HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Takto vyzerá nový koncept potravín Yeme. Má nádych Francúzska

Obchod má urbanistický vzhľad, korporátny dizajn pripravil Martin Bajaník.
Zdroj: 
Erika Brindzová
A A A

Dnes o 10. 00 hod sa prvýkrát pre verejnosť sprístupnil nový slovenský obchod, ktorý si hovorí Yeme - plnochutné potraviny. Založila ho štvorica obchodníkov, ktorí prišli z ostatných reťazcov. Ich cieľom je priniesť nový pohľad na zážitok z nakupovania, možnosť zvýšenia výberu, a tým aj možnosť lepšie jesť a vyhnúť sa prefabrikátom či napodobeninám jedla. Práva kvalita potravín je to, na čom postavili nový koncept.

 

Generálny riaditeľ Peter Varmuža vysvetlil pre Stratégie, že ponúkajú výrobky od lokálnych farmároch a vyhnúť sa chcú medzičlánkom, ktoré predlžujú napríklad cestu mäsa k zákazníkovi. V Yeme by sme tak mali dostať výrobky lokálnej receptúry. Od konkurencie sa chce obchod líšiť čerstvosťou a vlastnou výrobou. Yeme sídli na Tomášikovej ulici v Bratislave vedľa novootvoreného Fresh Marketu. Ide síce o konkurenciu, no majiteľ Yeme verí, že sa, naopak, tým lokalita ešte viac posilní. Predajňa má odrážať požiadavky súčasneho zákazníka, ktorý začal znova preferovať menšie lokálne prevádzky pred veľkoplošnými supermarketmi, preto aj rozlohou je Yeme skôr menší obchod. Viac o koncepte a plánoch čítajte v rozhovore s jeho generálnym riaditeľom

A za zmienku stojí i celkový korporátny dizajn, v akom je obchod pripravovaný. Ten Yeme postavil na originálnych grafických prvkoch a dômyselných popiskoch v jednotlivých oddeleniach obchodu, ktoré vás sprevádzajú a vysvetľujú pôvod potravín. Napríklad stánok s mäsoch vás privíta nápisom Mäsko bez zbytočných hovadín a svinstiev alebo Nič neskrývame a za presklennými stenami vidieť, ako s mäsom narábajú. 

Popisky, ako sa výrobok dostal do predajne, nájdete aj pri rýchlospotrebnom tovare, ako je napríklad knedľa.

 

Interiér má nádych urbanistického francúzskeho štýlu, pričom sa podarilo zachovať teplú až domácu atmosféru časti obchodu, v ktorom ponúkajú vybrané domáce potraviny. Druhá časť obchodu poskytuje bežný tovar ako drogériu či nápoje, tu sa zákazník cíti ako v klasickom supermarkete. Na vytvorenie korporátneho dizajnu si zavolali Martina Bajaníka, ktorý tiež stojí za konceptom Shtoor a Foxford. Má vlastnú agentúru Pekne a Dobre. Architektonicky pomáhal majiteľom obchodu ateliér winwin.

 

Pri vstupe do predajne vás privíta svieži nádych kvetín a bylín spolu s kaviarňou, ktorá je umiestnená v drevenom prístrešku. To svojím vzhľadom pripomína klasické mestské trhovisko. 

 

V oddelení pekárne, ktorá pripomína typické francúzske mestské pekárne, môžete vidieť pekárov a mäsiarov priamo pri výrobe. Chlieb tak upečú priamo pred vami. Všetci zamestnanci majú v obchode rovnošatu, ktorá dotvára celkovú atmosféru priestoru. 

 

A orginálne nápis pokračujú aj pri mliečnych výrobkoch. Na nich vysvetľujú odkiaľ výrobky prišli. 

 

Oddelenie s pivami vás graficky prevedie cez Pivný vesmír.

 

A blížime sa k pokladniam.

 

Pri odchode zdobia priestor vtipné mini príbehy potravín.