StoryEditor

Sme zaplavení vizuálnym smogom

06.10.2015, 15:27
Hlavnou nevýhodou outdorovej reklamy je, podľa marketérov, presýtenie reklamou na rôznych OOH nosičoch a problematické vyhodnotenie mediálnych parametrov kampaní.

S agentúrou TNS Slovakia sme sa pýtali marketérov na pozíciu outdoorovej reklamy v mediamixe, v čom vidia jej výhody a nevýhody.

Panel marketérov by TNS Slovakia je panel celkovo 130 respondentov, ktorý pozostáva z ľudí pracujúcich na strane klienta v oblasti marketingu, PR a online. 

Aká je podľa Vás pozícia outdoorovej reklamy v mediamixe?
Je to individuálne v závislosti od typu reklamnej kampane 68
Vonkajšia reklama je dôležitou súčasťou komunikačného mixu 14
Vonkajšiu reklamu treba využívať, ale len ako doplnok k ostatným typom nadlinkových reklám 8
Je to individuálne v závislosti od rozpočtu 4
Outdoorová reklama je zbytočná, vôbec ju netreba 4
Neviem 2
N=50  
   
Aké sú podľa Vás výhody outdoorovej reklamy?  
Kampane na outdoorových plochách možno plánovať, či už na regionálnych úrovniach alebo na vopred vybraných miestach/plochách 54
Vonkajšia reklama sa vyznačuje veľkou pestrosťou foriem – billboardy, megaboardy, citylighty, vývesné tabule, reklama v mhd a pod. 42
Outdoorová reklama pôsobí nepretržite, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, nedá sa vypnúť 38
Veľké reklamné plochy priťahujú pozornosť a dobre budujú imidž značky 36
Reklamné posolstvo outdoorovej reklamy má vysokú životnosť, pretože rovnaká správa je videná mnohokrát 22
Outdoorová kampaň dokáže cieľovú skupinu osloviť vo veľmi krátkom čase 18
Náklady na outdoorovú kampaň sú v porovnaní s ostatnými mediatypmi nízke 14
Vonkajšia reklama je efektívna, má veľký dosah na cieľovú skupinu 8
Iné 8
Neviem 2
N=50  
   
Aké sú podľa Vás nevýhody outdoorovej reklamy?  
Verejné priestory sú už teraz zaplavené vizuálnym smogom (presýtené reklamou na rôznych outdoorových nosičoch) 80
Problematické je vyhodnocovanie mediálnych parametrov a  návratnosti investícií do outdoorovej kampane 64
Nie je vhodná na komunikáciu všetkých druhov produktov 48
Outdoorový nosič poskytuje len obmedzený rozsah informácií 42
Nie je možné cieliť reklamné kampane na špecifické skupiny 32
Existuje veľa nekontrolovateľných faktorov, ktoré znižujú Opportunity-To-See (napríklad stromy, budovy, neosvetlené plochy a pod.) 24
Cieľová skupina nemá veľký záujem o billboardy a venuje im len minimálnu pozornosť 24
Reklamné nosiče sú vo väčšine prípadov statické 10
Iné 0
Neviem 0
N=50  
   
Čo v súčasnosti vonkajšej reklame chýba?  
Chýba zákonné vymedzenie a účinné postihy, ktoré by riešili výstavbu reklamných plôch načierno 68
Na Slovensku absentuje jednotný nástroj na meranie, plánovanie a cielenie outdoorových kampaní 54
Reklamným odkazom chýba stručnosť, grafická jednoduchosť a kreativita 48
Kvalita a servis niektorých spoločností vonkajšej reklamy 28
Iné 4
Neviem 4
N=50  
   
Využíva Vaša spoločnosť na propagáciu svojich produktov alebo služieb plochy vonkajšej reklamy?
Áno 79
Nie 17
Neviem 5
N=42  
   
Predstavte si, že by ste mali k dispozícii nástroj, na meranie plánovanie a optimalizáciu reklamných kampaní. Uvítali by ste takýto nástroj?
Určite áno 67
Skôr áno 33
N=33  
   
Údaje sú v %  
Zdroj: TNS Slovakia, 2015  

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 09:53