StoryEditor

Slováci nakupujú online z pohodlia domova

28.07.2015, 12:58
Ako a čo nakupujeme na internete? Ktoré sociálne siete preferujeme? Odpovede prináša prieskum Pricemanie.

Polovica internetových užívateľov tu trávi v priemere 1 až 3 hodiny denne. O čosi viac, 4 až 6 hodín denne je pripojených 27 % ľudí a 6 až 9 hodín denne je online 10 % z nás. Nájdu sa aj takí, ktorí sú pripojení 10 a viac hodín denne, no tí sú skôr výnimkou. Vyplýva to z prieskumu portálu Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny tovarov medzi takmer 6000 e-shopmi. Do online prieskumu bolo zapojených 5 210 respondentov rôznych vekových kategórií zo všetkých krajov Slovenska. Cieľom bolo zistiť, koľko času trávia na internete, na aké činnosti ho najviac využívajú, ktoré sociálne siete používajú či aké zariadenia a miesta pripojenia preferujú. Taktiež prináša odpovede na otázky, ako vyzerá typické nakupovanie cez internet.

 

Internet ako zdroj informácií

Na internete nájdeme v dnešnej dobe naozaj čokoľvek. Väčšina ľudí ho najčastejšie navštevuje kvôli vyhľadávaniu všeobecných informácií (31 %), no niektorí naň chodia najmä kvôli komunikácii s ostatnými (18 %). Tých, ktorí internet používajú prevažne kvôli práci je 16 %. Primárne na nákup produktov a služieb využíva internet 6 % užívateľov.

 

Na Slovensku najmä Facebook

Sociálne siete sú stále rozširujúcim sa fenoménom. Väčšina ľudí na Slovensku ostáva verná najmä Facebooku, ktorý používa až 77 % internetových užívateľov. Vcelku využívaným je tiež Google+, na ktorom je aktívnych 40 % používateľov. Sociálne siete, akými sú Instagram, LinkedIn, Twitter a Pinterest na Slovensku až také obrovské úspechy nežnú a používa ich iba necelých 10 % Slovákov zapojených do prieskumu. Žiadne sociálne siete v súčasnosti nevyužíva 11 % užívateľov internetu.

 

Z notebooku v pohodlí domova

Notebook ako prostriedok pripojenia na internet preferuje najviac ľudí, a to konkrétne 45 % z nás. Po ňom nasleduje desktop (klasický počítač), cez ktorý sa najčastejšie pripája presná štvrtina užívateľov. Ten tesne doháňa smartfón s 23 %. Internet spotrebitelia navštevujú najčastejšie z pohodlia svojho domova (69 %).

 

Takmer všetci nakúpime online aspoň párkrát za rok

Väčšina internetových užívateľov (56 %) uskutoční nákup na internete niekoľkokrát za rok. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca nakúpi online 35 % ľudí. Párkrát do týždňa tak spraví každý dvadsiaty. Aj keď ich nie je veľa, no nájdu sa aj takí, ktorí uskutočňujú nákupy na dennej báze (1 %).

 

Minieme do 100 €

Väčšina z nás minie na nákupy cez internet do 100 € mesačne, pričom najviac – a to až každý druhý online nakupujúci – tu nechá priemerne do 50 € mesačne. Rozdiely mesačných výdavkov sa medzi jednotlivými vekovými kategóriami veľmi nelíšia, no najsilnejšia skupina míňajúcich 101 – 200 € je práve vo veku 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov.

 

Nakupuje sa najmä elektronika

Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika, ktorú tu vyhľadáva až 63 % nakupujúcich. 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 10:56