy sa totiž obracajú na svojho bankového poradcu alebo pracovníka práve v pobočke. Vyplýva to z najnovšieho medzinárodného prieskumu spoločnosti TNS Aisa, ktorý zrealizovala pre skupinu Erste Group počas februára tohto roka prostredníctvom osobných rozhovorov na celkovej vzorke 1236 respondentov vo veku 15 až 65 rokov. Rovnaký prieskum bol zrealizovaný v ďalších 6 krajinách patriacich do skupiny Erste.

Prieskum ukázal, že Slováci považujú pobočky bánk za najdôležitejší zdroj informácií o bankových produktoch. Na prvú priečku ich zaradilo až 85 % opýtaných. Ďalšie zdroje informácií sú konzultácie s rodinou a známymi, webstránky bánk, či informácie z tlačených materiálov a médií. Pri získavaní informácií o bankových produktoch Slováci najmenej využívajú sociálne médiá a diskusné fóra.

V prípade financovania bývania či investovania do dlhopisov a akcií, význam pobočiek ešte rastie. Z prieskumu totiž vyplynulo, že v čase, keď Slováci hľadajú úver na bývanie, až 82 % opýtaných by sa obrátilo na svojho bankového poradcu alebo na pracovníka v pobočke. Prostredníctvom on-line kanálov by o úvere komunikovala s bankou takmer desatina Slovákov. "Rozhodnutie o financovaní bývania je pre mnoho ľudí jedno z najdôležitejších, ktoré v živote urobia. Preto je dôležité, aby boli pre nich informácie o úvere na bývanie pravdivé, relevantné a najmä zrozumiteľné," skonštatoval v správe pre médiá vedúci oddelenia retailových úverov Slovenskej sporiteľne Igor Lehoťan.

Pobočky sú pritom dôležité aj pre klientov bánk v okolitých krajinách. Zatiaľ čo v Maďarsku by v prípade záujmu o úver na bývanie oslovilo pobočku banky 83 % opýtaných, čo je takmer totožné so situáciou na Slovensku, v Česku a Rakúsku je to o niečo menej, približne tri štvrtiny respondentov. Zaujímavosťou je, že v Česku sú online kanály, akými sú komunikácia s bankou cez internetbanking, telefón, či email pri spravovaní financií oveľa využívanejšie.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, takmer 70 % opýtaných respondentov považuje pobočku za kľúčovú aj v prípade nespokojnosti, či prípadných sťažností. Na call centrum banky by sa obrátilo 12 % Slovákov. Naopak, najmenej ľudí by riešilo sťažnosti prostredníctvom internetbankingu či mobilných aplikácií.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 09:12