StoryEditor

Slováci volajú viac ako pred rokmi, platia však rovnako

20.11.2014, 14:50
Účty za telefón si vo väčšine prípadov platíme sami. Do vlastnej siete voláme o niečo viac ako do ostatných.

Prevažne platí, že účty za telefón si platí každý sám. Deje sa tak až v 79 % prípadov. Až 11 % respondentov uviedlo, že s platením účtov im pomôže niekto iný, pričom v 6 % prípadov im uhradí celú výšku účtu. Samoplatcovia spomedzi malých podnikateľov predstavujú 3 % a príspevok od zamestnávateľa na účty za mobilné služby uviedlo 1 % respondentov.

Do vlastnej siete voláme mierne viac ako do ostatných

Zákazníci mobilných služieb uvádzajú, že do vlastnej siete volajú v 63 % prípadochvšetkých volaní. V iných sieťach končí 37% volaní.

Každým rokom zákazníci čoraz viac pretelefonujú. Kým v roku 2009 podľa prieskumu prevolali zákazníci 75 minút, v roku 2011 to už bolo 80 minút (medián). Aktuálne volajú mesačne až 100 minút. Všeobecne platí, že z paušálu volajú zákazníci viac ako z predplatených kariet. Kým z predplatených kariet priemerne prevolajú 70 minút mesačne, z paušálu to je až 120 minút.

Mesačne sme ochotní zaplatiť približne 20 eur, pričom využívame podstatne viac služieb ako v minulosti za výhodnejšie ceny

Účty zákazníkom rokmi nenarástli, na telefón podľa ich názoru minú približne rovnako ako pred rokmi. Aktuálne sú zákazníci za mobilné služby ochotní zaplatiť v priemere 21 eur, pričom využívajú viac mobilných služieb ako v predchádzajúcich obdobiach (narástol priemerný počet prevolaných minút, ako aj priemerná dátová prevádzka vplyvom zvýšeného počtu zákazníkov využívajúcich internet v telefóne). V roku 2011 síce uviedli, že platili približne 19 eur, no v roku 2009 to bolo tiež 21 eur.

Zákazníci, ktorí využívajú posielanie textových a obrazových správ pošlú v priemere 33 SMS správ mesačne. Platí pritom, že z paušálov posielajú viac SMS (36) ako v prípade predplatených kariet (24). Pri odosielaní obrazových správ ide len o 1,9 MMS mesačne, ktoré tiež častejšie posielajú ľudia s paušálom (2,3).

Štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov prináša O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 12:57