Siete budú mať viac predajní, nový dizajn, širší sortiment a lepšie ceny. Od investora dostali 70 miliónov eur.
Sieť predajní Terno, Moja samoška a Hypernova sa pripravujú na zmeny. Čaká ich kompletne nový redizajn predajní, fungovať budú pod jednou strešnou značkou. Názov značky zatiaľ nie je známy.
Súčasťou tohto procesu bolo vytvorenie spoločnosti TERNO real estate, do ktorej TERNO Slovensko vložilo svoje nehnuteľnosti, v ktorých prevádzkuje supermarkety a predajne. Všetky tri značky budú teda patriť pod TERNO real estate.
Predajne ako v Auparku
Cieľom je, aby sa siete predajní priblížili k zákazníkom. Po novom budú mať predajne nový dizajn. Vzorom je predajňa Terno Center v bratislavskom obchodnom centre Aupark, ktorá ponúka čersvé ryby vo vlastnom akváriu, ovocné šťavy, jogurty, bagety vlastnej výroby, vlastnú pekáreň a mäso z vlastnej výrobne mäsa v Jarovciach. Do predajne pribudol tiež gift shop - teda obchod s darčekmi, cigarami a tiež káva so sebou. Momentálne spoločnosť vyhodnocuje správnosť kroku redizajnu, pre Stratégie však Oto Lanc, generálny riaditeľ a konateľ TERNO real estate, uviedol, že pozorujú nárast zákazníkov.
Dostali 70 miliónov od investora
Siete predajní dostali na zrealizovanie svojich plánov od spoločnosti Sandberg Capital finančnú pomoc v hodnote 70 miliónov eur. Transakcia zatiaľ prebieha v súlade s Protimonopolným úradom, očakáva sa, že bude dokončená v horizonte dvoch - troch mesiacov. Sandberg Capital je spoločnosť, ktorá spravuje domáce a zahraničné investičné fondy. Zameriava sa na investície do menších a stredných obchodných spoločností, väčšinou v oblasti IT.
"Zákazník v súčasnosti preferuje na každodenné nákupy skôr menšie potraviny za rohom. Supermarket využíva pre svoj týždenný rodinný nákup. Preto veríme kombinácii sietí predajní Moja Samoška a TERNO a rozhodli sme sa do tohto partnerstva vstúpiť finančne," hovorí Martin Fedor, predseda predstavenstva Sandberg Capital. Sandberg Capital sa po celkovom schválení transakcie stane prostredníctvom spoločnosti TERNO real estate prevádzkovateľom obchodov TERNO a Moja Samoška.
Hypernova končí
Podobný "osud redizajnu" čaká aj supermakety Hypernova, ktoré dnes pripomínajú skôr prázdne regály zo socializmu. Prečo je tomu tak, sa dočítate tu. O tom, že Hypernova u nás končí sme informovali pred časom. V súčasnosti prebieha rokovanie s majiteľmi budov, kde supermakety Hypernova sídlili a vyjednávajú nové prevádzkové podmienky. Ako potvrdili zástupcova siete, aktívne hľadajú nové miesta, kde otvoria predajne Hypernovy. Najdôležitejším krokom však v týchto dňoch je ujednotiť sieť predajní Terno a Moja Samoška pod jednu spoločnú značku. Zmeny vrátane dizajnu predajní sa udejú v tomto roku.
Zdroj: Erika Brindzová