Od júna minulého roka je na trhu ďalšia slovenská značka kávy Štrbské Presso. Dnes otvorili jej prvú kaviareň a coffee shop.
Štrbské Presso otvára prvú kaviareň a coffee shop.
Koncept, ktorý chce majiteľ Michal Pollák rozvíjať formou franšízy, zahŕňa okrem 5 základných kávových zmesí, doplnkového tovaru, príslušenstva aj e-shop. „S kávou chceme preniknúť do retailu aj gastro prevádzok. Čo sa týka mikro coffee shopov spojených s kaviarňou, plánujem do 5 rokov otvoriť 100 prevádzok po celej SR. Náklady na zriadenie jednej prevádzky sa pohybujú od 5 do 10-tisíc eur, čo je podľa mňa zaujímavá suma,“ vysvetľuje Pollák.
Do biznisu s kávou sa Michal Pollák pustil po tom, ako predal spoločnosť Parket Plus. Dôvod bol podľa neho prozaický: „Spotreba kávy vo svete aj na Slovensku stúpa. A ak si aj priemerný Slovák nemôže dovoliť pravidelne navštevovať reštaurácie, na kávu si peniaze vždy nájde.“
Káva Štrbské Presso je promovaná ako slovenská káva. Slovenskosť v tomto prípade vyjadruje názov a chute spotrebiteľa. Cieľovou skupinou je totiž podľa Polláka väčšinový spotrebiteľ a jemu sú prispôsobené kávové zmesi, kávové špeciality (preto káva s príchuťou horca alebo škorice) aj ostatný sortiment – napríklad oblátky. „Nejdeme cestou plantážových káv, nechceme sa hrať na špičkových odborníkov a exkluzivitu určenú pre úzky okruh spotrebiteľov,“ dodáva M. Pollák. Káva pochádza z 8 krajín sveta a praží sa v talianskom Terste. „Pražiarne u nás nedokážu zabezpečiť kontinuálnu kvalitu a ani požadované množstvo,“ hovorí na margo výberu talianskej pražiarne.
Zdroj: red