StoryEditor

St. Nicolaus vstupuje na trh slovenského vína

24.11.2015, 10:30
St. Nicolaus vybral sedem vín od slovenských vinárov a dal im spoločnú značku Slovenské vinice.

St. Nicolaus vybral vína od slovenských vinárov a dal im spoločnú značku Slovenské vinice.

Značka Slovenské vinice je novou značkou v portfóliu spoločnosti St. Nicolaus. Ponúka sedem vín z troch vinohradníckych oblasti Slovenska - z malokarpatskej, južnoslovenskej a stredoslovenskej. O dôvodoch vstupu do segmentu vín hovorí Mikuláš Šranko, marketingový riaditeľ spoločnosti St. Nicolaus:Naša spoločnosť za ostatných desať rokov predala niekoľko miliónov litrov dovozového vína. Poznáme spotrebiteľa, disponujeme veľkým množstvom dát z trhu, ktoré hovoria o tom, že spotreba tichých vín rastie. Samotní spotrebitelia čoraz viac preferujú domáce produkty od slovenských výrobcov a dodávateľov, pričom hľadajú poctivé a kvalitné výrobky. Až 51,6 % spotreby vína tvorí domáca produkcia. A všetky tieto trendy reflektuje naša nová značka Slovenské vinice, v ktorej vidíme veľký potenciál a predpokladáme jej úspech.“

„Samotný koncept sme testovali na pravidelných konzumentoch vína a získali sme zaujímavé výsledky. Viac ako 80 % respondentov hodnotí koncept ako zaujímavý – oceňujú najmä podporu slovenských producentov či odbornosť výberu. Rovnako 80 % spotrebiteľov prejavilo záujem kúpiť si produkt našej značky. Koncept Slovenské vinice ponúka pod jednou značkou možnosť ochutnať vína z rôznych vinohradníckych oblastí Slovenska a od rôznych vinárov, a zároveň ponúka domácu kvalitu za dostupnú cenu,“ dodáva Marcel Malý, brand manažér spoločnosti  St. Nicolaus. A ako dodáva, od vzniku myšlienky po uvedenie značky a jej produktov na trh ubehol jeden rok.

V portfóliu značky Slovenské vinice sa aktuálne nachádza sedem akostných odrodových vín s chráneným označením pôvodu. Štvorica bielych (Chardonnay, Rizling vlašský, Rulandské biele, Veltlínske zelené), dve červené (Cabernet Sauvignon, Frankovka modrá) a jedno ružové víno (Cabernet Sauvignon ružové). Sú pozicionované v strednom segmente a ich odporúčaná cena je 4,99 euro za fľašu. V tomto cenovom segmente sa predá, podľa údajov St. Nicolaus, približne 40 % hodnoty kategórie tichých vín.

Za samotným výberom vín stojí štvorčlenná degustačná komisia odborníkov z rôznych oblastí výroby a hodnotenia vína. „Každé víno sme vyberali spomedzi viacerých vzoriek z danej odrody s dôrazom na kvalitu a odrodový charakter. Cieľom bolo, aby vybrané vína získali od degustačnej komisie lepšie hodnotenie ako hlavné konkurenčné vína v rovnakej cenovej hladine,“ uviedol predseda degustačnej komisie Jean-Daniel Angibaud.

Produkty značky Slovenské vinice sú aktuálne dostupné v sieťach Tesco, Kaufland, Metro, Fresh a COOP a vo vybraných HoReCa prevádzkach.

Etikety navrhlo  dizajnové štúdio Mr. Design. Nová značka bude komunikovaná v online, printovej inzercii, prostredníctvom letákov, vínnych kariet v HoReCa segmente a na festivaloch. Kampaň zastrešuje reklamná agentúra Heads. PR je v rukách AMI Communications Slovakia.

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 19:45